Gå til innhold

Mannen «roter» med alt mulig - jeg orker snart ikke mer!!!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg vært syk. Ligget flat ut med migrene. Så fort min mann fant ut dette dro han rett hjem fra jobb fordi han plutselig ville fikse et vindu i stua. Dette er ingen hastesak - men likevel skulle det gjøres akkurat i dag. Han fikk ikke dette til og måtte ut å kjøpe nye deler to ganger. Han vet jeg var syk, men setter alltid i gang slike idiotiske prosjekter like før barna skal hentes i barnehagen. Og så er det ALLTID noe som går galt når han skal fikse ting…så må han ut å kjøpe nye deler osv, og dette genererer masse tidsbruk slik at jeg som er syk må karre meg avgårde for å få hentet barna i barnehagen innen stengetid. Deretter må jeg underholde dem, lage middag, lage matpakker og legge dem mens han fortsetter å forbanne seg over at han ikke fikk til det han skulle. Og nå er hele huset nedkjølt fordi det fortsatt mangler et vindu. Og det vinduet var helt i orden i morges.

Dette er kun ett eksempel , jeg blir snart gal av dette. Jeg lider av kronisk migrene og får så og si ALDRI fred. Selv når jeg har meldt meg syk fra jobb skal han enten starte med et eller annet prosjekt fremfor å gå på jobb, eller ha hjemmekontor. Sist jeg tok ut egenmelding pga migrene bestemte han seg plutselig for at han skulle ha hjemmekontor den dagen. Men det endte heller med at han fant ut at han måtte lakkere noe rundt peisen, og dette luktet så sterkt at jeg ble enda sykere. 

Har prøvd å snakke med ham om dette, men det går ikke inn…Han skjønner liksom ikke at slike ting ødelegger. Noen som har tips til hvordan jeg kan få han til å forstå,? Regner med jeg ikke er den eneste med en slik mann….

Anonymkode: 223f2...28d

• Liker 1
  • Hjerte 26
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt! 😊

Anonymkode: 8a126...7a1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flytt! 😊

Anonymkode: 8a126...7a1

Haha, ja hadde det vært så enkelt 😅

Jeg er utrolig glad i min mann og han er en god far. Men dette gjør meg helt GAL!

ts

• Hjerte 2
Skrevet

Så merkelig han er. Hvorfor gjør han dette da? Liker han ikke å ha ansvar for barna alene? 

Virker litt som "weaponized incompetence" nesten. Må google og sjekke om det finnes et ord for dette og. 😆 

Har du forsøkt å legge deg på soverommet når du er syk da? 

• Liker 19
Skrevet
lillevill skrev (1 minutt siden):

Så merkelig han er. Hvorfor gjør han dette da? Liker han ikke å ha ansvar for barna alene? 

Virker litt som "weaponized incompetence" nesten. Må google og sjekke om det finnes et ord for dette og. 😆 

Har du forsøkt å legge deg på soverommet når du er syk da? 

Jeg måtte legge meg på soverommet i dag da han kom hjem og begynte med bråket sitt i stua. Men jeg fikk ikke slappet av, jeg hater når han starter opp med ting når jeg er syk eller barna er her. Han er vanligvis en flink far men blir sur om de går i veien når han jobber. Skjønner det, men hvorfor starte med sånt når de er tilstede da?

ts

• Liker 4
Skrevet

Ja det virker som han er en utspekulert skrue som trur han er lur som lager en plan når du blir syk. Kansje han har hatt en idé om at han må fikse det vinduet, men det har ikke passet. Men nå passer det, siden du er syk. Så da tenker han nå! I kveld tar jeg det vinduet, fordi da blir jeg så travel at jeg ikke får tid til å lage middag og legge unger. Og vi kan jo ikke fryse akkurat. Så da kan jeg være sur på unger og kona om de ikke lar meg få ordne dette. 

Jeg synes mannen sin er et rævhol. 🤣 Sorry. 

• Liker 24
  • Nyttig 8
Skrevet
lillevill skrev (4 minutter siden):

Fordi han ikke vil ha ansvaret. Og så blir han sur, fordi han må være pappa, alene, når du er syk og det er slitsomt, og så er han et offer også fordi han er jo så travel nå. Han vil ikke være pappa og ordne kveldsmaten fordi han ikke har lyst, han har viktige prosjekter på gang. Viktige prosjekter han startet fordi du ble syk, siden han ikke har lyst å avlaste deg i dag. 

Ja.. Han er vel litt ego da. Kansje ikke en som lager deg en kopp te og sier, nå skal du bare hvile deg mens vi sitter nede og gjør lekser. Jeg ordner kveldsmat og du trenger ikke tenke på noe. Det er egentlig normalt åbry seg om de man er glad i men.. Han er ikke en sånn type med stort hjerte for å ivareta. Han vil gjøre det han vil. 🤷 Og det er ikke å være omsorgsperson. 

Han har faktisk sagt akkurat dette i dag. Det som ødela planen ( og som stort sett ALLTID ødelegger) er at det alltid skjer noe underveis, f.eks som i dag da han måtte ut og kjøre rundt i to timer før han fant nye deler. 

ts

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har faktisk sagt akkurat dette i dag. Det som ødela planen ( og som stort sett ALLTID ødelegger) er at det alltid skjer noe underveis, f.eks som i dag da han måtte ut og kjøre rundt i to timer før han fant nye deler. 

ts

Han sa han skulle ordne ting og passe på deg og så ble det ikke sånn, og sånn blir det alltid..? 

Hva er det med han egentlig? Er han en slags master manipulator? Det er jo helt merkelig. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Det virker veldig manipulerende og ondskapsfullt. Det virker som han har noe i seg som gjør at man skal straffe "svake" mennesker litt ekstra. For han er nok sykdom forbundet med svakhet og man skal hvertfall ikke få omsorg. Man skal tvert imot egentlig bare ha det ekstra, ekstra dårlig. Du burde begynne å skrive opp når slike ting skjer. Hva blir sagt, hva gjør han. Kanskje du også merker andre ting som er off, ganger du burde fått støtte, blitt lyttet til etc, hvor du ikke blir det. Kanskje du blir syk av å bo med han, sånn ærlig talt? Det høres faktisk ordentlig usunt ut, for dette er noe veldig stort og tydelig, han gjør sikkert haugevis av mer skjulte fæle ting som trykker deg ned også. 

Anonymkode: 10dba...baf

• Liker 7
  • Nyttig 16
Skrevet

Så utrolig praktisk da. Han kan tabbe seg ut og det finnes alltid et sikkerhetsnett som gjør at den eneste konsekvensen er en biltur mens han slapper av og hører på musikk. At han ikke lærer av det liksom! 

Det går an å ha med barn på handletur... Og barn "hjelper" gjerne til med snekring.

Og sorry, jeg glemte at han ikke liker å ha ansvar for barna mens han jobber. Så flaks at du synes det er uproblematisk å ha begge ungene mens du har tatt sykedag pga migrene 

Anonymkode: 2ebbc...40f

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Det høres ut som at han gjør dette med vilje og vet godt hvordan det påvirker deg. Prosjektene og alt som går galt så du ikke får avlastning og gjør det sykere, er målet. Du er kronisk/ofte syk og sier dette skjer så og si hver gang. Du kan ikke kommunisere deg til at noen andre skal bry seg om og ta hensyn til deg.

Du er kanskje ikke klar til å gå, men du vil bare bli sykere og sykere hvis du aldri får hvilt. Så legg noen strategier. Kan du dra til familie eller venner og slå av telefonen så du er utilgjengelig? Kan du rope ulv ulv og bli ‘syk’ hver eneste dag og så mirakuløst bli frisk og dra ut likevel? Eller gjøre motsatt - skjule når du er syk, dra på jobb og så komme hjem igjen når han har dratt, uten å fortelle det før han er ferdig på jobb. Det er utrolig trist å måtte spille sjakk på denne måten, men det er jo nødvendig når han alltid skal sabotere deg.

Anonymkode: d7ae5...1d6

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
lillevill skrev (37 minutter siden):

Han sa han skulle ordne ting og passe på deg og så ble det ikke sånn, og sånn blir det alltid..? 

Hva er det med han egentlig? Er han en slags master manipulator? Det er jo helt merkelig. 

Nei absolutt ikke 😅

Er bare det at han tar seg vann over hodet. Skal rekke alt mulig og setter konkrete tidsfrister på ting. Og så ryker det alltid. 
ts

Skrevet

Hadde i hvert fall sluttet å informere ham om jeg var hjemme fra jobb. Hvorfor drar han hjem fra jobb for å fikse ting, i stedet for å være på jobb? Hadde blitt gal. 

Du får sette krav til at han de dagene du har migrene driter i å gjøre andre ting enn å ta seg av barna.

Han høres jo helt merkelig ut sånn som han holder på.

• Liker 23
  • Nyttig 3
Skrevet

Du sier dette er et mønster, da må du bryte mønsteret.

Begynn med å ikke si ifra når du er hjemme med migrene.

Han er manipulerende, men det kan faktisk være underbevisst.

Anonymkode: f59cd...0c9

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Haha, ja hadde det vært så enkelt 😅

Jeg er utrolig glad i min mann og han er en god far. Men dette gjør meg helt GAL!

ts

Han er jo ikke en god far når han ikke kan ta seg av barna alene når du er syk. 

Endret av Iðunn
  • Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Og det vinduet var helt i orden i morges."

Hvorfor måtte han fikse på vinduet da?

• Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som min mann. 
Kan han ha adhd?

Anonymkode: d4f2e...47e

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...