Replica Skrevet 24. februar 2006 #1 Skrevet 24. februar 2006 Jeg har brukt dette i et års tid, og denne uken oppdaget jeg to små sår i armhulen, den ene var en væskefylt blemme som jeg stakk hull på. Det føles, og ser ut nesten som et lite brannsår. Jeg er jo klar over at dette er sterke saker, i og med at det står at det kan etse på tøyet, men at det skulle skje med huden var jo noe spesielt Det er ikke akkurat spesielt behagelig. Andre som har opplevd dette ? Jeg ble litt betenkt på videre bruk her nå...
Gjest GreenSky Skrevet 24. februar 2006 #2 Skrevet 24. februar 2006 Sannsynligvis en allergisk reaksjon, og du bør slutte med en gang. Ingen vanlig deo under armen på en uke, såret trenger å være i fred. Eventuelt smøre med litt sinksalve.
Amanlis Skrevet 24. februar 2006 #3 Skrevet 24. februar 2006 Hørtes grusomt vondt ut. Har prøvd aliminiumsklorid selv, men blei skikkelig sår selv om jeg var helt tørr under armene. Jeg har bedre erfaring med YERKA.
Majka Skrevet 25. februar 2006 #4 Skrevet 25. februar 2006 Jeg har også brukt aluminiumsklorid. Etter en tids bruk gjorde det skikkelig vondt. Måtte pine meg gjennom natta og ble skikkelig rød av bruken. Da måtte jeg ta meg en god pause. Men en ting jeg merket i denne pausen var at jeg ikke svettet fra armhulene lengre...så fra da av brukte jeg alu.kloriden kanskje en gang i uken, og holdt meg svettefri!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #5 Skrevet 26. februar 2006 Mener dere at dere brukte det hver dag??????? Det er i så fall ikke bra. Det er beregnet til å bruke et par ganger i uken i noen få uker, for så å gå over til etter behov....... Det er skikkelige sterke saker altså!
Majka Skrevet 26. februar 2006 #6 Skrevet 26. februar 2006 (endret) Nei, jeg brukte det ikke hver dag. Fulgte bruksanvisningen på flasken. Men i begynnelsen brukte jeg det flere ganger i uken. Merket jo at det var veeeeeeeeeeeeeeeeeeeldi sterkt, siden jeg nesten ikke fikk sove med det. Jeg mente bare at etter en tid er svettekjertlene så bedøvd at det går fint å bruke sjeldnere. Ikke hver uke heller. Deo brukte jeg kun for "syns" skyld, for jeg svettet ikke fra armhulene i lengre tide etter at jeg sluttet. Så om en bruker alu.klorid fast, kan det være et triks å ta en pause for å finne ut om svetteproduksjonen fra armhlen har gått ned, og en kan bruke midlet enda sjeldnere. Til trådstarter: Jeg har opplevd å få utslett og sår-aktige områder. Trikset mot dette er nok å slutte umiddelbart, og la sårene hvile og gro. Endret 26. februar 2006 av Majka
Replica Skrevet 26. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2006 Takker for tilbakemeldinger. Det har ikke grodd enda, hver gang det begynner å gro og jeg tar en dusj eller vasker meg under armene, sprekker det opp igjen. Vondt ja. Jeg har brukt den 2-3 ganger i uka, aldri oftere enn det. Jeg har dessuten lagt merke til at aluminiumskloriden har fungert dårligere de siste ukene, til det altså lagde sår på huden. Kommer nok ikke til å bruke dette mer, nei.
Amanlis Skrevet 26. februar 2006 #8 Skrevet 26. februar 2006 Jeg bruker ikke såpe under armene. Såpe (parfyme)påvirker svetteproduksjonen. Så dersom du gjør det vil jeg fraråde deg det.
Replica Skrevet 26. februar 2006 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2006 Såpe bruker jeg hver gang jeg vasker meg, gå rundt og lukte svette er uaktuelt. Man skal ikke behøver å bruke såpe når man bruker Yerka/Aluminiumsklorid, men når disse ikke fungerer, må man av og til vaske med såpe. Ellers lukter det ikke godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå