AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #1 Skrevet 7. oktober 2024 Blir dere redd om hunden eller katten kaster opp, eller blir det annerledes? Jeg har emetofobi, jeg er redd for å kaste opp eller at andre mennesker skal kaste opp, men når katten min kaster opp så reagerer jeg ikke på samme måte. Har vasket opp kattespy uten å bry meg, men klarer det ikke når det gjelder mennesker. Anonymkode: afb95...c49
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #2 Skrevet 7. oktober 2024 Hadde null problem med å ha bikkja som spydde eller var dårlig i magen som emetofobiker. Altså, syns jo det var heslig å vaske opp, men jeg ble ikke redd sånn som med å se mennesker spy. Det fantes jo ikke noe smittefare mellom meg og bikkja… Anonymkode: 1e151...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #3 Skrevet 7. oktober 2024 Det blir annerledes med kjæledyret. Syns ikke katteoppkadt stinker en gang. Anonymkode: afb95...c49 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #4 Skrevet 7. oktober 2024 Er annerledes når det er et dyr, ja. Det er jo ikke gøy å høre på, se på eller tørke opp da heller, men det plager meg ikke på samme måte. Noe av det jeg er mest redd for er jo å bli smittet og syk selv, men det slipper jeg å bekymre meg for med katt og hund. Anonymkode: eaa31...175 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #5 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir dere redd om hunden eller katten kaster opp, eller blir det annerledes? Jeg har emetofobi, jeg er redd for å kaste opp eller at andre mennesker skal kaste opp, men når katten min kaster opp så reagerer jeg ikke på samme måte. Har vasket opp kattespy uten å bry meg, men klarer det ikke når det gjelder mennesker. Anonymkode: afb95...c49 Ja, jeg har den fobien, og jeg reagerer når de kaster opp. Men i litt mindre grad enn mennesker. Men jeg sliter så mye at jeg kjenner det bare nå når jeg skriver det. Anonymkode: 7cd39...9aa 1
jordbær86 Skrevet 7. oktober 2024 #6 Skrevet 7. oktober 2024 Katteoppkast ser annerledes ut og lukter ikke noe særlig, så kanskje derfor det er lettere å takle. Det er ikke sånn at det stinker i rommet når en katt kaster opp. Hunder har jeg ikke erfaring med. Og man blir jo heller ikke smittet av kjæledyret sitt.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #7 Skrevet 10. oktober 2024 Har det helt annerledes med dyr, synes det ikke er spesielt ekkelt. Anonymkode: 32447...5b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå