Gå til innhold

Kjøper du vintersko i en størrelse større enn vanlige sko?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kjøper så det er plass til en god ullsokk om de ikke er veldig varme og fora fra før feks

Anonymkode: 35bd0...5c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs. Gjorde det før, men alfa sine ullsko med tynne merinosokker under har fått meg gjennom -20 på det verste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg kjøper alltid en størrelse over,men bruker hjemmestrikkete ullsokker. De er ganske tykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Luft isolerer også, så vil ha litt ekstra av både det, og plass til ekstra sokker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i utgangspunktet. Kjøper de så de passer. Om jeg kjøpte ufôra støvletter med tanke på å ha både såle og ullsokker i så ville jeg kjøpt de større, men erfarer at om jeg kjøper sko med fôr så er de tilpasset størrelsen. I tillegg bruker jeg mest tynne ullsokker og det er det plass i om jeg kjøper vanlig størrelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mine sko blir jo alltid litt større etter en stund så jeg kjøper akkurat den størrelsen jeg trenge, er det skinnsko går jeg av og til ned en halv størrelse alt etter merke.

Anonymkode: 5dbd8...a46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MissSkog skrev (13 timer siden):

Ikke i utgangspunktet. Kjøper de så de passer. Om jeg kjøpte ufôra støvletter med tanke på å ha både såle og ullsokker i så ville jeg kjøpt de større, men erfarer at om jeg kjøper sko med fôr så er de tilpasset størrelsen. I tillegg bruker jeg mest tynne ullsokker og det er det plass i om jeg kjøper vanlig størrelse. 

Er ikke godt å gå med for store støvletter heller. Om man tenker seg fine støvletter som man ofte bruker til kjole og pent, så er det ofte at man kun har på seg tynne strømpebukser og da blir det ubehagelig med for stor plass når man går med de.

Anonymkode: 2eeda...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke godt å gå med for store støvletter heller. Om man tenker seg fine støvletter som man ofte bruker til kjole og pent, så er det ofte at man kun har på seg tynne strømpebukser og da blir det ubehagelig med for stor plass når man går med de.

Anonymkode: 2eeda...0ad

Enig! Hater for store sko! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De gangene jeg har gjort det har jeg angrer siden de har blitt alt for store, men det kommer jo an på hvordan skoen er i størrelsen i utgangspunktet, føler de ofte er litt mer romslige i str enn sommersko er.

Anonymkode: 8c9a2...efd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Vintersko kjøpes med for tilpasset klimaet her jeg bor.

Det eneste fottøyet jeg ønsker å ha plass til tykke sokker i er gummistøvler.

Anonymkode: f11ee...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, har ikke hatt behov for det så langt.

Anonymkode: 07ed0...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...