Lawyam Skrevet 8. oktober #1 Del Skrevet 8. oktober (endret) https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-13932731/amp/Turin-Shroud-cloth-Jesus-buried-scientist.html Eller på norsk https://www.katolsk.no/nyheter/2024/08/likkledet-i-torino-er-fra-jesu-tid-ifolge-ny-studie Endret 8. oktober av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #2 Del Skrevet 8. oktober Wow, trudde det var frå mellomalderen. Interessant. Anonymkode: a7b07...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 9. oktober #3 Del Skrevet 9. oktober Forutsetningen er at likkledet er blitt oppbevart ved en stabil temperatur mellom 20-22,5 °C og en relativ luftfuktighet på 55-75% i rundt 13 århundrer før sin kjente historie i Europa på 1300-tallet. Sannsynlig ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 10. oktober #4 Del Skrevet 10. oktober Det er verdt å merke seg at Vatikanet ikke lar uavhengige forskere undersøke likkledet, men kun spesielt utplukkede katolikker. Jeg venter med å tro for mye på dette til det er bekreftet av uavhengige forskere. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #5 Del Skrevet 10. oktober Det spiller ingen rolle når det er fra. For meg som kristen så beviser det uansett ingenting. Anonymkode: 7e75d...442 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 10. oktober #6 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det spiller ingen rolle når det er fra. For meg som kristen så beviser det uansett ingenting. Anonymkode: 7e75d...442 Jeg er helt enig med deg (som ateist). 🙂 Opp gjennom historien har det eksistert enormt mange påstander om relikvier som stammer fra Jesus (og diverse helgener), men om disse stammer fra Jesu tid eller ikke, verken beviser eller motbeviser om kristendom er sann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 11. oktober #7 Del Skrevet 11. oktober (endret) Man trenger verken å være utdannet innen anatomi eller bare være hobbykunstner for å skjønne at OM et tøystykke hadde blitt pakket rundt et lik - uavhengig hvem det var - så ville ikke avtrykket blitt seende slik ut. Et ansikt er ikke flatt - ei en kropp - og avtrykket av begge blir mere spredt enn likkledet viser. Prøv gjerne selv og oppdag at her prøver den katolske kirken å lure sine (god)troende trill rundt... Endret 11. oktober av sofiemyr 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå