AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #1 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg har vært sammen med en mann i 6 måneder nå, Han er i slutten av 40-åra og har vært alene siden han ble skilt for 17 år siden, kun hatt et par korte forhold på et par måneder etter det. Han ble behandlet veldig dårlig (utroskap osv) av hun han var gift med og har ingen bra erfaringer med å være i et forhold. Jeg er veldig åpen av meg, forteller han at jeg er veldig glad i han, kan sende meldinger hvor jeg sier hva jeg føler for han, gir han bekreftelser osv. Jeg kan sende en sms hvor jeg skriver "Tenker på deg, og er veldig glad i deg" og han kan svare "Håper du får en fin dag, stor klem". I begynnelsen ble jeg litt såret men nå skjønner jeg vel at det bare er slik han er. Når vi er sammen og jeg sier at jeg er glad i han svarer han stort sett "glad i deg også" og har han drukket litt blir han veldig åpen og kjærlig og kan si han elsker meg, det har ikke jeg sagt til han før han sa det. Jeg tror han viser kjærlighet ved å gjøre praktiske ting for meg, han fikser på huset mitt, klipper plenen min, ordner bilen min og fikser sykkelen, uten at jeg engang har spurt. Men jeg lurer jo litt på hvorfor det er så vanskelig for han å være mer åpen om dette? For jeg tror jo faktisk at han er veldig glad i meg. Han sender innimellom sms på kveldene hvor han skriver sov godt og klem, men akkurat de ordene "glad i deg", "bryr meg om deg" ol. er veldig vanskelig for han. Han syntes også det er vanskelig å snakke om følelser og sier han ikke har hatt noen følelser etter skilsmissen. Jeg vet at han har vært veldig redd for å gå inn i et forhold igjen, så jeg gjør jo alt jeg kan for å forsikre han om at jeg aldri vil såre han, være utro eller noe slikt, og jeg tror faktisk det har gjort at han ikke har backet ut, for jeg vet han er redd for å få følelser. Er dette vanlig for mange menn? At det er vanskelig å uttrykke at de har følelser og at de er glad i noen? Anonymkode: f17e6...cc0
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #2 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er dette vanlig for mange menn? At det er vanskelig å uttrykke at de har følelser og at de er glad i noen? Dette er svært vanlig for menn i hans generasjon og eldre. Det ble drillet inn i dem at å uttrykke følelser er svakhet og i noen tilfeller homofili. Han lærte kanskje å uttrykke seg bedre når han ble eldre og i forholdet med eksen, men hvis han opplevde at det førte til at han ble utsatt for utroskap er det forståelig nok litt vanskelig for han. Anonymkode: fcc16...6bf
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #3 Skrevet 8. oktober 2024 For meg er slike fraser egentlig bare tomme ord. Jeg liker å VISE at jeg elsker noen eller er glad i noen. Så nei, jeg syns ikke det er vanskelig å uttrykke følelser, men det skjer bare på andre måter. Men folk er forskjellige, og jeg aksepterer selvfølgelig at andre uttrykker seg f.eks. mer med ord enn handling. Anonymkode: ad796...2de
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #4 Skrevet 8. oktober 2024 Fullt forståelig. Det er så ufattelig kleint med slike uttrykk. Anonymkode: abdc9...dbe
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #5 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fullt forståelig. Det er så ufattelig kleint med slike uttrykk. Anonymkode: abdc9...dbe Er det kleint å fortelle noen at du er glad i dem? Hvordan sier du det, da? Anonymkode: f17e6...cc0
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #6 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det kleint å fortelle noen at du er glad i dem? Hvordan sier du det, da? Anonymkode: f17e6...cc0 Det er klissete og føles kleint å bruke slike ord og setninger. Jeg avstår fra det, da det føles flaut. Anonymkode: abdc9...dbe
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #7 Skrevet 8. oktober 2024 Min er lik , han er 45 . Han sier at han liker meg veldig godt , og kan svare glad i deg også hvis jeg sier det . Elsker deg har vi ikke kommet til enda 🙈 har kjent han snart ett år og vært sammen siden ca mars . Anonymkode: c2dd3...767
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå