Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaringer med dette ved pcos? 
Går på metformin for å få eggløsning. 
Det eneste som har skjedd er at jeg har fått blødning uten eggløsning to mnd på rad. Noen som har noen innspill rundt dette? 😊

Anonymkode: e085b...ea4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo ikke en medisin for gi deg eggløsning,men for å hjelpe blodsukkeret og gå ned i vekt. Om du har eks pcos ville jeg begynt på letzorol. Dette vil kunne hjelpe deg å gi eggløsning 

Skrevet
mommyaka skrev (12 minutter siden):

Dette er jo ikke en medisin for gi deg eggløsning,men for å hjelpe blodsukkeret og gå ned i vekt. Om du har eks pcos ville jeg begynt på letzorol. Dette vil kunne hjelpe deg å gi eggløsning 

Jeg har pcos, men ikke insulinresistens. 
Fikk allikevel info om å gå på metformin. Kan visst gi eggløsning det også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har pcos, men ikke insulinresistens. 
Fikk allikevel info om å gå på metformin. Kan visst gi eggløsning det også. 

Nei... dette er ikke en medisin som vil gi deg eggløsning. Det at du eventuelt går ned i vekt at denne...kan gi deg eggløsning. 

Om du vil bli gravid hadde jeg spurt om letzerol. Jeg har pcos og gikk 20 kg ned i vekt..fikk forsatt ikke eggløsning. Måtte gå på letzerol i 8 mnd før det satt 

Skrevet
mommyaka skrev (18 minutter siden):

Nei... dette er ikke en medisin som vil gi deg eggløsning. Det at du eventuelt går ned i vekt at denne...kan gi deg eggløsning. 

Om du vil bli gravid hadde jeg spurt om letzerol. Jeg har pcos og gikk 20 kg ned i vekt..fikk forsatt ikke eggløsning. Måtte gå på letzerol i 8 mnd før det satt 

Dette er nok veldig individuelt. 
Finnes mange historier hvor metformin har hjulpet med å få eggløsning. 
Jeg tror nok ikke lege og gynekolog hadde gitt meg dette hvis de ikke trodde det ville hjulpet😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er nok veldig individuelt. 
Finnes mange historier hvor metformin har hjulpet med å få eggløsning. 
Jeg tror nok ikke lege og gynekolog hadde gitt meg dette hvis de ikke trodde det ville hjulpet😊

Skjønner. Men google temping. Dette er beste måten for oss å se om vi har eggløsning.

Kopiert dette. Slik du ikke får eggløsning om noen mnd spør om letzerol;) 

Metformin synes å være like effektivt som klomifen i monoterapi når det gjelder å oppfylle barneønske hos tidligere ubehandlede kvinner med polycystisk ovarie-syndrom (3, 8). Metformin gir antakelig lavere forekomst av flerlingsvangerskap, men til gjengjeld fører den ikke til ovulasjon så tidlig som klomifen (3). Andre mener imidlertid at klomifen er mer effektivt (2). Hos klomifenresistente kvinner øker metformin graviditetsraten i kombinasjon med klomifen. Fremdeles er dokumentasjonen mangelfull og til dels sprikende (3).

Skrevet
mommyaka skrev (1 minutt siden):

Skjønner. Men google temping. Dette er beste måten for oss å se om vi har eggløsning.

Kopiert dette. Slik du ikke får eggløsning om noen mnd spør om letzerol;) 

Metformin synes å være like effektivt som klomifen i monoterapi når det gjelder å oppfylle barneønske hos tidligere ubehandlede kvinner med polycystisk ovarie-syndrom (3, 8). Metformin gir antakelig lavere forekomst av flerlingsvangerskap, men til gjengjeld fører den ikke til ovulasjon så tidlig som klomifen (3). Andre mener imidlertid at klomifen er mer effektivt (2). Hos klomifenresistente kvinner øker metformin graviditetsraten i kombinasjon med klomifen. Fremdeles er dokumentasjonen mangelfull og til dels sprikende (3).

Ja, gyn har sagt at jeg kan gå på letrozol sammen med metformin, men ønsker å se om metformin alene hjelper først😊 

Ikke så glad i alle disse pillene så hadde håpet dette skulle hjelpe alene først. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...