Gå til innhold

Dere med laktoseintoleranse - magesmerter øvre høyre del av magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Ønsker gjerne svar fra dere som også er laktoseintolerante! I flere måneder nå har jeg hatt en strammende, ubehagelig smerte i øvre høyre del av magen, og en hardcore kløe over hele kroppen, men jeg har egentlig ikke vært så flink til å unngå laktose overhodet etter at jeg fikk diagnosen dum som jeg er. Så tenker nå å prøve å kutte absolutt all laktose å se om det blir en bedring, skal ta dette opp med legen min også først da. 

MEN, er det noen av dere andre som får denne ubehagelige følelsen i øvre høyre del av magen knyttet til laktose?

Legen min har forresten tatt blodprøver og sier alt ser normalt ut, utenom D-vitaminer og jern, som jo er typisk meg. 

Anonymkode: 71597...016

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sagt til legen at du har denne smerten i tillegg til kløe? Er det tatt leverprøver eller bare vitaminer og mineraler?

Anonymkode: 2465e...dff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du har sagt til legen at du har denne smerten i tillegg til kløe? Er det tatt leverprøver eller bare vitaminer og mineraler?

Anonymkode: 2465e...dff

Ja har nevnt dette for legen, og det ble tatt leverprøver og andre blodprøver som var helt fine, kun vitaminer som var utenfor normalen her

Skrevet

Vi har mye kreft i familien min, som også legen min er klar over i tillegg til symptomene mine, men blodprøvene var altså helt normale

Skrevet (endret)

Jeg hadde gallestein da jeg hadde smerter på samme sted som du beskriver. Har du sjekket for det?

Jeg ville beskrevet smerten som gnagende/krampeaktig/brennende i øvre høyre del av magen. Minnet om halsbrann blandet med krampe 😅

Endret av sommerfugl154
  • Nyttig 1
Skrevet

Er du sjekket for cøliaki? Laktoseintoleranse er ofte det første tegnet på cøliaki og man kan i tillegg få smerter i øvre del av magen. 

Skrevet

Vond følelse i øvre høyre del av magen, ja, men den er forbundet med inntak av laktose med litt tidsforsinkelse.

Kløe over hele kroppen, nei.

Har du sjekket galleblæren din?  Den kan gi smerter i samme område.

Kløen kan jo også være helt urelatert til laktoseintoleransen.

Den kan være et symptom på noe helt annet eller til og med at du reagerer på vaskemiddelet i klærne. 

Anonymkode: 26aa4...7c7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...