AnonymBruker Skrevet 8. oktober #1 Del Skrevet 8. oktober Heisann. Jeg er en 26 år gammel mann, som er skikkelig sugen på en jobb. Frem til nå har jeg studert(droppet ut), og levd mye på bla aksjer og daytrading, og den slags, så jeg har bare hatt en ordentlig salgsjobb. Har sikkert sendt 300 søknader på Finn, vært på 3 intervju, ingen jobb, begynner og gå sykt lei. Har noen tips til hva som kan hjelpe? Hvordan tar man kontakt med NAV/bemanningsbyrå? Kan de hjelpe? Anonymkode: ef18b...1cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. oktober #2 Del Skrevet 8. oktober Hvorfor går du ikke på NAV sine sider og leser der hvis du vil vite hvordan du kontakter dem? Hvis du er så tafatt at du ikke engang klarer å finne ut hvordan du kontakter NAV så er det kanskje ikke så rart du ikke får deg jobb? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #3 Del Skrevet 8. oktober du finner deg jobb du er kvalifisert til uten utdanning, tilkallingsvikar, nattevakt på 7/11 osv siden de ikke ansetter daytradere som har lekt seg med aksjer på privaten er det urimelig å sikte høyere vil jeg tro enn det du faktisk har utdannelse til.. Anonymkode: 0b9a9...0e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #4 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): du finner deg jobb du er kvalifisert til uten utdanning, tilkallingsvikar, nattevakt på 7/11 osv siden de ikke ansetter daytradere som har lekt seg med aksjer på privaten er det urimelig å sikte høyere vil jeg tro enn det du faktisk har utdannelse til.. Anonymkode: 0b9a9...0e6 Det er det som er problemet, de ansetter ikke. Så jeg tror at det og ta kontakt med NAV er det beste, syns du ikke? https://www.nav.no/arbeid/registrering/ vet ikke hvor mye de kan hjelpe evt? Anonymkode: ef18b...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #5 Del Skrevet 8. oktober Har også registert meg hos flere bemanningsbyrå, men virker jo helt håpløst? De tar aldri kontakt tilbake. Eller må jeg ringe, mase og sende e-post? Anonymkode: ef18b...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 8. oktober #6 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har også registert meg hos flere bemanningsbyrå, men virker jo helt håpløst? De tar aldri kontakt tilbake. Eller må jeg ringe, mase og sende e-post? Anonymkode: ef18b...1cf Hva slags jobb er det du vil ha, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #7 Del Skrevet 8. oktober Fullfør en utdanning, jobb med typiske studentjobber underveis så du får «mat» til CVen og noen å bruke som referanser. Markedet for folk helt uten utdanning er ikke noe du vil være i om en ikke «må». Men bybanen i Bergen skal stadig ha folk, du kan bli bussjåfør, kjøre trikk… Anonymkode: bd46b...df7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #8 Del Skrevet 8. oktober Seff skrev (6 minutter siden): Hva slags jobb er det du vil ha, da? Alt egentlig. Gjerne lager f.eks. Anonymkode: ef18b...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #9 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fullfør en utdanning, jobb med typiske studentjobber underveis så du får «mat» til CVen og noen å bruke som referanser. Markedet for folk helt uten utdanning er ikke noe du vil være i om en ikke «må». Men bybanen i Bergen skal stadig ha folk, du kan bli bussjåfør, kjøre trikk… Anonymkode: bd46b...df7 Er det så håpløst uten utdanning altså? Anonymkode: ef18b...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 8. oktober #10 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alt egentlig. Gjerne lager f.eks. Anonymkode: ef18b...1cf Har du truckbevis? Hvis ikke ville jeg forsøkt å fått det. Blir nok lettere å få jobb på lager med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 8. oktober #11 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alt egentlig. Gjerne lager f.eks. Anonymkode: ef18b...1cf Tror det enkleste da er å søke på jobber når bemanningsbyråene har annonser på finn. Nå aner jeg ikke hvor du bor, men f.eks noe som disse , f.eks. https://www.finn.no/job/parttime/ad.html?finnkode=372414261 eller https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=368417913 Akkurat disse er til spesifikke kunder, men andre ganger har mer generelle annonser, der de bare søker etter lagermedarbeidere som da vil jobbe på tilkallingsbasis. Helt greit for å samle erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #12 Del Skrevet 8. oktober Seff skrev (6 minutter siden): Tror det enkleste da er å søke på jobber når bemanningsbyråene har annonser på finn. Nå aner jeg ikke hvor du bor, men f.eks noe som disse , f.eks. https://www.finn.no/job/parttime/ad.html?finnkode=372414261 eller https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=368417913 Akkurat disse er til spesifikke kunder, men andre ganger har mer generelle annonser, der de bare søker etter lagermedarbeidere som da vil jobbe på tilkallingsbasis. Helt greit for å samle erfaring. Jeg får bare t en runde i dag og sende melding til alle bemanningsbyrå i området her og ta kontakt med NAV 👍 Ser ut som NAV bør og skal hjelpe. Anonymkode: ef18b...1cf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 8. oktober #13 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg får bare t en runde i dag og sende melding til alle bemanningsbyrå i området her og ta kontakt med NAV 👍 Ser ut som NAV bør og skal hjelpe. Anonymkode: ef18b...1cf Sikkert bedre enn ingenting, men helt ærlig: For den som ansetter er det lettere å kontakte en som viser initiativ og engasjement for jobbene som annonseres enn en som tar kontakt en eneste gang og deretter nøyer seg med å bare ligge i bunken. Hilsen en med erfaring både som arbeidssøker gjennom bemanningsbyrå og som den som ansetter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 8. oktober #14 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har også registert meg hos flere bemanningsbyrå, men virker jo helt håpløst? De tar aldri kontakt tilbake. Eller må jeg ringe, mase og sende e-post? Anonymkode: ef18b...1cf Bemanningsbyråene sier selv at man må gå inn og søke på deres ledige stillinger. Du får ikke hjelp der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #15 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg får bare t en runde i dag og sende melding til alle bemanningsbyrå i området her og ta kontakt med NAV 👍 Ser ut som NAV bør og skal hjelpe. Anonymkode: ef18b...1cf Ta kontakt med NAV og hør om ulike tilbud, hva har du av utdannelse å bygge videre på? Anonymkode: ffa80...4c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #16 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er det så håpløst uten utdanning altså? Anonymkode: ef18b...1cf Det er ganske håpløst ja. Altså hvis du har lappen på buss eller lastebil evt truck/gravemaskin hjelper det godt på. Noen steder er det mye trøkk etter ringevikarer innen helse og barnehage, men en eller anna gang skal du inn på boligmarkedet og trenger fast jobb. uten fagutdanning eller høgere utdanning konkurrerer du med evig mange Anonymkode: bd46b...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #17 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ta kontakt med NAV og hør om ulike tilbud, hva har du av utdannelse å bygge videre på? Anonymkode: ffa80...4c0 Finans 1 år. Anonymkode: ef18b...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #18 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er ganske håpløst ja. Altså hvis du har lappen på buss eller lastebil evt truck/gravemaskin hjelper det godt på. Noen steder er det mye trøkk etter ringevikarer innen helse og barnehage, men en eller anna gang skal du inn på boligmarkedet og trenger fast jobb. uten fagutdanning eller høgere utdanning konkurrerer du med evig mange Anonymkode: bd46b...df7 Såpass ja? Men f.eks lager på Asko, er det så hadt? Trenger trucklappen ja, men med litt flaks så kan man vel greit tjene 40-50k i mnd. Anonymkode: ef18b...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #19 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Såpass ja? Men f.eks lager på Asko, er det så hadt? Trenger trucklappen ja, men med litt flaks så kan man vel greit tjene 40-50k i mnd. Anonymkode: ef18b...1cf Alt som har med lager å gjøre blir mer og mer automatisert. Skjønner ikke helt hvorfor folk tror ennå at dette er "gode stillinger". Det er lenge siden disse stillingene sluttet å være gode. Det er massivt press her når det gjelder å jobbe og utføre ting til punkt og prikke. Det er altså helt det motsatte av å sitte på en laptop og skreve med beina i begge retninger og trykke på noen knapper som fører til "aksjekjøp" og sånn. Du nevner Asko. For ikke så lenge siden stod det i avisene at det var en stor sak mot Asko fra de ansatte sin side og det ble avslørt hvor brutale "plukkmålene" er. Ledelsen i den lokale Asko avdelingen satt og målte folk hvor lenge de pisset og eventuelt dreit på toalettet og ikke minst hvor mange ganger man gjorde dette i løpet av dagen. De målte også at man ikke stod der og prøvde å ha en samtale med en kollega i et par minutter. Helst skal du så vidt si hei og god morgen og ikke bruke mer enn 0,2 sekunder på en kollega med mindre det er ytterst nødvendig. Gud forby om du ble sykemeldt. Det ble også skrevet i avisene om dette når det gjelder Asko. Var du sykemeldt i ei uke, så ble du sett på verre enn Hitler. Så i bunn og grunn skal du være en menneskelig robot for Asko og lignende lager grossister. Smak på de to ordene: "menneskelig robot". Det er det du må være. Å være lagerarbeider på "golvet" er i praksis som å være "helsefagarbeider" på steroider innen lager. Hvorfor være helsefagarbeider hvis du faktisk kan bli enten vernepleier eller sykepleier? Eller for å strekke det enda lenger. Hvorfor ikke bli lege også, osv. Skal du være noe innenfor lager så må man nesten ta en bachelor innenfor diverse logistikk retninger. Høyskolen i Molde har dette blant annet, men de er ikke de eneste. Tror at NTNU Gjøvik har også en logistikk-relatert linje og det samme gjelder USN i Telemark eller rundt der. Trucklappen kan til og med en ape ta, så det er ikke noe "overveldende pluss" liksom. Det sier jeg som har trucklappen selv. Det finnes også mastergrader innen "Supply Chain", så dette er på en måte "lege nivået" innen lager. Da jobber man på kontor osv. Mitt poeng er altså at fagbrev innen lager eller trucklappen er basically lavest mulig nivå på linje med helsefagarbeider i og med at det finnes bachelor og mastergrad innenfor diverse logistikk retninger. Anonymkode: 304d3...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #20 Del Skrevet 8. oktober Tok kontakt med NAV, og de hjelper bare med og sette meg ut i arbeidsrettede tiltak, altså hva man selv kan gjøre for og ordne jobb. Hjelper meg ganske lite. Så de hjelper ikke med og skaffe jobb? Anonymkode: ef18b...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå