AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #61 Del Skrevet 10. oktober 2024 Sefanja skrev (På 9.10.2024 den 3.17): De bare kjemper for reell økonomisk og sosial likestilling mellom kjønn. Tja, en ganske stor andel av de som kaller seg feminister støtter kjønnsdiskriminering. For min er ikke det å jobbe for likestilling Anonymkode: 12473...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #62 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det handler ikke om at jeg ikke kan tenke abstrakt. Det er du som har skrevet at mange kvinner liker tanken på at mannen har hatt mange kvinner. Dette er tull, og viser at du ikke engang forstår det konseptet du selv presenterer. Anonymkode: 976ef...409 ok jeg er ferdig med teskjematingen. Du får tro hva du vil Spiren skrev (27 minutter siden): For å utfordre tankesettet ditt litt: Jeg selv kjenner en del damer som var jomfru og giftet seg med sin første som de hold sammen med i mange år. En samtale som ofte gikk igjen var deres nysgjerrighet på å utforske med andre menn enn partneren. Noen av disse ble skilt for å tilfredsstille denne nysgjerrigheten, andre fortsetter sine forhold enda. Mennene betrodde seg til meg også. Noe som gikk igjen var at de ikke var seksuelt kompatible, uten å vite dette pga manglende erfaring, før det var for sent. Det kan være skuffende for en mann å finne ut at damen synes at det er ekkelt å suge f eks. Poenget mitt er: Vil du ha en uerfaren dame som ikke selv enda vet hva hun liker? Hun kan jo oppdage en fetisj som du ikke føler sterkt for, eller så må du gjerne lære henne opp og være svært tydelig på hva du selv liker, og bruke vanvittig med oppmerksomhet på hennes seksuelle behov (som hun forhåpentligvis finner underveis og klarer å formidle). Og er du selv jomfru? Hvis nei, hvorfor sparte ikke du deg til bare en kvinne? Var du redd for å gå glipp av noe? Jeg er personlig overbevist om at risikoen for brudd med en jomfru er vesentlig høyere enn en som har lært seg selv å kjenne og vært borti noen menn og funnet sine preferanser. Uansett hvor fantastisk noe er, kan nysgjerrigheten for det ukjente ødelegge. Anekdoter vs statistikk. De som skilte seg hadde 3 ganger høyere body count enn de som ikke skilte seg. Anonymkode: 97b58...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiren Skrevet 10. oktober 2024 #63 Del Skrevet 10. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): ok jeg er ferdig med teskjematingen. Du får tro hva du vil Anekdoter vs statistikk. De som skilte seg hadde 3 ganger høyere body count enn de som ikke skilte seg. Anonymkode: 97b58...4d9 Så du tror genuint at fremfor å finne noen midt mellom (med bodycount, men gjerne ikke titalls) vil du eliminere problemet ved å finne en jomfru? Endret 10. oktober 2024 av Spiren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 10. oktober 2024 #64 Del Skrevet 10. oktober 2024 (endret) Sefanja skrev (På 9.10.2024 den 7.32): Sånn er det jo blant alle grupper som blir stigmatisert. Når det gjelder feminister i Norge, så mener jeg at du muligens kan finne noen som hater menn i Kvinnegruppa Ottar. Så det siste avsnittet ditt er jeg enig i. Og mange menn sier de elsker feminine kvinner, men de hopper over hva de legger i det begrepet. Kvinner har ikke alltid vært flinke til å støtte hverandre heller. Men hvis folk flest visste hvor mange kvinner som var blitt drept mens de kjempet for din rett til å delta i samfunnet, stemme ved valg og studere på universitetet. Da ville flere kvinner lest Simone De Boviare- Det annet kjønn. De ville skjønt at kampen ikke var over. Men denne kampen må aldri gå på bekostning av menn. Og i dagens samfunn er det ogsåmange menn som faller utenfor. Av de nesten 700 som drepte seg selv i 2023, var over 450 menn, i fengsel er over 90% menn. Av de som dør av fedme, ensomhet, alkoholisme og hjerte/ kar er også flertallet menn. Det dummeste samfunnet kan gjøre er å undervurdere ett kjønn, eller å sette kjønnene opp mot hverandre. Simone De Boviare (Det annet kjønn) har gitt meg forståelse i forhold til hva som kan være opphavet til kjønnsrollemønster, og på hvilken bakgrunn de oppstod. En kjønnsrettet debatt kan ofte bli for snevert etter mitt syn, og tenker således det har mer med menneskerettigheter å gjøre i det store, og det hele. Så jeg er enig i det nederste avsnittet ditt at å sette kjønn opp mot hverandre ikke er gunstig. Spesielt i forhold til at vi har mangfold innen kjønnsaspekteret, og bør rette fokuset på å fremme likeverd. Det er ikke enkelt i dagens samfunn.... Og i bresjen for en endringskultur, er det ofte pedagogene i barnehagen, som står på barrikadene. Så at de ofte blir nedprioritert som yrkesgruppe av mange syns jeg er trist, dog kan jeg forstå det. Det handler om en yrkesgruppe som er ofte lite verdsatt i dagens samfunn, og det gjenspeiles i prioriteringer over hele landet. Jeg er veldig for tverrfaglighet, og mener flere institusjoner kan dra nytte av deres kunnskap. Det er jo der det hele starter. I barnehagen. Og menneskesyn der likeverd er en universell verdi er verdt å strebe etter. Ved å fokusere på disse verdiene så vil automatisk mye annet falle bort, og vi ville ikke ha tenkt på mennesker i forhold til kjønn, men som mennesker som en enhet. Lettere sagt enn gjort, og det er her utfordringen ligger etter min mening... Endret 10. oktober 2024 av Irak 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #65 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ok jeg er ferdig med teskjematingen. Du får tro hva du vil Anekdoter vs statistikk. De som skilte seg hadde 3 ganger høyere body count enn de som ikke skilte seg. Anonymkode: 97b58...4d9 Nå bytter du bare argumenter. Og setter alt på hodet igjen. Prøv igjen neste gang. Anonymkode: 976ef...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #66 Del Skrevet 10. oktober 2024 Spiren skrev (2 timer siden): Så du tror genuint at fremfor å finne noen midt mellom (med bodycount, men gjerne ikke titalls) vil du eliminere problemet ved å finne en jomfru? Jeg sa 4 tidligere i tråden. Kan sikkert strekke meg litt til men over et visst antall så er det bevist at det ikke varer med dem, statistisk sett (nei jeg driter i om noen dere kjenner er trofaste med høy bodycount) så da er det risikoaversjon. Anonymkode: 97b58...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #67 Del Skrevet 10. oktober 2024 Irak skrev (12 minutter siden): Simone De Boviare (Det annet kjønn) har gitt meg forståelse i forhold til hva som kan være opphavet til kjønnsrollemønster, og på hvilken bakgrunn de oppstod. Er du en fan av pedofili nazisme og maxisme også i likhet med idolet ditt? Eller at kvinner skal forbys fra å ha et normalt familieliv med unger og en mann? Anonymkode: 72633...982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #68 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg sa 4 tidligere i tråden. Kan sikkert strekke meg litt til men over et visst antall så er det bevist at det ikke varer med dem, statistisk sett (nei jeg driter i om noen dere kjenner er trofaste med høy bodycount) så da er det risikoaversjon. Anonymkode: 97b58...4d9 Du burde kanskje ha tenkt på dette før du selv hadde mange partnere? Anonymkode: d7566...f80 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 10. oktober 2024 #69 Del Skrevet 10. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 20.59): Er du en fan av pedofili nazisme og maxisme også i likhet med idolet ditt? Eller at kvinner skal forbys fra å ha et normalt familieliv med unger og en mann? Anonymkode: 72633...982 Jeg har fokusert på litteraturen for å danne meg en forståelse for hva som kan være opphavet til kjønnsrollemønster. Endringskultur fordrer en forståelse av hva som har vært, for å forstå hvor endringene er mest hensiktsmessige. Det synes jeg er interessant. Har ikke skrevet noe om hva som er mitt idol eller ideal, for det er sammensatt av mange forbilder jeg har. Det du skriver her synes jeg er lite konstruktivt i forhold til hva jeg har skrevet, og gir meg en indikasjon på at du egentlig ikke har forstått teksten min. Hvordan det kan legges til rette for i praksis, er opp til hver familie, og danne seg en oppfatning av det som gagner dem best. Mennesker som kjenner sin egen verdi samarbeider for fellesskapet, og da må man innimellom være villig til å inngå noen kompromisser på veien. Endret 11. oktober 2024 av Irak 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 10. oktober 2024 #70 Del Skrevet 10. oktober 2024 Spiren skrev (5 timer siden): For å utfordre tankesettet ditt litt: Jeg selv kjenner en del damer som var jomfru og giftet seg med sin første som de hold sammen med i mange år. En samtale som ofte gikk igjen var deres nysgjerrighet på å utforske med andre menn enn partneren. Noen av disse ble skilt for å tilfredsstille denne nysgjerrigheten, andre fortsetter sine forhold enda. Mennene betrodde seg til meg også. Noe som gikk igjen var at de ikke var seksuelt kompatible, uten å vite dette pga manglende erfaring, før det var for sent. Det kan være skuffende for en mann å finne ut at damen synes at det er ekkelt å suge f eks. Poenget mitt er: Vil du ha en uerfaren dame som ikke selv enda vet hva hun liker? Hun kan jo oppdage en fetisj som du ikke føler sterkt for, eller så må du gjerne lære henne opp og være svært tydelig på hva du selv liker, og bruke vanvittig med oppmerksomhet på hennes seksuelle behov (som hun forhåpentligvis finner underveis og klarer å formidle). Og er du selv jomfru? Hvis nei, hvorfor sparte ikke du deg til bare en kvinne? Var du redd for å gå glipp av noe? Jeg er personlig overbevist om at risikoen for brudd med en jomfru er vesentlig høyere enn en som har lært seg selv å kjenne og vært borti noen menn og funnet sine preferanser. Uansett hvor fantastisk noe er, kan nysgjerrigheten for det ukjente ødelegge. Det kommer nok an på mindsettet, men denne nysgjerrigheten tror jeg er mer relevant for dem som har opplevd mye suksess i datingmarkedet og faktisk vet at de har mange muligheter der. Hvis du tar dem som har få muligheter, vil du finne at en del av dem (sikkert ikke alle) slett ikke er så nysgjerrige, og i mye større grad tenker at de skal safe inn den ene som var mer enn god nok til at det kan fungere - selv om hun måtte være ganske "vanilla" i bingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiren Skrevet 10. oktober 2024 #71 Del Skrevet 10. oktober 2024 knooters skrev (1 time siden): Det kommer nok an på mindsettet, men denne nysgjerrigheten tror jeg er mer relevant for dem som har opplevd mye suksess i datingmarkedet og faktisk vet at de har mange muligheter der. Hvis du tar dem som har få muligheter, vil du finne at en del av dem (sikkert ikke alle) slett ikke er så nysgjerrige, og i mye større grad tenker at de skal safe inn den ene som var mer enn god nok til at det kan fungere - selv om hun måtte være ganske "vanilla" i bingen. Så for at teorien din skal være riktig, vil en uattraktiv dame som er jomfru være mer lojal som partner grunnet manglende alternativer. Problemet, slik jeg ser det, er at slike gjerne er usikre på seg selv og derfor lettere ofre for smiger av andre. Og man er skjelden like uattraktiv/attraktiv gjennom hele livsløpet sitt. Plutselig blir hun mer attraktiv, sexen med deg er vanilje og hun er litt nysgjerrig. Kombiner dette med at hun tidligere ikke fikk oppmerksomhet, selvtilliten er lav og hun møter en som smigrer veldig på jobben. En erfaren dame vil lettere forstå når hun blir forsøkt forført (spesielt om hun har selvtillit/ suksess på markedet), og kan avslutte det tidligere før det går for langt emosjonelt/seksuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trallalala Skrevet 10. oktober 2024 #72 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 1.13): Nei jeg "tror" ikke, det er en objektiv observasjon. Anonymkode: 72633...982 Ein objektiv observasjon at feminisme er ein hatsideologi, ja jøss svært objektiv og observant😆 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #73 Del Skrevet 10. oktober 2024 Det virker som du tror vi er menn. Anonymkode: c5183...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #74 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Spørs åssen liv du vil ha det! Den jeg møter vil jeg "gi hele verden" men de som har hatt mange menn vil alltid lete etter noe bedre , selv om man gjør det. Så jeg har bestemt meg for at lavt antall seksualpartnere er veldig viktig så det ikke er masse problemer med å holde på et forhold. Anonymkode: 97b58...4d9 Kvinners verdi, moral, verdier og holdninger ligger altså mellom bena? Min vakre datter er jomfru, for hun venter på den rette. Ønsker at første gang skal være med en hun har følelser for, og nær relasjon til. Jeg håper så inderlig hun aldri treffer på en idiot som kun tillegger hennes verdi ut fra at hun ikke har hatt sex. Hun er en flott og klok ung kvinne som fortjener å bli verdsatt for hvem hun totalt sett er. Anonymkode: 347bf...f2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #75 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 14.15): Syns selvsagt menn skal ha det bra. Bare synd de ikke unner oss det samme. Anonymkode: 284f5...a88 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har 2 og kommer aldri til å la meg røre av eklinger som dere. Anonymkode: 284f5...a88 Dette er jo like lavmål som de som tråder som dette klager på. Altså er man ikke det spor bedre selv. 🤷♂️ Anonymkode: ee917...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #76 Del Skrevet 10. oktober 2024 Spiren skrev (44 minutter siden): Så for at teorien din skal være riktig, vil en uattraktiv dame som er jomfru være mer lojal som partner grunnet manglende alternativer. Problemet, slik jeg ser det, er at slike gjerne er usikre på seg selv og derfor lettere ofre for smiger av andre. Og man er skjelden like uattraktiv/attraktiv gjennom hele livsløpet sitt. Plutselig blir hun mer attraktiv, sexen med deg er vanilje og hun er litt nysgjerrig. Kombiner dette med at hun tidligere ikke fikk oppmerksomhet, selvtilliten er lav og hun møter en som smigrer veldig på jobben. En erfaren dame vil lettere forstå når hun blir forsøkt forført (spesielt om hun har selvtillit/ suksess på markedet), og kan avslutte det tidligere før det går for langt emosjonelt/seksuelt. Hun trenger ikke erfaring i sengen for å ha erfaring med mennesker. Forføring ser du jo? Jeg forstår jo alt sånn selv om jeg har hatt lite sex. Anonymkode: 284f5...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #77 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er jo like lavmål som de som tråder som dette klager på. Altså er man ikke det spor bedre selv. 🤷♂️ Anonymkode: ee917...5da Det bryr jeg meg lite om. Står ikke å ser på drittsekker, de får tilbake. At du velger æ svare meg istede for giga sexistene sier sitt om deg. Gjør litt samfunnsløft istede for å klage på at jeg blir syr når jeg har all grunn til det. Pervo jomfrujegere og frekke holdninger til kvinner. At jeg har hørt flere ganger at jeg går ut på dato enn hyggelige samtaler sier sitt lm dagens klima. Aner du hvor mange jeg prater med? Hvor mange positive samtaler tror du jeg har med menn? Kanskje sånn 5 de siste månedene. Og det er kun 3 hvor jeg har ledd høyt de siste 3 årene. Jeg mener det. Vet ikke hvor jeg skal finne normale mennesker. Anonymkode: 284f5...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #78 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det bryr jeg meg lite om. Står ikke å ser på drittsekker, de får tilbake. At du velger æ svare meg istede for giga sexistene sier sitt om deg. Gjør litt samfunnsløft istede for å klage på at jeg blir syr når jeg har all grunn til det. Pervo jomfrujegere og frekke holdninger til kvinner. At jeg har hørt flere ganger at jeg går ut på dato enn hyggelige samtaler sier sitt lm dagens klima. Aner du hvor mange jeg prater med? Hvor mange positive samtaler tror du jeg har med menn? Kanskje sånn 5 de siste månedene. Og det er kun 3 hvor jeg har ledd høyt de siste 3 årene. Jeg mener det. Vet ikke hvor jeg skal finne normale mennesker. Anonymkode: 284f5...a88 Nå mener jeg på nett, i mitt daglige liv ler jeg like ofte med menn som kvinner, ler mye der. Men på nett..kjempe dårligstemning året rundt. Anonymkode: 284f5...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 11. oktober 2024 #79 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ikke bare tull . Opplevd det selv. Hvis en kvinne ser at andre kvinner snakker med deg så kommer de bort. Du kan ikke argumentere deg ut av biologien Anonymkode: 97b58...4d9 Nå roter du. Er helt sant at det både for menn og kvinner, det vil si mennesker, fungerer slikt at sosialt gjør vi det du skriver. Men det er ikke det samme som at menn og kvinner trekkes til dem som dem tror har hatt mange sexpartnere. Det du observerte vil du også se når det kun er menn, den mannen som er "populær" vil flere menn bli kjent med enn han som spiser matpakken sin i en hjørne. PS. Tror ikke du skal høre og lese så mye tull omtalt som "biologi". Dem som elsker å fortelle at ting er biologi har som oftest ikke mye peiling på menneskets biologi. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 11. oktober 2024 #80 Del Skrevet 11. oktober 2024 Spiren skrev (15 timer siden): Så for at teorien din skal være riktig, vil en uattraktiv dame som er jomfru være mer lojal som partner grunnet manglende alternativer. Problemet, slik jeg ser det, er at slike gjerne er usikre på seg selv og derfor lettere ofre for smiger av andre. Og man er skjelden like uattraktiv/attraktiv gjennom hele livsløpet sitt. Plutselig blir hun mer attraktiv, sexen med deg er vanilje og hun er litt nysgjerrig. Kombiner dette med at hun tidligere ikke fikk oppmerksomhet, selvtilliten er lav og hun møter en som smigrer veldig på jobben. En erfaren dame vil lettere forstå når hun blir forsøkt forført (spesielt om hun har selvtillit/ suksess på markedet), og kan avslutte det tidligere før det går for langt emosjonelt/seksuelt. Det jeg mener er at om man har vært ensom en stund er man så overlykkelig over å ha funnet noe at behovet for å "utvide listen" ikke eksisterer. Det kan også overføres til andre sider av intime relasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå