Gå til innhold

Hva hvis egg har blitt befruktet naturlig rett før runde med IVF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje en litt teoretisk problemstilling, men som overskriften sier, hva skjer dersom et egg har blitt befruktet ved samleie rett før man skal i gang med hormonbehandling - hva skjer da? Det er jo for tidlig å teste.. 

Vi har hatt mange rundet med IVF, men prøver også naturlig når vi ikke er i prosess. Nå skal vi i gang med ny runde, og kom til å lure på dette.. noen som vet?

Anonymkode: 8fb62...9f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Starter ikke før blødning, og får ikke blødning om man er gravid .

Eller er det lang protokoll du tenker på? Nedreguleringen er ikke skadelig for foster, sa de til meg. 

Om dette hadde vært en risiko ville man måttet bruke prevensjon under ivf. 

Anonymkode: 4beed...775

• Nyttig 1
Skrevet

Man begynner med sprøyter dag 1 eller 2 av syklus, det vil si at du har mensen når du starter.

Ta en test hvis du er usikker.

Anonymkode: 47f35...98f

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Man begynner med sprøyter dag 1 eller 2 av syklus, det vil si at du har mensen når du starter.

Ta en test hvis du er usikker.

Anonymkode: 47f35...98f

Skal etter planen starte med gonapeptyl ca 1 uke før forventet mens. Det vil være for tidlig å skulle teste positivt ved evt graviditet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skal etter planen starte med gonapeptyl ca 1 uke før forventet mens. Det vil være for tidlig å skulle teste positivt ved evt graviditet.

Da må du spørre legen. Ikke på et forum. Men antar dere hadde fått beskjed om å bruke prevensjon om dette var skadelig for et foster.

Jeg spurte da jeg hadde lang protokoll (nedregulering), sa de at om jeg ikke startet å blø skulle jeg ta en test før jeg begynte på stiumlering, for de hadde tilfeller av de som hadde blitt gravide under nedregulering. 

Anonymkode: 4beed...775

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gonapeptyl skader ikke foster, og du må uansett vente på en blødning som ikke vil dukke opp om du er gravid 

Anonymkode: 10ef0...9ec

Skrevet

Jeg ble gravid, rett før vi startet med min tredje, og siste IVF runde. Det endte i en kjemisk.

Den tredje runden var dårligere enn de andre. Mest sannsynlig fordi de endret littegrann på protokollen, men noen ganger lurer jeg på om den korte graviditeten ødela litt for resultatene. Jeg nevnte det aldri for legen, for ville bare bli ferdig med hele ivf kjøret.

Hvis jeg var deg ville jeg spurt legen. :)

Anonymkode: 9e57b...b48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...