Gå til innhold

Spm om kjøkkenvifte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man slenge kjøkkenvifte filtrene i oppvaskmaskinen sammen med resten av oppvasken? Eller vill all fettet spre seg? Skal man kjøre en tom maskin bare for filtrene? Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 369a6...c72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker de for hånd. 

• Nyttig 1
Skrevet

Flere? Vasker alle forhånd eller?

Skrevet

Det beste er å legge dem ned i en bøtte med varmt vann og noe sete som er beregnet.

Kanskje en oppvaskbrikkett, eddik og zalo ?

Skrevet

Tom oppvaskmaskin eller i vasken med salmiakk. Salmiakk er supert for å løse opp fett

Lukter dritt, men gjør jiobben

Skrevet

Tar de i oppvaskmaskinen. Pleier ikke vaske glass samtidig, men slikt som matavfallsbøtte, kurven til airfryen, osv.  Vasker de såpass hyppig at det ikke har vært noe merkbart problem med fett i maskinen.* Men, man bør jo kjøre maskinrens jevnlig, så da kan man jo passe på at man vasker filtrene i den siste vasken før maskinen uansett skal renses.

*Når jeg nettopp hadde flyttet inn her kjørte jeg de alene i oppvaskmaskinen, for de forrige leietakerne hadde visst ikke lært at filtrene burde rengjøres overhodet. For den saks skyld visste de nok ikke at oppvaskmaskinen har et filter som skal rengjøres heller. 🥲

Anonymkode: 9406e...7ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flere? Vasker alle forhånd eller?

Jeg skyller dem først i glovarmt vann under kjøkkenkrana, så legger jeg dem alene i oppvaskmaskinen og kjører en vask på dem der. Ikke noe annet i maskinen, da jeg vet at det kan komme mye fett ut av filterne og ønsker ikke det griseriet over på den andre oppvasken.

Skrevet

Alltid alene i oppvaskmaskinen. 

Anonymkode: b5f9a...71e

Skrevet

Har forsøkt en gang sammen med glass. Aldri mer. Glassene ble mer skitten etterpå enn de var før for å si det sånn.

Anonymkode: df2d9...244

Skrevet

Vasker de i oppvaskmaskinen, men nå steker jeg ikke så mye mat, så de er ikke fettete.

Anonymkode: 98358...32f

Skrevet

I oppvaskmaskinen, men hver uke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan man slenge kjøkkenvifte filtrene i oppvaskmaskinen sammen med resten av oppvasken? Eller vill all fettet spre seg? Skal man kjøre en tom maskin bare for filtrene? Hvordan gjør dere det?

Basker kjøkkenvasken godt, og legger filteret i bløt med litt Zalo og salmiakk. Skyller det opp i kaldt vann etter en liten stund. 

Slenger du det i oppvaskmaskinen kommer det utilgjengelig i filler. Og slenger du plastprodukter inni samtidig, så kan de kastes. 
Gidder du ikke baske for hånd, så får du kaste når du har kjøpt nytt. 

Anonymkode: 1c82e...a0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...