AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #1 Del Skrevet 8. oktober 2024 Kan man slenge kjøkkenvifte filtrene i oppvaskmaskinen sammen med resten av oppvasken? Eller vill all fettet spre seg? Skal man kjøre en tom maskin bare for filtrene? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 369a6...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 8. oktober 2024 #2 Del Skrevet 8. oktober 2024 Vasker de for hånd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #3 Del Skrevet 8. oktober 2024 Flere? Vasker alle forhånd eller? Anonymkode: 369a6...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 8. oktober 2024 #4 Del Skrevet 8. oktober 2024 Det beste er å legge dem ned i en bøtte med varmt vann og noe sete som er beregnet. Kanskje en oppvaskbrikkett, eddik og zalo ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 8. oktober 2024 #5 Del Skrevet 8. oktober 2024 Tom oppvaskmaskin eller i vasken med salmiakk. Salmiakk er supert for å løse opp fett Lukter dritt, men gjør jiobben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #6 Del Skrevet 8. oktober 2024 Tar de i oppvaskmaskinen. Pleier ikke vaske glass samtidig, men slikt som matavfallsbøtte, kurven til airfryen, osv. Vasker de såpass hyppig at det ikke har vært noe merkbart problem med fett i maskinen.* Men, man bør jo kjøre maskinrens jevnlig, så da kan man jo passe på at man vasker filtrene i den siste vasken før maskinen uansett skal renses. *Når jeg nettopp hadde flyttet inn her kjørte jeg de alene i oppvaskmaskinen, for de forrige leietakerne hadde visst ikke lært at filtrene burde rengjøres overhodet. For den saks skyld visste de nok ikke at oppvaskmaskinen har et filter som skal rengjøres heller. 🥲 Anonymkode: 9406e...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 8. oktober 2024 #7 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Flere? Vasker alle forhånd eller? Anonymkode: 369a6...c72 Jeg skyller dem først i glovarmt vann under kjøkkenkrana, så legger jeg dem alene i oppvaskmaskinen og kjører en vask på dem der. Ikke noe annet i maskinen, da jeg vet at det kan komme mye fett ut av filterne og ønsker ikke det griseriet over på den andre oppvasken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #8 Del Skrevet 8. oktober 2024 Alltid alene i oppvaskmaskinen. Anonymkode: b5f9a...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #9 Del Skrevet 8. oktober 2024 Har forsøkt en gang sammen med glass. Aldri mer. Glassene ble mer skitten etterpå enn de var før for å si det sånn. Anonymkode: df2d9...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #10 Del Skrevet 8. oktober 2024 Vasker de i oppvaskmaskinen, men nå steker jeg ikke så mye mat, så de er ikke fettete. Anonymkode: 98358...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 8. oktober 2024 #11 Del Skrevet 8. oktober 2024 I oppvaskmaskinen, men hver uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #12 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan man slenge kjøkkenvifte filtrene i oppvaskmaskinen sammen med resten av oppvasken? Eller vill all fettet spre seg? Skal man kjøre en tom maskin bare for filtrene? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 369a6...c72 Basker kjøkkenvasken godt, og legger filteret i bløt med litt Zalo og salmiakk. Skyller det opp i kaldt vann etter en liten stund. Slenger du det i oppvaskmaskinen kommer det utilgjengelig i filler. Og slenger du plastprodukter inni samtidig, så kan de kastes. Gidder du ikke baske for hånd, så får du kaste når du har kjøpt nytt. Anonymkode: 1c82e...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå