SPOCA Skrevet 7. oktober 2024 #81 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Man prioriterer familien selv om man også er med venner Anonymkode: b7c62...461 Jeg har ikke skrevet at man ikke gjør det. Men, det finnes ulike måter å gjøre det på. Det er ikke en motsetning mellom å prioritere familie OG venner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #82 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da regner jeg med du ikke har venninnekvelder? Anonymkode: 1eb77...eeb Les innlegget da. Hun er jo for guttekveld og bruke tid med venner, men det er ekstremt skjevfordelt i vektskåla. Jeg pleier å tenke 80% kjæreste/familie- 20% venner. Her virker det motsatt.. noen vil ha mer vennetid, og det er helt ok- men vektskåla bør alltid tippe mest mot samboer/kjærestr/familie Anonymkode: b443d...0a2 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #83 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er 38år. Sammen med en fyr som er 39. Han er for all del en bra kjæreste, men det er en ting som plager meg. Guttastemning, gutteturer osv. Dette påvirker ikke hvordan han er som kjæreste utenom disse guttegreiene, bare så det er sagt. Jeg skjønner at dette er helt vanlig blant menn nå til dags, men jeg synes altså det er et merkelig og nok så umodent opplegg. Menn med familie og barn, menn uten barn og alt som er, alle som en og en som alle MÅ på alt dette guttaopplegget. Gutte; - blåturer - hytteturer - grillings - ut på byen - hobbyting - konserter - julebord - helgeturer Ja listen er lang! Og det skjer med alltid med «gutta». Det er sjeldent noe paropplegg. Man skjønner jo også at de har det vesentlig mye morsommere uten kjærestene sine, ellers hadde det jo ikke vært aktuelt. Vi har vært sammen et år og jeg må bare helt ærlig si at jeg tidvis på mange måter føler meg - litt «nedprioritert»?! Altså han reiser jo ikke på slikt med meg, svært lite. Jeg har i grunn ikke noe i mot at han henger med venner og finner på morsomme ting, men det investeres ikke på samme måte i forholdet. Både økonomisk og «oppfinsomhetsmessig». Jeg føler dette er gjennomsyret blant menn nå til dags. Kan ikke huske at pappa og vennene hans holdt på sånn på 90 tallet. Jeg er også gjerne med venner, men bare ikke på samme måte. Jeg vil feks også kanskje heller nå som vi er såpass nyforelsket og «nye», gjerne reist en helg til Danmark med han - foran venninner. Derimot føles det som om det er helt omvendt for hans del. Hva er dere andres tanker om dette evige gutte «racet»? Anonymkode: 16726...b85 Dette er helt umodent. Skulle tro han var singel. Jeg hadde ikke funnet meg i det. Anonymkode: 6d9f8...9d9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #84 Del Skrevet 7. oktober 2024 Hateridioter skrev (10 minutter siden): Med vennepar? Så single venner ekskluderes? Selvsagt inviterer vi også single venner ( ikke at vi har så mange av dem). Men vi har spesielt tre gode vennepar som vi gjør mye hyggelig sammen med. Anonymkode: 18ef7...9de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 7. oktober 2024 #85 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt inviterer vi også single venner ( ikke at vi har så mange av dem). Men vi har spesielt tre gode vennepar som vi gjør mye hyggelig sammen med. Anonymkode: 18ef7...9de En gjeng, altså 🤔 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #86 Del Skrevet 7. oktober 2024 Det å få gjøre ting med venner er en viktig del av å være i et forhold. Få påfyll fra andre og pleie vennskaper viktig. Men ut i fra hvordan ts skriver kan det virke som det er disse opplevelsene med "gutta" som er det store i livet mens ts er hyggelig å sitte i sofaen med hjemme sånn i hverdagen. Viss det er tilfelle ville ikke forholdet ha fungert for meg. Anonymkode: 5d7b3...97b 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schopenhauer Skrevet 7. oktober 2024 #87 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg antar det ikke er noe barn inne i bildet her. Så dreier jo dette seg litt om hyppighet og kontekst. Det er en vesentlig forskjell om det dreier seg om en relasjon som er 1 år og 20 år. Man skulle jo tro at vedkommende hadde lyst til å tilbringe mer tid med deg, enn med kameratene. Særlig når relasjonen er såpass ny. Dette leder til hyppighet. Benytter han mer tid på turer sammen med kamerater enn deg, vel, da forteller det litt om hvor motivasjonen hans egentlig ligger. En tommelfingerregel er å se hva folk gjør, istedenfor å lytte til ord. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #88 Del Skrevet 7. oktober 2024 Hateridioter skrev (5 minutter siden): En gjeng, altså 🤔 Ja.. Og? Poenget er vel at vi ikke har det store behovet for å reise/feste/what not - med bare guttene eller jentene. Vi prioriterer tid sammen - trives i hverandres selskap, og er sosiale sammen. En fisketur med gutta, eller fjelltur med jentene. Men hele tiden guttaguttagutta har vi ikke behov for. Det er jo DET TS reagerer på. Hun er jo ikke inkludert i denne gjengen til kjæresten sin. Anonymkode: 18ef7...9de 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 7. oktober 2024 #89 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja.. Og? Poenget er vel at vi ikke har det store behovet for å reise/feste/what not - med bare guttene eller jentene. Vi prioriterer tid sammen - trives i hverandres selskap, og er sosiale sammen. En fisketur med gutta, eller fjelltur med jentene. Men hele tiden guttaguttagutta har vi ikke behov for. Det er jo DET TS reagerer på. Hun er jo ikke inkludert i denne gjengen til kjæresten sin. Anonymkode: 18ef7...9de Og andre har behov for. Og takk og pris for at mine venninner er egne individer og ikke bare en par-gjeng som ekskluderer single. Det er mange som har brent seg på slik par-gjenger og blitt venneløse når forholdet ryker. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #90 Del Skrevet 7. oktober 2024 Brunello skrev (3 timer siden): Min erfaring er at det nettopp er oppegående mennesker som klarer å både ha familieliv og ha god kontakt med venner eller venninner. Men det er jo ikke snakk om å ha god kontakt med vennene sine, han bruker omtrent all tid med de og ikke med henne. Det er en stor forskjell på det å ha god kontakt med venner og det å måtte bruke all sin tid med de og ikke med de hjemme. Anonymkode: 19ab5...52a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 7. oktober 2024 #91 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er jo ikke snakk om å ha god kontakt med vennene sine, han bruker omtrent all tid med de og ikke med henne. Det er en stor forskjell på det å ha god kontakt med venner og det å måtte bruke all sin tid med de og ikke med de hjemme. Anonymkode: 19ab5...52a Jeg er enig i at ts sitt eksempel ikke høres bra ut. Men mange andre her inne er i helt motsatt ende av skalaen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #92 Del Skrevet 7. oktober 2024 Brunello skrev (Akkurat nå): Jeg er enig i at ts sitt eksempel ikke høres bra ut. Men mange andre her inne er i helt motsatt ende av skalaen. Nei, ingen er det. Det er et oppdiktet scenario som man argumenterer mot, aka stråmann. Anonymkode: b028f...52f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #93 Del Skrevet 7. oktober 2024 Hateridioter skrev (36 minutter siden): Og andre har behov for. Og takk og pris for at mine venninner er egne individer og ikke bare en par-gjeng som ekskluderer single. Det er mange som har brent seg på slik par-gjenger og blitt venneløse når forholdet ryker. Du kverulerer jo bare for å kverulere.. Skriver ikke et sted at vi ikke har andre venner, eller at vi damene ikke kan finne på ting uten mennene. Faktisk er en av mine beste venninner singel. Hun er ofte på besøk her hos oss hun, både når mannen er hjemme og når han ikke er hjemme. Jeg skjønner egentlig ikke hva jeg diskuterer med her. TS har en kjæreste som bruker all sin tid sammen med gutta - som om han var singel. Han vil aldri finne på noe med TS. Det er ikke normalt i et forhold. Hvorfor er man egentlig ikke bare singel da? Anonymkode: 18ef7...9de 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #94 Del Skrevet 7. oktober 2024 He is not that into you!! Anonymkode: b3ded...27e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #95 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts her. Jeg gjør faktisk ikke det, det er virkelig maks et par ganger i året. Her snakker vi også om at det ene erstatter noe annet. Han foreslår ikke en tur til Svalbard med meg, men med gutta er det helt aktuelt, feks. Bare et eksempel da. Anonymkode: 16726...b85 Vet du hva? Noen mennesker liker faktisk å omgås vennene sine mer enn maks et par ganger i året. For noen av oss så er faktisk venner en stor berikelse i livet og en kilde til glede og mening. Helt greit om DU sikkert er introvert og begrenser den sosiale kontakten du har med vennene dine betydelig (spesielt nå som du er i forhold), men ikke forvent at alle andre skal gjøre det samme. Anonymkode: c488a...d49 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #96 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette! Det er jo det som er «normalt» når man blir voksen. Man kan finne på noe sammen, MED venner, både menn og kvinner. For det er ikke slik at om man ikke er fan av å bare ha guttastemning hele tiden - så sitter man hjemme oppå hverandre, men at man som par også finner på ting sammen med andre. Vi har hvertfall ungdommer i hus, og begrenset med tid vi kan fly rundt og ordne på egen hånd. Og når man da har tid til det er det for oss hyggelig å være sosiale sammen. Middag med vennepar, konserter, turer etc.. Anonymkode: 18ef7...9de Herregud, kan man ikke finne på ting uten partneren sin uten at det skal være en uting? Skal man gjøre X og Y bare fordi det er «normalt»? Anonymkode: c488a...d49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #97 Del Skrevet 8. oktober 2024 Her er det mange som går rett i forsvar. Det er jo absolutt ingen, heller ikke ts, som sier at venner kun er et par ganger i året. Dere som skriver at venner er så viktige, tror ikke dere hadde likt å vært en selskapsdame/mann i hverdagen, mens alt annet kos, ferier, og feiringer var forbeholdt venner. Feiringer og kos med venner 4/4 helger i måneden.. jeg hadde aldri godtatt det. Men jeg elsker når mannen drar på guttetur/kveld, så jeg kan kose meg alene. Anonymkode: b443d...0a2 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 8. oktober 2024 #98 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så hvis man har det morsommere på visse turer med andre enn ektefellen, hva så? Har man et trist forhold d Anonymkode: afe7a...2a9 Partneren bør være din beste venn, så ja, i min mening. 🤷🏽♀️ 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 8. oktober 2024 #99 Del Skrevet 8. oktober 2024 Etter å ha lest denne tråden skjønner jeg hvorfor det er mange ensomme i dette landet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 8. oktober 2024 #100 Del Skrevet 8. oktober 2024 Jeg synes det er altfor lite info i HI til å kunne si noe som helst. Aner ikke hvor ofte dette skjer ut fra innlegget. Om det er hver helg eller hva. Eneste jeg kan si om disse turene og helgene er: Hva om han ikke vet at du ønsker å gjøre sånne ting? Kan du ikke si det? Eller si til ham at du vil at dere skal gjøre noe gøy? For å være ærlig synes jeg det høres gøy ut, en del av det han driver med. Jeg synes ikke det er noe umodent ved aktivitetene hans, med mindre det er snakk om masse fyll ofte. Men nå vet jeg heller ikke hvor ofte du blir sittende hjemme og føle deg nedprioritert. Jeg vet ikke om dere har det gøy sammen. Jeg vet ikke om han har vist motvilje mot å gjøre noe mer aktivt med deg. Etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå