Gå til innhold

Dere som har emetofobi og har hund eller katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir dere redd om hunden eller katten kaster opp, eller blir det annerledes?

Jeg har emetofobi, jeg er redd for å kaste opp eller at andre mennesker skal kaste opp, men når katten min kaster opp så reagerer jeg ikke på samme måte. Har vasket opp kattespy uten å bry meg, men klarer det ikke når det gjelder mennesker. 

Anonymkode: afb95...c49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde null problem med å ha bikkja som spydde eller var dårlig i magen som emetofobiker. Altså, syns jo det var heslig å vaske opp, men jeg ble ikke redd sånn som med å se mennesker spy. Det fantes jo ikke noe smittefare mellom meg og bikkja… 

Anonymkode: 1e151...b4a

• Hjerte 1
Skrevet

Det blir annerledes med kjæledyret. Syns ikke katteoppkadt stinker en gang.

• Hjerte 1
Skrevet

Er annerledes når det er et dyr, ja. Det er jo ikke gøy å høre på, se på eller tørke opp da heller, men det plager meg ikke på samme måte. Noe av det jeg er mest redd for er jo å bli smittet og syk selv, men det slipper jeg å bekymre meg for med katt og hund.

Anonymkode: eaa31...175

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir dere redd om hunden eller katten kaster opp, eller blir det annerledes?

Jeg har emetofobi, jeg er redd for å kaste opp eller at andre mennesker skal kaste opp, men når katten min kaster opp så reagerer jeg ikke på samme måte. Har vasket opp kattespy uten å bry meg, men klarer det ikke når det gjelder mennesker. 

Ja, jeg har den fobien, og jeg reagerer når de kaster opp. Men i litt mindre grad enn mennesker. Men jeg sliter så mye at jeg kjenner det bare nå når jeg skriver det.

Anonymkode: 7cd39...9aa

• Hjerte 1
Skrevet

Katteoppkast ser annerledes ut og lukter ikke noe særlig, så kanskje derfor det er lettere å takle. Det er ikke sånn at det stinker i rommet når en katt kaster opp. Hunder har jeg ikke erfaring med. Og man blir jo heller ikke smittet av kjæledyret sitt.

Skrevet

Har det helt annerledes med dyr, synes det ikke er spesielt ekkelt. 

Anonymkode: 32447...5b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...