Gå til innhold

Blir dumpet gang på gang, skjønner ikke hva jeg gjør galt

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter ekstremt med at menn jeg har vært i forhold med, bare plutselig mister helt interessen for meg etter en stund. Skjønner bare ikke hva jeg gjør galt..

Er 27 år, 168 cm høy, har litt former men er ikke direkte overvektig, trener, spiser sunt, sminker og ordner meg når jeg skal ut med venner etc. Ser helt normal ut utseendemessig så jeg vet at det ikke er problemet.

Jeg har aldri hatt et langvarig forhold. Mitt lengste forhold varte bare i 6 mnd. Jeg sliter nemlig med at menn virker superinteresserte i begynnelsen. Vil være sammen med meg, liker meg utrolig godt. Når vi blir sammen så elsker de meg og gjør alt for meg etc, og bang! Så mister de plutselig interessen etter max et par mnd.. Blir stillere, mindre kontakt, virker fraværende, også kommer bomben der de sier at de foretrekker å være singel også dumper de meg..

Kjenner jeg egentlig bare har lyst å være alene nå. Dette har skjedd såpass mange ganger nå at jeg vet ærlig talt ikke om jeg orker dette mer. Jeg begynner jo virkelig å lure på om det er noe galt med meg? Jeg er snill og grei, investerer mye i forholdet og prøver å gjøre mannen fornøyd.. men er tydeligvis ikke godt nok uansett hva jeg gjør eller hvordan jeg ser ut.. 

Til dere menn: Hva er det som gjør at dere kan oppføre dere slik? Er det noe som dere syns er turn off med dama som gjør at dere kunne vært superinteressert for så å bare dumpe henne? Og er det flere som opplever det samme?

Anonymkode: 948b8...497

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kvinne.

Synes ikke det virker som du er en åpenbar dumpe-dame, så lurer litt på hvor mange ganger dette er skjedd?

Eneste jeg reagerer på er dette;

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er snill og grei, investerer mye i forholdet og prøver å gjøre mannen fornøyd..

Mange menn liker kvinner med egne grenser som han må jobbe for å få på kroken, mens mer villige og oppofrende damer, ender opp som kun sex. 

Anonymkode: 57f06...8c2

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Vet selvfølgelig ikke helt hva som har skjedd mellom dere. Men kan si så mye som at jeg aldri har vært i så korte forhold. Korteste forholdet mitt varte 4 år (jeg regner ikke med sånn dating som bare var noen dager/uker). Og jeg har aldri tenkt sånn, oi, nå må jeg få den andre fornøyd så de ikke drar. Jeg har bare vært meg selv og holdt på med mine ting i tillegg til forholdet. Er snill men ikke bare snill. Sier hva jeg mener og stiller krav. Og bryr meg ikke så mye om hva andre synes om meg. Prøver bare å få til en forbindelse, og tenker at det tar tid å bli godt kjent. 

Anonymkode: 2ecde...ac3

• Liker 5
Skrevet

Kan det være at de føler de ikke blir godt nok kjent med den ekte deg, og derfor ikke klarer å utvikle sterke nok følelser?

Tenker at det kunne vært en typisk dumpe-grunn etter 4-6 mnd, og at det ikke har noe med om de er tiltrukket eller ikke å gjøre. 

Anonymkode: 6c236...105

• Liker 6
Skrevet

Kan det ha sammenheng med hvilke menn du velger? Det høres litt ut som du velger de som love-bomber deg med oppmerksomhet. Kanskje du kan velge noe annet neste gang, og at det da fungere bedre? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje du prøver for hardt å gjøre mannen fornøyd?

Jeg er aldri blitt dumpet. Ikke fra dating og ikke fra forhold. Mitt fokus har bestandig vært om mannen er rett og bra for meg, ikke motsatt. Jeg bøyer meg dermed ikke baklengs for at menn skal bli fornøyd med meg, og de har måtte vise seg som bra menn. Jeg er selvfølgelig ok mot dem også, men at jeg ikke har gjort alt for å gjøre dem fornøyd men hatt fokus på om jeg vil ha dem har tydeligvis medført at de får respekt og interesse. Jeg har ben i nesa og lar meg ikke overkjøre og leke med. 

Anonymkode: c4ad1...682

• Liker 5
Skrevet

Det kan være verdt forsøket å få mannen til å investere i deg og forholdet. Hva kan din neste kjærest gjøre for at du skal være fornøyd?

Skrevet

Skulle til å si det samme som den over meg her- høres ikke ut som noe du gjør galt, annet enn at du velger feil menn.

Veldig få blir totalt altoppslukende betatt fra start av noen man møter via nettdating (litt annerledes i det virkelige liv, for man kan rekke å bygge opp sterke følelser før man begynner å date når man ses jevnlig på jobb, studier etc.), det er mye større sjanse for at disse mennene overdriver det for å få goder fra deg, enten det bare er jevnlig sex, eller de også snylter på andre måter. Etterpå sier de som sant er, de foretrekker å være singel.

Jeg ville hvertfall vært veldig skeptisk til en som overrøser meg med kjærlighet tidlig, det er sjeldent genuint.

Anonymkode: b50df...713

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å vite uten å ha tilbrakt tid med deg, hva med å spørre de som vet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange menn liker kvinner med egne grenser som han må jobbe for å få på kroken, mens mer villige og oppofrende damer, ender opp som kun sex. 

Anonymkode: 57f06...8c2

Dette!!! Sett grenser og still krav. Mannfolk liker kvinner de vil investere i, både tid og penger.

Anonymkode: e2492...74c

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan det være at de føler de ikke blir godt nok kjent med den ekte deg, og derfor ikke klarer å utvikle sterke nok følelser?

Tenker at det kunne vært en typisk dumpe-grunn etter 4-6 mnd, og at det ikke har noe med om de er tiltrukket eller ikke å gjøre. 

Anonymkode: 6c236...105

Jeg (mann) kjenner meg veldig igjen i dette. For min del har det ingenting med hvor mye eller lite jeg må jobbe for å få henne på kroken. Men alt med at hun må vise hvem hun er. Ta initiativ til det hun ønsker, si det hun mener, gjøre det hun vil og så videre. Har hun ingen meninger/redd for å ytre dem? Redd for å ta initiativ til ting hun liker, ønsker. Har hun i det hele tatt noen behov?  Jeg har opplevd mange damer som er slik, og jeg tenker da at de ikke er klar for et skikkelig forhold, mister interessen og leter videre

Anonymkode: 8ec2a...915

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sliter ekstremt med at menn jeg har vært i forhold med, bare plutselig mister helt interessen for meg etter en stund. Skjønner bare ikke hva jeg gjør galt..

Er 27 år, 168 cm høy, har litt former men er ikke direkte overvektig, trener, spiser sunt, sminker og ordner meg når jeg skal ut med venner etc. Ser helt normal ut utseendemessig så jeg vet at det ikke er problemet.

Jeg har aldri hatt et langvarig forhold. Mitt lengste forhold varte bare i 6 mnd. Jeg sliter nemlig med at menn virker superinteresserte i begynnelsen. Vil være sammen med meg, liker meg utrolig godt. Når vi blir sammen så elsker de meg og gjør alt for meg etc, og bang! Så mister de plutselig interessen etter max et par mnd.. Blir stillere, mindre kontakt, virker fraværende, også kommer bomben der de sier at de foretrekker å være singel også dumper de meg..

Kjenner jeg egentlig bare har lyst å være alene nå. Dette har skjedd såpass mange ganger nå at jeg vet ærlig talt ikke om jeg orker dette mer. Jeg begynner jo virkelig å lure på om det er noe galt med meg? Jeg er snill og grei, investerer mye i forholdet og prøver å gjøre mannen fornøyd.. men er tydeligvis ikke godt nok uansett hva jeg gjør eller hvordan jeg ser ut.. 

Til dere menn: Hva er det som gjør at dere kan oppføre dere slik? Er det noe som dere syns er turn off med dama som gjør at dere kunne vært superinteressert for så å bare dumpe henne? Og er det flere som opplever det samme?

Anonymkode: 948b8...497

Synes for det første at du ikke skal generalisere slik. "Dere menn" sier du. Det er vel like mange kvinner som oppfører seg på samme måte og dumper kjærester på rekke og rad. Har ikke sett noen tall på dette, man har aldri hørt at dette er noe flest menn holder på med.

Anonymkode: ebc19...929

• Liker 4
Skrevet

Har aldri blitt dumpet heller. Hatt et par jeg har datet et par mnd etter separasjon der vi fant ut vi ikke matchet, men de jeg har vært seriøs med varte i flere år og et endte da i ekteskap(alt for ung og derav skilsmisse etter mitt ønske)

Er nå på første året med kjæresten og vi planlegger fremtiden sammen.  

Så du sier du er «snill og grei» Hva mer? Hvordan er du i et forhold?

Jeg er ekstremt åpen, rett frem og ærlig. Er tro mot meg selv og endrer ikke kjernen av hvem jeg er med en mann.

Kjæresten min elsker meg fordi jeg har egne meninger, har mange ideer, er kreativ og ikke lar meg definere av hva andre måtte mene, tenke og føle.

Jeg er ekstremt omsorgsfull, men ikke naiv. Jeg er villig til å gjøre det meste for de jeg elsker, men ikke på bekostning av egen helse og lykke. 

Og jeg tør å ta tøffe samtaler og utfordre kjæresten, men vi lytter til hverandre og er åpne for selvkritikk, være ydmyke og be om unnskyld om vi tar feil. For oss handler det om å gro inn i hverandre og vokse sammen. Og da må en finne den personen som gjør at en føler seg trygg nok til å vise ALLE sidene av seg selv. En som elsker deg på godt og vondt og som synes at svakhetene dine er helt ok. 

Så mitt råd. Omfavn alt du er og vær tro mot deg selv og når du dater; Finn en du føler du kan være 100% akkurat den du er med. Det er poenget med en partner. Å finne en kjæreste, bestevenn og elsker i én og samme person. 

Anonymkode: 5095e...7b0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du dater menn som kan få bedre kvinner enn deg til forhold. Så hvorfor skal de da velge deg? 

Anonymkode: bfa38...842

• Nyttig 1
Skrevet

Kan det være at menn du velger, er egentlig ikke helt passende, til at det skal fungere i lengde? F.eks, store aldersforskjell, de bor alt for langt fra deg, de er på et annet tidspunkt i livet - f.eks. at du er en student men de er i fyll jobb og det fører til forskjellige døgnrytmer og det blir vanskelig å få hverdagene til å passe sammen? 

Jeg har troa på at det ikke er deg men heller at dere ikke helt passer sammen, det er ikke engang snakk om personligheter men heller livssituasjonen. For mange tror mye rart om forhold men sannheten er at fleste vil nøye seg med å slå seg til ro med den første og beste de treffer på et passende tidspunkt. Derfor blir så mange sammen på slutten av studie f.eks, og forblir sammen lenge etterpå.

Anonymkode: 22adb...816

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kan det være at menn du velger, er egentlig ikke helt passende, til at det skal fungere i lengde? F.eks, store aldersforskjell, de bor alt for langt fra deg, de er på et annet tidspunkt i livet - f.eks. at du er en student men de er i fyll jobb og det fører til forskjellige døgnrytmer og det blir vanskelig å få hverdagene til å passe sammen? 

Jeg har troa på at det ikke er deg men heller at dere ikke helt passer sammen, det er ikke engang snakk om personligheter men heller livssituasjonen. For mange tror mye rart om forhold men sannheten er at fleste vil nøye seg med å slå seg til ro med den første og beste de treffer på et passende tidspunkt. Derfor blir så mange sammen på slutten av studie f.eks, og forblir sammen lenge etterpå.

Nei. 

Hun velger menn hun ikke kan få til forhold. Dette er opplest og vedtatt som moderne tids største utfordring for kvinner når det gjelder dating. Fører forøvrig også til at menn ikke blir valgt hverken til sex eller forhold. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du dater menn som kan få bedre kvinner enn deg til forhold. Så hvorfor skal de da velge deg? 

Hvordan i all verden "vet" du det? 

Anonymkode: 8102b...9b7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg sliter nemlig med at menn virker superinteresserte i begynnelsen. Vil være sammen med meg, liker meg utrolig godt. Når vi blir sammen så elsker de meg og gjør alt for meg etc, og bang! Så mister de plutselig interessen etter max et par mnd..

Du må lære deg å skille på mennene som har oppriktig interesse, og de som driver med love bombing.

Anonymkode: 80d79...7b9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Typisk KG å først velge bort mennene som faktisk passer til forhold til fordel for sjarmører som virker superinteresserte til å begynne med (som hun skriver), men hele tiden skifter beite etter å ha oppnådd målet sitt, og deretter klage på dette.

Anonymkode: 91c7b...8c8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva får du ut av å trykke ned ts med "bedre kvinner". For de fleste handler ikke parforhold om å finne den med høyest score på alle mulige ratinger, men den man føler seg bra sammen med. Hvis den følelsen kun kommer fra overfladiske kvaliteter, så er det kanskje ikke så attraktive menn for ts? 

Anonymkode: c73ca...360

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...