Gå til innhold

Labrador som er en håndfull. Når blir de roligere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ca 1,5 år nå og fremdeles mye unghundfakter. I og med at det er en relativt stor hund så må jeg innrømme at det begynner å bli ganske slitsomt. Har hørt at tisper blir litt roligere for hver løpetid, stemmer dette? 

Anonymkode: 9bed5...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De blir sent modne, men blir heller ikke mer lydige bare automatisk, det krever daglig trening. Ved riktig trening så merker man som regel god fremgang hvert år og at det har falt mer på plass etter bikket 3 år, men full av spillopper er de fortsatt til de dør om de holder seg friske (og ikke så overvektige at de blir dvaske av det).

Anonymkode: 1380d...bb7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan aktiviserer du hunden? Får den kun tur eller trener du noe i tillegg? Jeg har en labrador på 11 år. Vi har fra start av brukt mye tid på trening, og den ekstra unghund energien kanaliserte jeg inn i det. Han landet mer da han var 5 år, siden det er det du spør om. Men du kan fint jobbe med hunden før den lander og. 

Anonymkode: a7fb8...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan aktiviserer du hunden? Får den kun tur eller trener du noe i tillegg? Jeg har en labrador på 11 år. Vi har fra start av brukt mye tid på trening, og den ekstra unghund energien kanaliserte jeg inn i det. Han landet mer da han var 5 år, siden det er det du spør om. Men du kan fint jobbe med hunden før den lander og. 

Kan supplere med at fellestreninger på hundeklubb eller kurs er veldig nyttig. Jeg konkurrerte jevnlig med min, og opplevde at etter treninger trengte han å hvile og da var ikke unghund-tendensene så sterkt fremme. 

Trene spor er og veldig bra aktivisering. Er det noe brukskurs i nærheten av der du bor? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 er på midt i den verste perioden, de roer seg mer fra 2-3-årsalderen. men som andre nevner, er det selvsagt avhengig av at man jobber mye med hunden de første årene.

har selv en veldig sterk og aktiv blandingshund, jeg var fullstendig utslitt og angret annenhver dag fram til hun var rundt 1,5, så begynte hun å roe seg. men jeg ga ikke opp treningen i den kjipe perioden selv om det føltes helt meningsløst og uten resultater, hun var like ustyrlig samme hvor mye jeg trente, 

Anonymkode: 793fd...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...