AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #1 Del Skrevet 7. oktober 2024 Vi skal selge huset vårt i løpet av våren, og har hatt megler på besøk. Han foreslo å male to av soverommene (som i dag er behagelig blå) til en lysere beige/greige tone. Jeg er litt i tvil selv. Han mener at folk vil ha lyse rom nå, og når jeg tenker meg om er blå soverom kanskje litt 2018… Soverommet jeg er mest skeptisk til å male er hovedsoverommet som ligger i nærheten av kjøkkenet og det ene barnerommet. Jeg legger ved et bilde som viser fargen slik det var da vi kjøpte, da det definitivt gir best fargegjengivelse. Fargen er lik nå, men vi har i dag andre gardiner og litt andre detaljer. Hva burde jeg gjøre? Evt. tips til farge? Om det har noe å si er det er rekkehus rett i utkanten av Oslo. Anonymkode: 84f0c...e9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #2 Del Skrevet 7. oktober 2024 Samtlige meglere jeg har hatt i mitt liv, sier at det å male over spiller ingen rolle - med mindre det er svært spesielt det som er på veggen. Så hvorfor bruke tid og penger når neste eier uansett kommer til å male den fargen hen vil?? Anonymkode: 99807...23c 29 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #3 Del Skrevet 7. oktober 2024 Ser ingen grunn til å male. Anonymkode: d0fd1...261 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #4 Del Skrevet 7. oktober 2024 Favorittfargen min, ikke mal over. Blått er hått. Anonymkode: 04afd...458 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #5 Del Skrevet 7. oktober 2024 Synes det var fint. Drit i å male Anonymkode: 4fedb...265 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #6 Del Skrevet 7. oktober 2024 Nei, det er en fin farge. Style heller rommet med dekor og tekstiler som passer til fargen, var i fjor på visning hvor ett soverom hadde liknende farge, og det var stylet veldig fint. Anonymkode: 58ae1...42d 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #7 Del Skrevet 7. oktober 2024 Nei nei, bare sørg for å style i farger som passer til blåfargen så er det helt topp. Anonymkode: 26ec8...b50 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #8 Del Skrevet 7. oktober 2024 Barnet vårt med samboer kjøpte akkurat rekkehus i utkanten av Oslo. Mye å velge på nå og veldig mange nesten identiske objekter ute. Her ble leiligheten valgt pga fargen på veggen. Det var ikke en beige leilighet som ble kjøpt. Så det kan slå helt feil ut å male veggene beige. Har du bilde av slik det ser ut i dag? Anonymkode: de5c5...3b6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #9 Del Skrevet 7. oktober 2024 Ville malt som megler sa. Hvorfor er du skeptisk til å male? Koster noen få kroner og noen timers arbeid, og folk på visning slipper å bruke alt for mye fantasi for å se for seg rommet i en lysere og mer delikat farge. Ville hørt på megler her. Sånn blåfarge er veldig 2010. Anonymkode: e0bee...a80 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #10 Del Skrevet 7. oktober 2024 De fleste som kjøper er interessert i å skape noe eget, med å male. Jeg hadde ikke orket å male. Hvorfor skal alt være beige eller hvit for tiden 🫣 Anonymkode: 58b6d...ec1 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #11 Del Skrevet 7. oktober 2024 Alle disse beige og grå fargene (ofte med svart eller hvitt) får meg til å rygge. For jeg ser for meg å måtte male om alt. Fin blåfarge som står i tone til gulvet. Ingen vits å endre farge. De fleste vil male om uansett hvilken farge du har på veggen, har jeg inntrykk av. Anonymkode: 18fee...526 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #12 Del Skrevet 7. oktober 2024 Ville heller som andre sier stylet. Da får du bilder som skiller deg litt mer ut i mengden. Vi hadde flere kontrastvegger i knallfarger, og fikk enkelt solgt over takst 😅 Anonymkode: 83a33...0d5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #13 Del Skrevet 7. oktober 2024 Ikke mal, fargen er kjempefin. Så lenge den harmonerer med gulv og resten av boligen, la det være. Anonymkode: 5e416...0bd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #14 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg har inntrykk av at meglere er sykt konservative i smaken og alt skal være hvitt eller beige. I all fall om det er en leilighet med "ny" stil, og ikke en type leilighet hvor farger er greia. Så ikke ta deres smak for gitt. Når det er sagt - jeg synes ikke den blåfargen der passer med gulvet. Jeg synes det er totalkræsj. Og den passer i all fall ikke fargen på hodegjerdet og sengeteppet - men det er jo ikke deres da. Og det grålige maleriet i tillegg, som er feil farge OG feil dimensjon. Veldig mye kan gjøres med styling her. Om man fjerner det grå i kunst og tekstil så vil det bli finere. Men - den kræsjer fremdeles med gulvet og gjør alt mer grålig i stedet for varmt. Jeg ville hatt en lunere farge. Den er veldig kald. Litt sykehus. Jeg er nok enig med megler her at en nyanse i beige-spekteret hadde vært mye penere. Det er ikke sånn at alle setter seg i sving med malerkosten med en gang de kjøper en leilighet, mange vil ha "flytt rett inn". I tillegg er det detaljer som trekker ned inntrykk. Folk ser ikke hvordan det kan bli. De vil ha en følelse når de går inn i rommet, at her vil jeg sove. Boligkjøpere er ikke så rasjonelle alltid. Jeg kan ikke hele fargekartet til Jotun, men jeg ser at Frostrøyk hadde vært litt sånn safe choice (og mulig litt kjedelig, men) til den stylingen her. Den er en slags veldig lys beige, med grått i men også litt rødt/varme i. Sand eller noe sånt kunne også vært fint. Bare finn en lys maling med noe farge i, noe gult i, ikke mal det kritthvitt. Anonymkode: d01a7...d6e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #15 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har inntrykk av at meglere er sykt konservative i smaken og alt skal være hvitt eller beige. I all fall om det er en leilighet med "ny" stil, og ikke en type leilighet hvor farger er greia. Så ikke ta deres smak for gitt. Når det er sagt - jeg synes ikke den blåfargen der passer med gulvet. Jeg synes det er totalkræsj. Og den passer i all fall ikke fargen på hodegjerdet og sengeteppet - men det er jo ikke deres da. Og det grålige maleriet i tillegg, som er feil farge OG feil dimensjon. Veldig mye kan gjøres med styling her. Om man fjerner det grå i kunst og tekstil så vil det bli finere. Men - den kræsjer fremdeles med gulvet og gjør alt mer grålig i stedet for varmt. Jeg ville hatt en lunere farge. Den er veldig kald. Litt sykehus. Jeg er nok enig med megler her at en nyanse i beige-spekteret hadde vært mye penere. Det er ikke sånn at alle setter seg i sving med malerkosten med en gang de kjøper en leilighet, mange vil ha "flytt rett inn". I tillegg er det detaljer som trekker ned inntrykk. Folk ser ikke hvordan det kan bli. De vil ha en følelse når de går inn i rommet, at her vil jeg sove. Boligkjøpere er ikke så rasjonelle alltid. Jeg kan ikke hele fargekartet til Jotun, men jeg ser at Frostrøyk hadde vært litt sånn safe choice (og mulig litt kjedelig, men) til den stylingen her. Den er en slags veldig lys beige, med grått i men også litt rødt/varme i. Sand eller noe sånt kunne også vært fint. Bare finn en lys maling med noe farge i, noe gult i, ikke mal det kritthvitt. Anonymkode: d01a7...d6e Fargen passer da fint til gulvet på dette bildet. Frostrøyk ville jeg aldri anbefalt her, sterilt og kjedelig. Anonymkode: 5e416...0bd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #16 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg trudde vi var lei av beige farger jeg. Mitt inntrykk er at folk vil ha mere farger. Jeg hadde ikke malt. Folk maler det slik dem vil lell. Det hadde ikke stoppet meg. Mere om jeg må pusse opp bad og kjøkken. Anonymkode: cf48f...e10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #17 Del Skrevet 7. oktober 2024 Synes det var et flott soverom. Hadde ikke brukt tid på det Anonymkode: 20284...412 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #18 Del Skrevet 7. oktober 2024 Ikke noe poeng i å male, mest sansymslig vil kjøper male over allikavel. Anonymkode: b46b1...e16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #19 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg trudde vi var lei av beige farger jeg. Mitt inntrykk er at folk vil ha mere farger. Jeg hadde ikke malt. Folk maler det slik dem vil lell. Det hadde ikke stoppet meg. Mere om jeg må pusse opp bad og kjøkken. Anonymkode: cf48f...e10 Jeg vet ikke hvilken alder megler er, men mitt inntrykk er at den yngre generasjonen (født rundt 2000) er glade i farger. Både utenpå og inni hus. De har nok sett seg lei på min generasjons oppheng i nøytrale farger. Som sagt valgte mitt barn å kjøpe en leilighet med farger, selv om to, nesten identiske "beige" leiligheter var til salgs i samme nabolag. I dette tilfellet var veggene grønne, men jeg tror de hadde likt blått soverom også. Anonymkode: de5c5...3b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #20 Del Skrevet 7. oktober 2024 Ville nok hørt på megler de kjenner ofte området og vet hva som selger. Men de er ikke nødvendigvis svaret på alt. Anonymkode: 99d77...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå