Gå til innhold

Blir dumpet gang på gang, skjønner ikke hva jeg gjør galt

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Min erfaring er at jeg må være meg selv for å finne en jeg passer godt sammen med. Om du prøver å være noen du ikke er, så går jo ikke det i lengden. Nei, de vil ikke være singel, men du var ikke den de trodde du var. Ikke vær en peoplepleaser. Vær deg selv! Og finn en som er god nok for deg! Lovebombing er skuespill. Litt skryter vi alle på oss i starten. Men er lovebombingen overdrevet, så bør det ringe en bjelle! Da kan vi ha med en manipulator å gjøre!

Anonymkode: 60f0d...386

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke prøv å være noe, leve etter noe. Å overfokusere å gjøre alt for mannen er heller ikke bra...en mann trenger litt motstand.

Ikke overdriv kontakt heller, må ikke omgås eller snakkes hver dag..

Anonymkode: aea18...a2c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er 27 år, 168 cm høy, har litt former men er ikke direkte overvektig, trener, spiser sunt, sminker og ordner meg når jeg skal ut med venner etc. Ser helt normal ut utseendemessig så jeg vet at det ikke er problemet.

Anonymkode: 948b8...497

Dette er jo ikke relevant for varigheten på forholdene dine. Det er personligheten, samt at du må finne en mann du passer sammen med :) 

Anonymkode: aea18...a2c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at «ser bra ut» er noe normalt oppegående folk velger å bygge et samliv på, ts? Er «ser bra ut» for deg viktigere i ditt valg av partner enn feks «morsom å tilbringe tid med» eller «gjør min livskvalitet bedre» eller «får meg til å bli en beste versjon av meg selv»? 

For der ligger svaret. Et forhold må bygges på «vi får begge bedre livskvalitet av å være sammen». Intet mer, intet mindre. 

En fwb, litt dating, noen morsomme måneder eller år med uforpliktende moro? Da er «ser bra ut» eller «er god i senga» av høyeste betydning. For et forhold kreves betydelig mer. Og det, ts, er ikke negativt. Det er positivt.

Anonymkode: 6902c...e2e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Sliter ekstremt med at menn jeg har vært i forhold med, bare plutselig mister helt interessen for meg etter en stund. Skjønner bare ikke hva jeg gjør galt..

Er 27 år, 168 cm høy, har litt former men er ikke direkte overvektig, trener, spiser sunt, sminker og ordner meg når jeg skal ut med venner etc. Ser helt normal ut utseendemessig så jeg vet at det ikke er problemet.

Jeg har aldri hatt et langvarig forhold. Mitt lengste forhold varte bare i 6 mnd. Jeg sliter nemlig med at menn virker superinteresserte i begynnelsen. Vil være sammen med meg, liker meg utrolig godt. Når vi blir sammen så elsker de meg og gjør alt for meg etc, og bang! Så mister de plutselig interessen etter max et par mnd.. Blir stillere, mindre kontakt, virker fraværende, også kommer bomben der de sier at de foretrekker å være singel også dumper de meg..

Kjenner jeg egentlig bare har lyst å være alene nå. Dette har skjedd såpass mange ganger nå at jeg vet ærlig talt ikke om jeg orker dette mer. Jeg begynner jo virkelig å lure på om det er noe galt med meg? Jeg er snill og grei, investerer mye i forholdet og prøver å gjøre mannen fornøyd.. men er tydeligvis ikke godt nok uansett hva jeg gjør eller hvordan jeg ser ut.. 

Til dere menn: Hva er det som gjør at dere kan oppføre dere slik? Er det noe som dere syns er turn off med dama som gjør at dere kunne vært superinteressert for så å bare dumpe henne? Og er det flere som opplever det samme?

Kan du ikke spørre en av dem og si du vil ha er ærlig svar fordi du ønsker å ikke gå I samme fella igjen?

Kan det ha noe med type gutter/ menn du velger å date?

Overfladiske årsaker kan eksistere. Jeg forlot en dame fordi høna luktet veldig ille når jeg var I 20 årene. En fantastikk dame egentlig og jeg var en tosk, men mange er tosk når en har mange muligheter 

Anonymkode: d28d4...9ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du investerer litt for mye litt for tidlig i forholdet.

Etter kun 2-3 måneder vil jeg ikke regne det som et forhold en gang, da er jeg fremdeles kun i tidlig dating-fase. Altså blir jeg ikke "dumpa" om det går skeis. Vi bare slutter å date, fordi det ikke var riktig.

Det tar tid å bli kjent med hverandre og finne ut hvem den andre personen er, og om man passer sammen. Gi det tid! Prøv å ikke bli emosjonelt tilknyttet og invester for mye i personen før dere faktisk har blitt kjent. Etter 6-7 måneder med dating, da kanskje man kan begynne å tenke at det kan bli noe.

Da vil du spare deg for mye stress og såre følelser, tenker jeg. 

Anonymkode: 27c66...b64

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der kan godt være ren uflaks. Det er en undervurdert faktor. Det er ikke akkurat uvanlig at forhold tar slutt fordi den ene synes det er OK, men ikke god nok match til å satse resten av livet på det. Det finner man ofte ikke ut før man har vært sammen en stund.  For deg har det kanskje skjedd litt flere ganger på rad. 

Ikke grav for dypt i hva som er feil med deg.

Endret av Isambard
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som du gjør noe galt og synes ikke du skal endre deg for å sikre deg en partner, da ender du hvertfall opp med feil.

kanskje prøve en litt mer tilbakelendt holdning - der du tenker hva kan han bidra med for å få deg. Ikke hva du kan tilby han, men hva han kan tilby deg. Vær nysgjerrig og undrende på hvordan denne personen kan berike ditt liv, og ta deg god tid. Du trenger ikke svare på alle spørsmål og behov. Om du er en peoplepleaser og dermed med beste hensikt imøtekommer deres behov kan dette virke falsk for mottaker og dermed skape en usikkerhet, slik de ikke føler genuin kontakt med deg.

bli kjent med deg selv og hva du vil og hvordan en partner kan fungerer sammen med deg. Ikke tilpass deg andres behov, dere finner i fellesskap ut av hvordan dere ivaretar hverandre gjennom et helt liv.

Anonymkode: 0b034...e58

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det virker som om du investerer litt for mye litt for tidlig i forholdet.

Etter kun 2-3 måneder vil jeg ikke regne det som et forhold en gang, da er jeg fremdeles kun i tidlig dating-fase. Altså blir jeg ikke "dumpa" om det går skeis. Vi bare slutter å date, fordi det ikke var riktig.

Det tar tid å bli kjent med hverandre og finne ut hvem den andre personen er, og om man passer sammen. Gi det tid! Prøv å ikke bli emosjonelt tilknyttet og invester for mye i personen før dere faktisk har blitt kjent. Etter 6-7 måneder med dating, da kanskje man kan begynne å tenke at det kan bli noe.

Da vil du spare deg for mye stress og såre følelser, tenker jeg. 

Anonymkode: 27c66...b64

6-7 måneder med dating 😆. For noe piss. Vet man så vet man. Trenger ikke følge en kunstig oppkonstruert plan da 😘

Anonymkode: a52b4...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 22.25):

Jeg er snill og grei, investerer mye i forholdet og prøver å gjøre mannen fornøyd.. men er tydeligvis ikke godt nok uansett hva jeg gjør eller hvordan jeg ser ut.. 

Tør du være deg selv hele veien, si dine meninger, sette grenser, si fra hva du liker og ikke? Eller kan det tenkes at du tilpasser deg veldig til den andre og rett og slett blir litt for snill og grei? Eller at du ikke viser hvem du egentlig er i starten, slik at det viser seg at du er litt annerledes enn det du fremstiller i starten? Det er ikke noe feil med deg, men hvis du ikke viser hvem du er så vil det fort være feil menn som velger deg, ikke de som faktisk passer sammen med deg. Og folk som ikke har egne meninger men bare tilpasser seg blir man fort lei av. Mener ikke å krangle på ting, men i alle fall være tydelig på hva man liker å spise, hva man liker av type filmer osv.

Anonymkode: 0715e...459

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 12.04):

Én gang i mitt liv har jeg opplevd noe som gikk så sakte framover. Hun hadde et traumebånd til eksen, og vi ble aldri mer intime enn noen nuss. Jeg likte henne godt, men etter fire måneder, med treff ca hver 2. uke, så måtte vi bare enes om at det ikke gikk noen vei. 

Hun jeg endte opp med, var kjæreste etter to uker, og det er like riktig nå to år etterpå.

Anonymkode: c73ca...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo egentlig ikke snakke for han, men eneste grunnen til at jeg har dumpet exene mine er fordi jeg har funnet ut at de har høy bodycount eller en nasty fortid generelt. Er vel for det meste damene som slår opp i forhold, så de må jo nesten ha funnet ut noe om deg de ikke liker?

Anonymkode: dd135...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 22.25):

Sliter ekstremt med at menn jeg har vært i forhold med, bare plutselig mister helt interessen for meg etter en stund. Skjønner bare ikke hva jeg gjør galt..

Jeg har aldri hatt et langvarig forhold. Mitt lengste forhold varte bare i 6 mnd. Jeg sliter nemlig med at menn virker superinteresserte i begynnelsen. Vil være sammen med meg, liker meg utrolig godt. Når vi blir sammen så elsker de meg og gjør alt for meg etc, og bang! Så mister de plutselig interessen etter max et par mnd.. Blir stillere, mindre kontakt, virker fraværende, også kommer bomben der de sier at de foretrekker å være singel også dumper de meg..

Kjenner jeg egentlig bare har lyst å være alene nå. Dette har skjedd såpass mange ganger nå at jeg vet ærlig talt ikke om jeg orker dette mer. Jeg begynner jo virkelig å lure på om det er noe galt med meg? Jeg er snill og grei, investerer mye i forholdet og prøver å gjøre mannen fornøyd.. men er tydeligvis ikke godt nok uansett hva jeg gjør eller hvordan jeg ser ut.. 

Til dere menn: Hva er det som gjør at dere kan oppføre dere slik? Er det noe som dere syns er turn off med dama som gjør at dere kunne vært superinteressert for så å bare dumpe henne? Og er det flere som opplever det samme?

orker ikke lese alle svarene så mulig jeg svarer på det samme, men jeg kan fortelle deg ganske enkelt hvorfor dette skjer. 
Du er mest trolig kjedelig, du sier at dette har skjedd flere ganger, mest trolig er du en jente/kvinne som blir sammen med menn for underholdning, du evner ikke å underholde deg selv og er flørtene til vanlig, rett og slett hobbyen din er å "date" derfor går du fra forhold til forhold. 
Når de mennene du dater først blir kjent med deg og merker at du bare er needy og trenger oppmersomhet heletiden dumper de deg fordi de ikke orker. lykke til

Anonymkode: dffbf...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...