Gå til innhold

Mobbing på jobb

oslomaraton

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid blitt utsatt for mye ufin oppførsel fra kollega. Hun sier ikke noe direkte, men viser mye med kroppspråk ,himling med øyne, ler til sidemannen, sukker høyt når jeg snakker, latterliggjør/bruker ironi på enkelte ting jeg sier= altså hersketeknikker..Jeg har fått høre igjen fra en nær kollega om ting hun har sagt om meg når jeg ikke er der (ganske stygge ting som ikke stemmer). Denne kollegaen ønsker ikke at jeg tar det opp med vedkommende for da blir hun uglesett. Jeg synes det er feigt av henne..Hva mener dere jeg skal gjøre? Jeg ønsker ikke å.snakke med sjefen,har gjort det før men var litt støtte å få der..HMS ansvarlig på jobb sier jeg må heve meg over det. Hva bør jeg gjøre?

Endret av oslomaraton
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Konfronter personen det gjelder hver gang det skjer og stå opp for deg selv.
Det er så mange kollegaer som er enestående og er gøy å jobbe med, men så finnes det også de som er rasshøl, det er bare sånn det er. Håper ting bedrer seg for deg ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett vedkommende på plass når det skjer. Himling med øynene: «si meg? Har du problemer med det jeg sa, da kan du heller si det til meg enn å himle med øynene/sukke/le!»

Anonymkode: 307b4...514

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sett vedkommende på plass når det skjer. Himling med øynene: «si meg? Har du problemer med det jeg sa, da kan du heller si det til meg enn å himle med øynene/sukke/le!»

Anonymkode: 307b4...514

Ja, det hadde jeg også gjort. Dere er voksne nå.

Anonymkode: 183fb...317

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...