Gå til innhold

Er jeg gravid igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok abort 5 uker siden og angra skikkerlig.

Denne uka tok jeg noen tester til og 4 av 7 viste positivt. En av dem var clearblue som viste at jeg var 1-2 uker på vei. Som da passer til da jeg sist hadde ubesyttet samleie.
Jeg blei kjempeglad for jeg angra veldig på aborten. Men hvor ofte viser man positivt når det egentlig er negativt? Nå er jeg redd for at jeg har fått opp håpet og det bare etter etterliggende HCG nivåer

Anonymkode: 5952d...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde 3 negative, men de testene er fra normal så jeg veit ikke hvor mye de er til å stole på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmandaMor skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde 3 negative, men de testene er fra normal så jeg veit ikke hvor mye de er til å stole på

Uansett - med negativ test i mellomtiden er det sannsynligvis ikke "etterdønninger" fra aborten, så ville nok tolket dette som at du er gravid ja! Gratulerer 😊

Anonymkode: eeb53...edb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAh takk og lov, tok 4 tester fire uker etter og en var positiv, derfor jeg tok 3 til noen dager og alle var positive. Tusen takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmandaMor skrev (Akkurat nå):

JAh takk og lov, tok 4 tester fire uker etter og en var positiv, derfor jeg tok 3 til noen dager og alle var positive. Tusen takk!!!

Du fjerner et barn for så å bli gravid på nytt med en gang? Ikke provoserende i det hele tatt! 

Anonymkode: b405a...171

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke med vilje i det hele tatt. Vi var betemte på at vi ikke skulle ha unger enda. men jeg angra. jeg ikke ikke bevist ut for å bli gravid igjen. 
Vi var på fylletur hvor det endte opp i senga.

Det er ikke meningen å provosere noen. Jeg er lei for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmandaMor skrev (2 minutter siden):

Det var ikke med vilje i det hele tatt. Vi var betemte på at vi ikke skulle ha unger enda. men jeg angra. jeg ikke ikke bevist ut for å bli gravid igjen. 
Vi var på fylletur hvor det endte opp i senga.

Det er ikke meningen å provosere noen. Jeg er lei for det

Du er gravid for andre gang uten vilje? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er gravid for andre gang uten vilje? 

Ja, jeg hadde ikke planer om å få unger helt enda så begge gangene var fra fylleturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere var for 5 uker siden bestemt på at DERE ikke skulle ha barn ennå...du ble gravid i fylla med mannen din..tok abort...nå noen uker etterpå er du blitt gravid igjen.. men nå vil dere BEGGE beholde?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 minutt siden):

Så dere var for 5 uker siden bestemt på at DERE ikke skulle ha barn ennå...du ble gravid i fylla med mannen din..tok abort...nå noen uker etterpå er du blitt gravid igjen.. men nå vil dere BEGGE beholde?

Lei for at det ikke gir så veldig mye mening. Jeg var ikke klar men ville egentlig ha den. Men ente opp med å ta abort og angra samma dag. Han var og er redd for å feile som far.

Vi har snakka mere om det nå og prøver å legge en plan.

Trur ikke jeg kommer til å svare på noen flere slike kommentarer siden det virker som om det blir frustrasjon på alle sider.

Spørsmålet var bare om hcg nivåene ikke om våres valg

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. 

Bare å få ny unge det, og så må du holde deg borte fra alkohol en stund. Klarer du det? 

Anonymkode: f3975...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart folk ikke vil dele innlegg sånn som noen svarer her inne.

Ta en ny digital om 1 uke og se om tallet på den blir høyere. :) lykke til 💖

Anonymkode: 7893c...2ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmandaMor skrev (23 minutter siden):

Lei for at det ikke gir så veldig mye mening. Jeg var ikke klar men ville egentlig ha den. Men ente opp med å ta abort og angra samma dag. Han var og er redd for å feile som far.

Trur ikke jeg kommer til å svare på noen flere slike kommentarer siden det virker som om det blir frustrasjon på alle sider.

Var ikke meningen å høres slem ut... men innimellom er det enklere spørre slikt...du skriver jo ikke bare om hgc nivå etter abort...du skriver jo at du var gravid...tok abort etter fylla..lurer på om du er gravid igjen.

Du kunne bare skrevet...tok abort...lurer på om jeg er gravid igjen.

Som gjør at jeg spør slikt..for det virke som du kanskje vil ha litt hjelp? Andre meninger? 

Oh siden du skriver at dere ikke var klar for barn... men etter noen uker er dere plutselig klare igjen?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har positive tester enda snart 8 uker etter abort. Ville tatt 2 blodprøver med 2-3 dagers mellomrom og se om den stiger. Da er du sikker. Evt. se om streken på strimlene øker i styrke systematisk over tid.

Anonymkode: db9bd...e1e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er 100% mulig at dette er rester fra aborten. Hatt positive tester i opp til 8 uker etter abort.

Anonymkode: 1239b...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rester fra abort. Håper det virkelig i allefall !  Ikke bli gravid igjen, er du snill før du blir voksen og ansvarlig. Tenk på alle som sliter og virkelig ønsker å få barn som ikke kan få, men som må lese ditt innlegg for å gni inn i sårbare sjeler. Sorry, blit gjerne kastet ut av kg for resten av livet for å faktisk skrive det jeg skriver. Jeg regner med du og partner er såpass unge, med måten du skriver på, og sier dette rett ut. Ikke få barn, ikke før mentaliteten er på plass, og dere vet ordet ansvar og handlinger i ansvar. 

Anonymkode: 3cf1b...4ba

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmandaMor skrev (På 8.10.2024 den 11.17):

Innlegget ditt passer langt ifra inn i dette temaet. Uforvillig prøver? Du legger inn dette i ufrivillig prøvete for å knuse andre ? Du vet hvis du blir gravid du må kutte alkoholen? Klarer du det ? Barnevernet bør inn, fra dag en i svangerskapet. veilede deg og far. Få dere inn på familiesenter. For dere virker lite oppegående og ansvarsfulle..  bestill ultralyd, for dette er rester fra abort.. huff, vil ikke tro foreldrene deres blir så imponerte. Beklager.

Anonymkode: 3cf1b...4ba

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skammelige holdninger og stygge svar fra mange her. 
Gå inn i dere selv og tenk om det er et sånt forbilde dere vil være for barn.. 

Ta en digital test om en ukes tid, evt ultralyd og lykke til!🩷 

Anonymkode: 5b00d...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...