Gå til innhold

Dere som bruker sekk i hverdagen, ikke pyntesekk men en skikkelig sekk med plass til mapper og en handletur.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger en ny da min gamle er oppbrukt. Trenger noe som er rundt 30 liter, sånn at jeg har plass til bøker og slikt og kanskje en tur innom butikken. Noen som har et godt forslag? Ikke DB sekk da de ikke har så mange rom, er veldig glad i tradisjonell sekk som har et par smårom til ting og tang. Beckmann sekkene synes jeg ikke så mye om heller. 

Anonymkode: cc077...7fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Osprey er også et populært merke som jeg ser mange ulike typer folk bærer rundt på. 

Bærekomforten er veldig god på de små sekkene deres, de litt større har jeg ikke forsøkt. Men valgte osprey når jeg skulle ha komfortabel sekk sist og var litt lei av "by-sekk" som ikke satt godt på ryggen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Osprey har gode hverdagssekker. F.eks. Nebula 32. Her brukes den som skolesekk på vgs. God plass der, og flere lommer/rom. Fjellreven har også noe som ikke er Kånken. Räven og Skule f.eks. 

Anonymkode: 065bd...954

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beckmann, Urban er ganske gode. Hatt min i årevis. Bytter mellom flere sekker, og denne får jeg handlet litt med, samtidig som jeg får plass til det jeg trenger ellers. Skal jeg handle mye til fots/kollektivt foretrekker jeg en sekk med lokk (og hoftebelte), men de ser store ut i jobbsammenheng. Synes du Urban er for stor så har de mindre, samt andre typer. Norli og andre bokhandlere har de ofte på tilbud også.

https://beckmann.no/ung-student/sekk/urban-black/

Endret av Daisy-love
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Militærsekker med molle system utenpå. Da kan du bygge ut videre med lommer på molle-sysyemet etter ønske.

Anonymkode: e62d0...a29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Marimekko har en veldig god hverdagssekk! Praktisk, ergonomisk, romslig og kul.

Anonymkode: 0398d...e9d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Osprey har veldig gode og lette sekker, som ikke bli så svette på ryggen, og som har veldig godt bæresystem. 

Jeg har hatt Osprey Daylite plus som jobbsekk i flere år. Og den har plass til PC (egen lomme i det største rommet.) I tillegg til mindre lommer til småting, og plass til å kunne ha drikkeflaske/paraply eller annet utenpå. 
Jeg kan ta en liten handel og ha tingene i sekken sammen med PC og jobbting. Men da kan jeg ikke handle så mye mer enn 2 melk og 1 brød. 
Men jeg har alltid bærepose med meg i sekken til litt større handel. 

Men jeg vet andre har litt større Osprey sekker på rundt 30 liter, som har samme funksjoner, men et rom mer enn min, og dermed bedre plass. 

Jeg har også flere sekker/bager fra Osprey, og liker merket og fleksibiliteten veldig godt. Tidligere sverget jeg til Bergans sekk, men disse fra Osprey er så mye bedre og mer praktiske.

Anonymkode: a7fbb...cde

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil også anbefale å sjekke ut Osprey. Her i huset har de sakte men sikkert tatt over etterhvert som gamle sekker har blitt utslitt. De er ofte lette, god bærekomfort og mange smarte detaljer. 

Anonymkode: a00aa...092

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en fra anello, som også kan bæres som handlenett (praktisk når man har vært på matbutikken og den er for full til å lukkes. Noe ala denne: https://www.zalando.no/anello-kuchigane-backpack-unisex-ryggsekk-black-anq54o045-q11.html

Passe stor til vanlig bruk, uten at man ser ut som man skal på fjelltur. 

Anonymkode: 41ae0...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mitt beste tips er å kjøpe sekk i sportsbutikk, ikke i mote/klesbutikk e.l. Tenk på ryggen. Kjøp en sekk som er laget for lange fjellturer.  

Anonymkode: 46c34...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...