Gå til innhold

Bare jeg som synes at dette «gutta gutta gutta» opplegget er umodent?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

TS her. Jeg er klar over at det også finnes kvinner som gjør dette. Jeg føler derimot at menn er mer aktive her, uansett hva.

Jeg er ikke en som holder på sånn, jeg er ute med et par gode venninner av og til. Spiser middag, skravler og drar hjem.

Det blir alltid bare med praten at man skal reise bort. Og de få gangene det har skjedd, er det ikke hæla i taket og fyll som er motivasjonen.

Jeg respekterer at alle må gjøre som de ønsker, men jeg personlig synes jeg tegner til noe umoden levestandard. Jeg kjenner faktisk at jeg ikke er helt sikker på om det er slik jeg ønsker å ha det. Så er det kanskje jeg som er rar, det er helt i orden for så vidt.

Det jeg synes er litt trist bare, er at slike turer aldri arrangeres på vegne av oss. Men det er vel kjedelig det da🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 16726...b85

Eksen var som dette. Vi fant på ting sammen også, men han hadde en stor guttegjeng som skulle se fortball, brygge øl, spille poker, spille brettspill, reise på hyttetur, dra på båttur, ha ølsmaking... Det var noe flere ganger i uken, og det vi fant på skinte liksom litt gjennom at han gjorde for han "skyldte" meg det pga alt det andre. Har venninner jeg er med selv, men på en helt annen måte. Vi skravler på en god tur med hunden, tar en kjapp lunsj før kveldsvakt når partner/ barn er på skole og jobb, skravler litt over litt snacks en sjelden kveld, noen ganger med litt vin. Med "guttastemning" ble det alsri LITT vin eller SMAKE på øl, det ble inntatt store mengder. Det samme på all annen aktivitet. Der de møttes var det drikking, unntatt ved brettspill en ukedag. Man blir drittlei av at det alltid må være "bånn gass" og jeg synes jo det gir litt inntykk av at hverdagen med partner er kjedelig og på alle disse guttekveldene må man ha krampaktig god stemning før hverdagen tar dem igjen. 

Lever nå med en som holder god kontakt over telefon med sine venner, reiser på en fast tur i året og går ut og spiser med venner noen lørdager her og der (stort sett på dagtid). Han velger selv å ikke gjøre mer, selv om en enslig kompis gjerne vil ha ham med på ferier. Jeg har sagt han kan reise (han har mer fri enn meg pga turnus), men han vil ikke. Han sier han vil dele sånne opplevelser med meg, det er det som er limet i et forhold. Ikke å ha en å betale regningene med, men en å dele gode øyeblikk med. Vi gleder oss over å se tv en mandagskveld og vi planlegger alltid aktiviteter sammen i helgene han har fri. Det er et helt annet liv, ufattelig mye koseligere enn det andre jaget.

Håper du tenker deg nøye om hva som er viktig for deg videre og ikke blir i et forhold der alt er på hans premisser. Har ikke noe som helst imot kontakt med venner og heier på at mannen har det, men alt med måte. Dere er så ferske at det mest naturlige ville jo vært at han ønsket tid med deg. 

Kanskje du trenger en som ønsker mer med deg enn noen timer hver ettermiddag?

Anonymkode: 855d4...b92

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hateridioter skrev (5 minutter siden):

Ts har ikke skrevet noe om hvor ofte det skjer og hvor ofte hun forslår aktiviteter som han ikke blir med på.

Hun lister opp 8 aktiviteter og noen av de er i fllertal, så da må det nesten være en del mer en 8.  Jeg kan som sagt ikke huske å (som voksen) ha invitert noe hvor jeg spesifik ikke ville ha gutter med på.... Så jeg synes det er merkelig selv om det bare er en gang i måneden, men når TS skriver at han invisterer mer både økonomisk og tidsmeig med guta en henne så høres det jo ut som det handler om mer tid en 12 ganger i året (hvis ikke ses de veldig skjeldent). Så i tileg til at jeg bare synes det er merkelig å være opptat av å skile på kjønene som voksen, så forstår jeg at det skaper en ekstra utfordring når TS ikke blir inkludert i de aktivitetene han prioriterer. Jeg tenker det ikke er så relevant om hun inviterer på mange aktiviteter, poenget er at han ikke ønsker å inkludere henne (som er kjempe rart i et voksent forhond).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Hun lister opp 8 aktiviteter og noen av de er i fllertal, så da må det nesten være en del mer en 8.  Jeg kan som sagt ikke huske å (som voksen) ha invitert noe hvor jeg spesifik ikke ville ha gutter med på.... Så jeg synes det er merkelig selv om det bare er en gang i måneden, men når TS skriver at han invisterer mer både økonomisk og tidsmeig med guta en henne så høres det jo ut som det handler om mer tid en 12 ganger i året (hvis ikke ses de veldig skjeldent). Så i tileg til at jeg bare synes det er merkelig å være opptat av å skile på kjønene som voksen, så forstår jeg at det skaper en ekstra utfordring når TS ikke blir inkludert i de aktivitetene han prioriterer. Jeg tenker det ikke er så relevant om hun inviterer på mange aktiviteter, poenget er at han ikke ønsker å inkludere henne (som er kjempe rart i et voksent forhond).

Det står ingenting om at han gjør alle disse tingene. Det er en liste over "gutte-aktiviteter".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart at det så krampaktig må være gutteaktiviteter. Jeg er vant til en blanding, og at det er vanlig å inkludere partner i mye, men ikke alt og alltid. Det gjelder både mannen og jeg. Noen ganger blir det kino med venninner, andre ganger med mann og venninner, noen ganger med mann. Det samme gjelder andre aktiviteter, kino var bare et eksempel. 

Dette opplegget minner meg om barneskolens jentelus og guttelus 😉

Anonymkode: 51a8c...851

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg ikke orket. Virker som en kronisk midtlivsskrise med en haug med voksne mannebarn som er livredd for å bli voksne.

Anonymkode: 5ad2a...a6b

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jepp, la dem holde på. Ser ingen grunn til at kvinnfolkene skal bry seg med dette også.

Anonymkode: f06cc...bd3

Og da må dere gutta la kvinnfolkene være masse borte hjemmefra med venninner, slik at dere blir sittende alene med barn og hus. Men det vil dere selvfølgelig ikke.

Anonymkode: f1f17...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjærester kommer og går, gutta består.

Anonymkode: f9f91...f83

Ja, med slik oppførsel klarer vel ingen av de å holde på en dame (eller familien) særs lenge.

Anonymkode: 18ef7...9de

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og da må dere gutta la kvinnfolkene være masse borte hjemmefra med venninner, slik at dere blir sittende alene med barn og hus. Men det vil dere selvfølgelig ikke.

Det skjer masse blant mine venninner.

Nå har ikke ts svart på utallige spørsmål om hvor ofte det skjer, så ingen her vet om det egentlig er så ofte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, med slik oppførsel klarer vel ingen av de å holde på en dame (eller familien) særs lenge.

Anonymkode: 18ef7...9de

Ikke sant? De må slutte å klage på at "ingen damer vil ha dem" og at de er "evig single". 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (5 minutter siden):

Det skjer masse blant mine venninner.

Nå har ikke ts svart på utallige spørsmål om hvor ofte det skjer, så ingen her vet om det egentlig er så ofte.

Så din venninne og mannen er egentlig aldri sammen, og sammen med barna som familie? Hva er poenget med å ha familie, da?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så din venninne og mannen er egentlig aldri sammen, og sammen med barna som familie? Hva er poenget med å ha familie, da?

Hjelpes, som du feiltolker svaret mitt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er 38år. Sammen med en fyr som er 39. Han er for all del en bra kjæreste, men det er en ting som plager meg. Guttastemning, gutteturer osv. Dette påvirker ikke hvordan han er som kjæreste utenom disse guttegreiene, bare så det er sagt. 

Jeg skjønner at dette er helt vanlig blant menn nå til dags, men jeg synes altså det er et merkelig og nok så umodent opplegg.

Menn med familie og barn, menn uten barn og alt som er, alle som en og en som alle MÅ på alt dette guttaopplegget.

Gutte;

- blåturer

- hytteturer

- grillings

- ut på byen 

- hobbyting

- konserter

- julebord

- helgeturer 

Ja listen er lang! Og det skjer med alltid med «gutta». Det er sjeldent noe paropplegg. Man skjønner jo også at de har det vesentlig mye morsommere uten kjærestene sine, ellers hadde det jo ikke vært aktuelt.

Vi har vært sammen et år og jeg må bare helt ærlig si at jeg tidvis på mange måter føler meg - litt «nedprioritert»?! Altså han reiser jo ikke på slikt med meg, svært lite.

Jeg har i grunn ikke noe i mot at han henger med venner og finner på morsomme ting, men det investeres ikke på samme måte i forholdet. Både økonomisk og «oppfinsomhetsmessig».

Jeg føler dette er gjennomsyret blant menn nå til dags. Kan ikke huske at pappa og vennene hans holdt på sånn på 90 tallet.

Jeg er også gjerne med venner, men bare ikke på samme måte. Jeg vil feks også kanskje heller nå som vi er såpass nyforelsket og «nye», gjerne reist en helg til Danmark med han - foran venninner.

Derimot føles det som om det er helt omvendt for hans del.

Hva er dere andres tanker om dette evige gutte «racet»?

Anonymkode: 16726...b85

Hahaha, unnskyld at jeg ler men dette er bare nok et patetisk innlegg på Norges største sutreforum for kvinner som ikke er fornøyd med mannen sin. Det flommer jo over av dette, og  buruglene står klar med karakteristikkene og diagnosene. (For all del, noen hederlige unntak finnes, det ER fornuftige og kvinner her også).

Det er jo klart han velger deg bort. Du er ikke interessant nok til å få hans prioritet!

Hør her kvinner, hvis dere ikke får nok oppmerksomhet så må dere starte med dere selv. Når gjorde du noe for mannen sist? Tok på deg sexy undertøy? Overrasket med billetter for to til London? Ba han legge seg ned på sofaen så skal jeg rydde huset i mens.

Faktum er jo at det ikke skjer! Det er jo bare å se på mange av innleggene her på KG. Det er blodfeminister som legger all skyld på mannen. Det er kontrollfreaker som skal ha mannen i bånd. Og det er den evinnelige sutringen om at han ikke gjør nok hjemme selv om han står på som en helt med andre viktige ting for familie, hus og hjem.

Norske kvinner må jo våkne! Dere må jo ha noe å tilby. DERE må investere nok i forholdet, ikke bare forvente at han skal gjøre det. Hvis ikke så skjer jo sånne ting som dette.

Makan!

Anonymkode: ae551...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke inntrykk av at ts ikke unner kjæresten å ha kompiser han treffer, men at hun opplever at hun -og parforholdet- blir nedprioritert til de grader. Det er ikke noe hyggelig følelse hvis kjæresten er alltid klar for morsomme sprell med vennene, men ikke deg. 

Hvor lenge hadde han vært singel da dere møttes, ts? Det høres unektelig ut som han fortsatt har enslags singel «mindset» hvor morsomme opplevelser er forbeholdt «gutta». Dama er dama og gutta er livet, liksom… Har du snakket med han om dette? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ava+, skrev (1 time siden):

Eks-kjæresten min levde og åndet for gutteturer. De reiste til Las Vegas og andre steder hvor det var hardfylla som stod i fokus, og guttastemningen stod i taket. Han ble en eks, for å si det sånn.

Nå er jeg sammen med en voksen mann som prioriterer familielivet med meg. Han er trygg og stabil, drikker ekstremt sjeldent. Han har en kompisgjeng som han reiser på guttetur med ca 1 gang i året. Treffer de ellers sånn innimellom for å se fotball.

Hadde aldri giddet å vært sammen med en som prioriterer "guttaboys" over familie, så jeg skjønner deg godt, TS.

Hadde en gang en kjæreste som skulle «eie meg med hud og hår».
Mine interesser og kamerater var underordnet. Hvis jeg gjorde noe morsomt på egenhånd, ble hun sjalu.

Jeg følte meg etterhvert kvalt og forholdet ble kort.

Anonymkode: 5f611...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri vært sammen med en sånn en heldigvis. Synes også det er fryktelig barnslig når man er såpass gammel. Vi er snart 40 med 3 barn, skulle tatt seg ut om vi begge prioriterte som du beskriver. Det har vi rett og slett ikke tid eller råd til. Mulig det er annerledes før man får barn. 

Selvfølgelig skal man få gjøre ting hver for seg, men det må da gå an å finne på noe hyggelig sammen også, ellers er det vel ikke noe poeng i å være i et forhold.

Anonymkode: 8751a...00f

Hva er det med alle dere med tre barn som skal kommentere?

De har vært sammen et år. At du har vært sammen med mannen i en årrekke, og familien-as krever sitt, og at det går utover felles økonomi,  er irrelevant. 

Er selv veldig godt gift. Men uten barn og med god økonomi har vi mange muligheter til å finne på mye gøy med andre, i tillegg til med hverandre. 

Anonymkode: 9f559...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (53 minutter siden):

Det står ingenting om at han gjør alle disse tingene. Det er en liste over "gutte-aktiviteter".

Hun forteler jo om forholdet sitt, hvorfor skule hun liste noe som ikke skjer? Det gir ingen mening.... og hun skriver "MÅ på alt dette", veldig rart å tolke "alt" som "ikke alt". Så sier hun også at hun føler han "invisterer" mer økonomisk med vennene sine, så om det er snak om 1 eller 2 aktiviteter så er det usansynlig dyre aktiviteter! Virker som om poenge dit er at TS lyger om alt hun skriver, med det utgangspunktet blir jo helle tråden totalt meningsløs....

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Snakk for deg selv og eget dårlig valg av partner. Alle mine kamerater har støtt og stadig meldt at de ikke kan noe på grunn av at kona er på noe med venninner. Vi må derfor planlegge i god tid for å finne datoer det passer for alle.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fremstår jo som om noen av dere nærmest er limt sammen... 

Vi bor sammen, det er mange kvelder, mange helger, og mange timer. 

Vi har begge seks ukers ferie, og fleksitid, og mulighet for hjemmekontor. Det er mange muligheter for å reise på tur sammen. 

Altså er vi hverandres prioritet. 

Men det er likevel rikelig med tid til venninnetur til London, jentetur på fjellet, fotballkamper og sportshelger for han, lørdagslunsj med studiegjengen, fredagspils med jobben. Kan love at vår liste er lengre enn TS sin. 

Vi har også vennepar, som vi drar på tur med, eller går ut og spiser med. 

Og i tillegg til dette har vi tid til å besøke familie litt hver for oss, i tillegg til å gjøre det sammen. Hender også vi tar en natt eller to ekstra når vi er på jobbreise, og er helt alene et-par dager. 

Anonymkode: 9f559...445

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...