AnonymBruker Skrevet 8. oktober #1 Del Skrevet 8. oktober Jeg har tenkt en stund på om jeg skulle forsøke å bytte jobb til noe jeg interesserer meg for og brenner mer for eller ikke. Jobben jeg har nå er helt ok, men er veldig ensformig og kjedelig. Jeg jobber med å pakke ferdiglagede middager. Men så er det jo også en viktig faktor her og det er at jeg er i utgangspunktet 100% ufør (pga psyken) og jobben som jeg har er VTA (varig tilrettelagt) noe som da betyr at arbeidsplassen får betalt fra NAV for at jeg er der og jeg har da en 20% stilling og avtale om at jeg selv bare sier fra om jeg blir vekke (trenger ikke sykmelding). Jobben jeg gjør er slik at det er lett for arbeidsgiver å tildele min oppgave til noen andre og hun viser også forståelse for meg og det at jeg i perioder kan bli dårlig og dermed enten gjøre en dårligere jobb eller bli helt eller delvis vekke fra jobb i perioder. Det jeg egentlig skulle ønske meg var en mer kreativ jobb, der jeg f.eks kunne tatt bilder hadde vært perfekt! Og gjerne også en jobb der jeg hadde mer kontakt med kollegaene mine (jeg jobber alene så sier knapt hei og hade til kollegaer). Men det som da kanskje kan være problemet er at en slik jobb nok ikke er like lett å tilrettelegge og hva om jeg da får en sjef som ikke er like forståelsesfull? Det er vel ikke alltid at ting blir sånn en tenker seg? Jeg tenker f.eks hvis jeg skulle fått jobb i en avis da så hadde vi avtalt at jeg skulle ta bilder på ett arrangement x dato og tidspunkt også kanskje blir jeg dårlig da og kan ikke, da blir det kanskje vanskelig da for å få noen andre til å dekke dette, en annen ting er jo at å jobbe slik er jo ofte ganske tidspress og stressende (noe jeg helst skal ha minst mulig av i livet)... Hva tenker dere om dette? Burde jeg forsøke bytte jobb eller heller forsøke se mer det positive med den jeg har og fortsette der? Anonymkode: fad38...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #2 Del Skrevet 8. oktober Hvis du bare jobber 20 prosent, bør du kunne utforske andre ting uten å si opp det du har. Å få en VTA er i utgangspunktet litt krevende og ikke noe du bør skusle bort uten noe sikkert å gå til. Absolutt all forskning tilsier at nesten enhver jobb du klarer å stå i, vil påvirke psykisk helse positivt. Anonymkode: a9412...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildamaria Skrevet 8. oktober #3 Del Skrevet 8. oktober Hei! Jeg syns du har gode og konstruktive tanker rundt arbeidsforholdet ditt! Hvis du har vta, har du ikke da en jobbkonsulent du kan drøfte dette med? Hør om det finnes andre muligheter, og om det går an å prøve det ut uten å si opp det arbeidet du har nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå