Gå til innhold

Hva har skjedd med dagbladet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste denne avisa for 20+ år siden I papirform, fordi farfar pleide å kjøpe den. Han mente det var en arbeideravis. Husker det var noe slarv men mye nyhetsinnhold også.

 

Så jeg abonerte I noen mnd på den avisen men måtte avslutte. Det er 10% nyttig informasjon, 10% nyheter og resten handler om kjendiser/ sex. 

 

Leser ikke norske avviser lengre. Men er dette gjeldende for flere av de store avvisene I Norge Eller er dagbladet er unntak?

Anonymkode: eaf7b...6cd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LoneZone

Dagbladet har blitt et offer den utviklingen som skal konkurrere om klikk med ‘’rage-baiting’’. Ikke for å avskrive ansvaret deres men sannheten er at ‘’vi vil ha’’ lett-fordøyelig informasjon som vi kan scrolle over og kommentere på.

Journalistene skal ha jobber og de skal ha betalt. Alternativet er helt statssponset lønn, men det tror jeg flertallet vil være foruten mtp. ytringsfrihet/upartisk dekning.

Så kan vi jo selvfølgelig diskutere om det er noe som er en realitet i dagens praksis også…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man hadde kunnet filtrere vekk kjendis- og sportsstoffet, så ville Dagbladet vært en helt ok avis. Men sånn den er nå, helt jævlig.

"Nettet koker!" Nei, nettet koker ikke. Det er bare Dagbladet som koker suppe på DETTE!

Anonymkode: 2a88d...270

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min skyld. Det var jeg som leste Dagbladet hele ungdomsskolen og trykket på artiklene om kjendiser og sex, sånn at artiklene fikk views. Jeg har ødelagt en avis som pleide å være noe. Som pleide å være en kulturavis. Men nå er skaden uopprettelig.

På vegne av det norske folk ønsker jeg å beklage mine handlinger.

Anonymkode: 0094c...096

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ! NÅ! NÅ! NÅ! NÅ! NÅ! 

SJOKKNYHET! Dagbladet suger! Blogger viser puppene i protest, se 3 reklame før innslaget hvor video kommer halvveis. Martha Louise uttalte seg til utenlandsk media om Dagbladet (Dagbladet+ Kun for abonnenter). 

Anonymkode: 3eaf6...792

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Sånn får du mer uføretrygd"

"Trine-Linda viser ALT"

"Karsten-Beate er godt utstyrt - kvinnene måper når de får se"

"Nå får du hjelp med <sett inn latterlig påstand her>"

Alt under betalingsmur, så klart. Det handler om å få mest mulig klikk. At den avisen overlever fatter jeg ikke. Blabla har forbigått Nettavisen i bedritenhet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har lest fordi jeg gikk lei av at de prøver være se og hør. så jeg tittet litt nå og de ser ut som en parodi på tabloid jo.

"Klaget på at de ikke fikk pult."

"40 minutter med penis og pupper. "

Hvem er det som gidder lese dette? Prepubertale guttunger som syns det er gøy med puling og penis? Latterlig. Kan si mye om Vg men de er bedre enn dette. 

Anonymkode: dee3c...ace

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du ut av det først nå???? Da har du faktisk ikke lest aviser på noen år. Har du vært bortreist?

Anonymkode: b9cdb...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Leste denne avisa for 20+ år siden I papirform, fordi farfar pleide å kjøpe den. Han mente det var en arbeideravis. Husker det var noe slarv men mye nyhetsinnhold også.

 

Så jeg abonerte I noen mnd på den avisen men måtte avslutte. Det er 10% nyttig informasjon, 10% nyheter og resten handler om kjendiser/ sex. 

 

Leser ikke norske avviser lengre. Men er dette gjeldende for flere av de store avvisene I Norge Eller er dagbladet er unntak?

Anonymkode: eaf7b...6cd

Dag og tid er bra, Aftenposten er ok, Finansavisen er bra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Leste denne avisa for 20+ år siden I papirform, fordi farfar pleide å kjøpe den. Han mente det var en arbeideravis. Husker det var noe slarv men mye nyhetsinnhold også.

 

Så jeg abonerte I noen mnd på den avisen men måtte avslutte. Det er 10% nyttig informasjon, 10% nyheter og resten handler om kjendiser/ sex. 

 

Leser ikke norske avviser lengre. Men er dette gjeldende for flere av de store avvisene I Norge Eller er dagbladet er unntak?

Anonymkode: eaf7b...6cd

Ny generasjon av journalister som bryr seg primært om SOME og sladder, tragisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser nå fruktene av det lave kompetansenivået i journalistikken. 

Anonymkode: 47fa3...ac4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbladet har aldri vært en arbeideravis, derimot en venstreavis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp derfor skal jeg aldri ha abo. eller i det hele tatt lese den igjen. Ei rævva avis!  :jolie: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et eksemplar av Dagbladet som jeg kjøpte på begynnelsen av 2000-tallet (kun dette ene eksemplaret), og synes det er morsomt at man i mange år trykket en hel side med sexannonser; dagens redaksjon ville antagelig måtte fraktes til legevakten for akutt behandling om de leste noe så - sett med dagens øyne - politisk ukorrekt.

Anonymkode: 0c3ab...f97

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbladet har holdt på sånn lenge. Det koker, og det går fra det ene sjokket til det andre. Det er enhver unnskyldning for å vise pupper og rumper.

Penger fra nav er alltid bak betalingsmur, og det er ikke måte på hvilke underverker det gjør å kutte en matvare. 

Dagbladet er kun bra en plass, og det er på facebook. De har en del bra svar på kommentarer fra folk 😛 

Anonymkode: f9239...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagbladet har blitt Se og Hør, men med en dårlig skrevet nyhetsartikkel innimellom all sladderen.

Anonymkode: 45abd...670

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye dårlig journalistikk, lite profesjonalitet og bare katastrofe artikler som er gamle. Ellers utrolig mye sensasjonshunger. Hadde helt klart skjemtes om jeg jobbet for en slik useriøs aktør. Ser måten journalistene prøver å fremstå i sosiale medier er bare trist og pinlig. 

Anonymkode: 2f379...892

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av ung, lettkledd dame, med overskriften:

'Fornøyd med puppene' eller 'Digre pupper'

 

Dagbladet i et nøtteskall.

Anonymkode: d783b...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen kunne ha laget en opprop-tråd MOT elendigheten, så skriver vi under med Forumnavn om ikke annet? :ninja: 

Anonymkode: 5234f...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...