AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #1 Skrevet 7. oktober 2024 Innlagt ennå etter to store operasjoner og enda komplikasjon. Det går ikke å ta offentlig transport. Altfor store smerter blant annet og forflytning går veldig sent. Blir svimmel, kvalm og kan få diaré også bare for å nevne noen. Jeg fikk dekket transport tidligere i forløpet, men det virket personavhengig hvem man fikk det igjennom med. Her står sykehus ennå ansvarlig for meg, så de skal rekvirere. I morgen skal jeg på permisjon igjen, ikke utskrevet. Får ikke transport sa legen. De kan ikke si tidspunkt ennå når jeg skal få dra på perm så jeg kan heller ikke avtale med noen i dag når det blir i morgen. Jeg kan ikke ha venn på pinne hele dagen for meg heller. Jeg bor alene, går på tunge medisiner og kan ikke kjøre selv. Pasientreiser sier de ikke gir tilbake refusjon hvis jeg selv legger ut heller! Om dette hadde vært snakk om en reise hadde jeg ikke skrevet noe her, men jeg skal altså ennå til og fra sykehus. Ennå ikke utskrevet. Så skal jeg betale det av egen lomme? Anonymkode: 6017a...b4d
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #2 Skrevet 7. oktober 2024 Jeg ordnet og betalte transport selv da jeg hadde perm, tenkte ikke på at sykehuset skulle ordne det. Perm er jo helt frivillig? Anonymkode: a4ede...b91 23
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #3 Skrevet 7. oktober 2024 Ja, du skal betale av egen lomme Anonymkode: 5b8dc...56d 8
binders11 Skrevet 7. oktober 2024 #4 Skrevet 7. oktober 2024 Pasientreiser betaler kun reise til og fra behandling, ikke for permisjoner. 13 7
Nuttery Skrevet 7. oktober 2024 #5 Skrevet 7. oktober 2024 Man har ikke rett på pasientreiser ved permisjon. En slik transport må man dekke selv. Hilsen sykepleier. 11 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #6 Skrevet 7. oktober 2024 Man får ikke dekket det når man skal på perm. Det er kun unntak ved kreft slik jeg vet, da er det et visst antall turer hjem man får dekket ut i fra lengden på behandling. Anonymkode: 2662c...c12
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #7 Skrevet 7. oktober 2024 Det kan dekkes i enkelte tilfeller hvis livstruende sykdom. § 13. Rett til dekning ved permisjon - Pasientreiser HF Anonymkode: c9ad2...6e7 1 2
Hareena Skrevet 7. oktober 2024 #8 Skrevet 7. oktober 2024 Det finnes faktisk tilfeller, til og med her i Norge, der ingen plukker opp regninga etter deg. 11 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #9 Skrevet 7. oktober 2024 Sykehuset dekker ikke ved permisjoner. Pasienten må ordne med transport selv. Anonymkode: c0ed3...d89 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #10 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg ordnet og betalte transport selv da jeg hadde perm, tenkte ikke på at sykehuset skulle ordne det. Perm er jo helt frivillig? Anonymkode: a4ede...b91 Dette er ikke helt sant. Når man har vært innlagt lenge presser de ut på permisjon. Anonymkode: 6017a...b4d
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #11 Skrevet 7. oktober 2024 Hareena skrev (17 minutter siden): Det finnes faktisk tilfeller, til og med her i Norge, der ingen plukker opp regninga etter deg. Det siste som er en komplikasjon er sepsis og dette er livstruende. Behandling er ikke ferdig og skal forsette hjemme med til og fra reiser til sykehus. Synes du det er rett å ikke få det dekket da? Når man kaster penger i øst og vest. Fra nav og annet. Anonymkode: 6017a...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #12 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det siste som er en komplikasjon er sepsis og dette er livstruende. Anonymkode: 6017a...b4d "Det er ikke nok at pasienten har en potensielt livstruende sykdom. Pasienten må faktisk befinne seg på et stadium i sykdomsforløpet som er livstruende." "Behandlende lege skal vurdere om vilkåret er oppfylt, og en slik medisinskfaglig vurdering kan ikke overprøves av pasientreisekontoret." Du må høre med behandlende lege. Anonymkode: c9ad2...6e7 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #13 Skrevet 7. oktober 2024 Jeg jobber på dagkir avdeling. Regelen hos oss er faktisk at sykehuset ikke dekker transport hjem etter operasjon. Men at man enten må ta buss eller få noen til å hente seg. Anonymkode: 308ea...121 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #14 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Innlagt ennå etter to store operasjoner og enda komplikasjon. Det går ikke å ta offentlig transport. Altfor store smerter blant annet og forflytning går veldig sent. Blir svimmel, kvalm og kan få diaré også bare for å nevne noen. Jeg fikk dekket transport tidligere i forløpet, men det virket personavhengig hvem man fikk det igjennom med. Her står sykehus ennå ansvarlig for meg, så de skal rekvirere. I morgen skal jeg på permisjon igjen, ikke utskrevet. Får ikke transport sa legen. De kan ikke si tidspunkt ennå når jeg skal få dra på perm så jeg kan heller ikke avtale med noen i dag når det blir i morgen. Jeg kan ikke ha venn på pinne hele dagen for meg heller. Jeg bor alene, går på tunge medisiner og kan ikke kjøre selv. Pasientreiser sier de ikke gir tilbake refusjon hvis jeg selv legger ut heller! Om dette hadde vært snakk om en reise hadde jeg ikke skrevet noe her, men jeg skal altså ennå til og fra sykehus. Ennå ikke utskrevet. Så skal jeg betale det av egen lomme? Anonymkode: 6017a...b4d Vanlig å ikke få dekket transport på permisjon. Anonymkode: c7f97...f6d 1
Paneera Skrevet 7. oktober 2024 #15 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Innlagt ennå etter to store operasjoner og enda komplikasjon. Det går ikke å ta offentlig transport. Altfor store smerter blant annet og forflytning går veldig sent. Blir svimmel, kvalm og kan få diaré også bare for å nevne noen. Jeg fikk dekket transport tidligere i forløpet, men det virket personavhengig hvem man fikk det igjennom med. Her står sykehus ennå ansvarlig for meg, så de skal rekvirere. I morgen skal jeg på permisjon igjen, ikke utskrevet. Får ikke transport sa legen. De kan ikke si tidspunkt ennå når jeg skal få dra på perm så jeg kan heller ikke avtale med noen i dag når det blir i morgen. Jeg kan ikke ha venn på pinne hele dagen for meg heller. Jeg bor alene, går på tunge medisiner og kan ikke kjøre selv. Pasientreiser sier de ikke gir tilbake refusjon hvis jeg selv legger ut heller! Om dette hadde vært snakk om en reise hadde jeg ikke skrevet noe her, men jeg skal altså ennå til og fra sykehus. Ennå ikke utskrevet. Så skal jeg betale det av egen lomme? Anonymkode: 6017a...b4d Da ville jeg blitt værende på sykehuset. Pasientreiser er bare dekket til og fra innleggelse/ utskrivelse 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #16 Skrevet 7. oktober 2024 Det er ikke rart at permisjoner ikke dekkes. Jeg var innlagt lenge, og på slutten hadde jeg permisjon hver helg. Hadde blitt 16 turer det.. Anonymkode: ee63a...834 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #17 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det siste som er en komplikasjon er sepsis og dette er livstruende. Behandling er ikke ferdig og skal forsette hjemme med til og fra reiser til sykehus. Synes du det er rett å ikke få det dekket da? Når man kaster penger i øst og vest. Fra nav og annet. Anonymkode: 6017a...b4d Nå kan jeg ingenting om reglene og hva som dekkes eller ikke. Men svarer på spørsmålet ditt; Ja, jeg synes det er helt fair å måtte dekke kostnad for transport til og fra sykehus selv, all den tid man får (Så godt som) gratis behandling, medisin og opphold her i Norge. For å være litt positiv kan du jo se på det slik; Du har jo fått dekket kost mens du er på sykehuset. Hvis du har vært der lenge har du sikkert spart inn langt mer på mat enn det den hjemturen vil koste deg i transport😃 Anonymkode: 90849...dde 7 1 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #18 Skrevet 7. oktober 2024 Min erfaring er at man ikke får det dekt. Jeg gikk gjennom stor operasjon, og måtte bli sent til sykehus i en annen by, da sykehuset i min by ikke hadde kapasitet. De mente jeg skulle ta offentlig transport hjem, som ville være buss, tog og buss. Jeg hadde krykker, bagasje, ble veldig lett svimmel, klarte ikke trapper. Ene barnet mitt ble og operert, og skrevet ut kort tid etterpå, fikk ikke dekt noe da heller. Så jeg måtte betale selv. Anonymkode: 5ca00...21a 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #19 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Innlagt ennå etter to store operasjoner og enda komplikasjon. Det går ikke å ta offentlig transport. Altfor store smerter blant annet og forflytning går veldig sent. Blir svimmel, kvalm og kan få diaré også bare for å nevne noen. Jeg fikk dekket transport tidligere i forløpet, men det virket personavhengig hvem man fikk det igjennom med. Her står sykehus ennå ansvarlig for meg, så de skal rekvirere. I morgen skal jeg på permisjon igjen, ikke utskrevet. Får ikke transport sa legen. De kan ikke si tidspunkt ennå når jeg skal få dra på perm så jeg kan heller ikke avtale med noen i dag når det blir i morgen. Jeg kan ikke ha venn på pinne hele dagen for meg heller. Jeg bor alene, går på tunge medisiner og kan ikke kjøre selv. Pasientreiser sier de ikke gir tilbake refusjon hvis jeg selv legger ut heller! Om dette hadde vært snakk om en reise hadde jeg ikke skrevet noe her, men jeg skal altså ennå til og fra sykehus. Ennå ikke utskrevet. Så skal jeg betale det av egen lomme? Anonymkode: 6017a...b4d Perm dekker de i utgangspunktet ikke. De dekker tur retur for meg pga jeg bor så nært sykehuset og jeg da kun er dag pasient i de periodene jeg skulle vært innlagt Anonymkode: 4f5b9...fb0
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #20 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Innlagt ennå etter to store operasjoner og enda komplikasjon. Det går ikke å ta offentlig transport. Altfor store smerter blant annet og forflytning går veldig sent. Blir svimmel, kvalm og kan få diaré også bare for å nevne noen. Jeg fikk dekket transport tidligere i forløpet, men det virket personavhengig hvem man fikk det igjennom med. Her står sykehus ennå ansvarlig for meg, så de skal rekvirere. I morgen skal jeg på permisjon igjen, ikke utskrevet. Får ikke transport sa legen. De kan ikke si tidspunkt ennå når jeg skal få dra på perm så jeg kan heller ikke avtale med noen i dag når det blir i morgen. Jeg kan ikke ha venn på pinne hele dagen for meg heller. Jeg bor alene, går på tunge medisiner og kan ikke kjøre selv. Pasientreiser sier de ikke gir tilbake refusjon hvis jeg selv legger ut heller! Om dette hadde vært snakk om en reise hadde jeg ikke skrevet noe her, men jeg skal altså ennå til og fra sykehus. Ennå ikke utskrevet. Så skal jeg betale det av egen lomme? Anonymkode: 6017a...b4d Pasientreiser dekker aldri permisjon Anonymkode: 14a63...727 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå