AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #1 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg er ikke fornøyd med fastlegen min. Har byttet og har sagt meg på venteliste til fastlegen som jeg ønsker på nummer 90 i ventelisten. Hvor lenge har dere ventet for å få byttett fastlegen deres når det var ventetid? Desperat og måtte bestille dropp inn å komme seg til legen i dag(( og det er ikke første gang( Anonymkode: 2c41b...ade
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #2 Skrevet 8. oktober 2024 Min gamle fastlege avviklet plutselig praksisen sin, og jeg (og mine to små barn) ble tildelt en ny random fastlege på andre kanten av kommunen. Det er fastlege-mangel i kommunen, og i min bydel var det ingen leger med mindre enn 160 personer på venteliste. Jeg begynte som nr 160 + i køen, og nå to år senere, er jeg kommet meg til nr 130.... Så joda.. lykke til. Anonymkode: 67d69...ecf 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #3 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg bytter fastlege med noen års mellomrom uansett. Tenker at det ikke skader at noen "vurderer" meg med nye øyne. En ny lege kan se og oppdage ting den forrige ikke gjorde osv. Anonymkode: 8b83b...214 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #4 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg stod som nr 67 og står nå som nr 9 ca 1 år etter. Dvs jeg er i neste pulje for å få plass. Det du kan gjøre er å bytte til en som allerede har kapasitet (hvis det finnes), og stå på venteliste til den du ønsker. Så kan det da være at den du får midlertidig fungerer greit nok. Anonymkode: 159a7...696
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #5 Skrevet 8. oktober 2024 Var ca nr 55 for 1 år og 10 måneder siden. Er nr 5 nå... Anonymkode: 4b70a...749
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #6 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er ikke fornøyd med fastlegen min. Har byttet og har sagt meg på venteliste til fastlegen som jeg ønsker på nummer 90 i ventelisten. Hvor lenge har dere ventet for å få byttett fastlegen deres når det var ventetid? Desperat og måtte bestille dropp inn å komme seg til legen i dag(( og det er ikke første gang( Anonymkode: 2c41b...ade Før du får plass på den ventelisten må 89 mennesker enten bytte fastlege, dø, flytte eller på annenmåte si fra seg en fastlegeplass. Så har du noen med fortrinnsrett utenfor fastlegelisten, det er barn til nye på listen, barn som blir født av dem som alt er på listen, eller pasientene som har midlertidig oppholdt seg på steder der de av praktiske grunner har bodd eller studert, og så flytter tilbake . Skal vi se, hvor lang tid tar så alt dette? Tja, en del dager, uker og sannsynligvis noen år. Men vit du er ikke alene om åville ha en ny fastlege. Anonymkode: eee4c...5c5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #7 Skrevet 8. oktober 2024 En enkeltperson sin erfaring er jo bare nettopp det, men da jeg var nummer 20 på lista da jeg registrerte meg, kom jeg inn i løpet av en måned. Jeg skjønte raskt hvorfor, jeg er godt voksen, kronisk syk og har møtt på mange leger i mitt liv - denne er den eneste jeg overhodet ikke kunne benytte meg av. I etterkant så jeg at hun hadde enorm gjennomtrekk av pasienter, så det var åpenbart ikke kun jeg som var misfornøyd. I en kommune som er presset på fastleger vil jeg gjette på at plass #90 vil ta flere år å rykke fremst i køen. Anonymkode: 93cb0...f3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå