AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #21 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men da er det jo bare du som er litt bakpå sosialt isåfall, jeg er mamma til 3 barn, er midt i 30-åra og skal likevel på jentetur nr 2 i år og på jentejulebord og vi har jaggu hatt noen morsomme jentekveld, fester og happenings i løpet av året også 🫶🏻 Kjempegøy! Og kjempeviktig å prioritere når man koser seg med det 🥰 Ser virkelig ikke problemet 😊 Anonymkode: c6980...fcb For en rar ting å si.. Rundt her er dette hvert fall ikke vanlig. Anonymkode: 18ef7...9de 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #22 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men trådstarter spør altså hva vi mener, og jeg mener det er stusslig. Anonymkode: b028f...52f Din mening er stusselig, vil jeg da si. Anonymkode: f06cc...bd3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #23 Del Skrevet 7. oktober 2024 Vi er heldigvis av den oppfatning begge to at et par ikke trenger å være alt for hverandre og at man trenger å få påfyll fra andre også. Når det gjelder reising så har vi det fint sammen når vi er på typiske avslapningsturer, men når det kommer til byferier og aktivitetsturer blir det litt krasj, så denne typen turer tar vi med venner. Jeg synes det et helt topp at jeg har en livsglad og aktiv mann som ikke trenger å sitte trykt oppi meg hver ledige stnud. Vi får nok tid sammen allikevel. Anonymkode: afe7a...2a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #24 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): I starten av 20-årene, ja. I slutten av 30-årene, når man har levd dobbelt så lenge, så er det bare tragisk. Tenk deg selv da, en gjeng med 40-årige damer som ikke klarer å være sammen med mann og familie, men hele tiden må krampaktig ut sammen med ‘jentene’. Ja, for du kan være viss på at hun kaller de jenter, enda de for lengst er til med Botox og farging av grått hår og trening rettet mot grevinneheng. Tenk godt gjennom dette, og spør deg selv om dette er kult eller sexy eller på noe vis like positivt som en gjeng 20-22 årige damer som gjør det samme. Alt til sin tid. Anonymkode: b028f...52f Jepp. La oss ta permanent. Og finne frem strikketøyet. Nei... jeg reiser fortsatt med venninner, drikker vin, og finner på ulike ting. Småbarnsårene - begrenset, selvfølgelig. Men så er man ovenpå igjen, og har både tid og overskudd. Jeg ler nok en god del mer enn hva du gjør i løpet av en uke. Og har fortsatt rikelig med tid til mannen. Anonymkode: 9f559...445 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #25 Del Skrevet 7. oktober 2024 Enig! Utrolig irriterende med disse gutteturene. Virker som det bare er en unnskyldning for å komme seg vekk fra familie og forpliktelser. For det er jo damas jobb, og disse stakkars mennene må jo få utfolde seg. Og bruke et tonn med penger på å drikke seg fra sans og samling og oppføre seg som idioter. Anonymkode: 0be6e...13c 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #26 Del Skrevet 7. oktober 2024 Hvor ofte er det snakk om da? Hver helg? Mannen er ute med kompiser kanskje en gang i halvåret, men det fortjener han Anonymkode: 781a0...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #27 Del Skrevet 7. oktober 2024 Dette er helt standard. Synes det er betydelig tristere og stussligere om hjemmets lune rede er der man må tilbringe hele tilværelsen. Anonymkode: 62669...612 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #28 Del Skrevet 7. oktober 2024 Dette er ikke et generelt problem, dette er et problem i deres forhold. At både menn og kvinner har egne venner i parforholdet er et gode, det er en objektivt positiv ting, som gjør at en tilfredsstiller flere av ens egne behov uten å legge dem på partner. Jeg drar selv på brunsj, hyttetur, og fest med mine venninner uten partner. Jeg ser overhodet ikke noe umodent med det. Men derimot er det å nedprioritere kjæreste ganske umodent. Jeg forstår godt at du ikke føler deg prioritert, og jeg ville åpnet øynene for at dette er et dere-problem og ikke et generelt et. Snakk med ham, del hva du føler, si at du også ønsker å dra på tur. Ikke kom med kritikk av at han har venner, det virker mest umodent og kontrollerende av deg. Del heller at du savner å gjøre slike ting med ham, at dere har kvalitetstid ++ Anonymkode: 77566...7dd 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #29 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes det er betydelig tristere og stussligere om hjemmets lune rede er der man må tilbringe hele tilværelsen. Anonymkode: 62669...612 Men nå var det ikke det som var spørsmålet. Det finnes mellomting. Anonymkode: b028f...52f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 7. oktober 2024 #30 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vanlig ja, men det var ikke det som var spørsmålet her. Jeg omgås ikke ‘vanlige’ menn eller damer. Jeg omgås bare oppegående mennesker - og hadde ikke orket noe sånt som det der. Anonymkode: b028f...52f Min erfaring er at det nettopp er oppegående mennesker som klarer å både ha familieliv og ha god kontakt med venner eller venninner. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #31 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er 38år. Sammen med en fyr som er 39. Han er for all del en bra kjæreste, men det er en ting som plager meg. Guttastemning, gutteturer osv. Dette påvirker ikke hvordan han er som kjæreste utenom disse guttegreiene, bare så det er sagt. Jeg skjønner at dette er helt vanlig blant menn nå til dags, men jeg synes altså det er et merkelig og nok så umodent opplegg. Menn med familie og barn, menn uten barn og alt som er, alle som en og en som alle MÅ på alt dette guttaopplegget. Gutte; - blåturer - hytteturer - grillings - ut på byen - hobbyting - konserter - julebord - helgeturer Ja listen er lang! Og det skjer med alltid med «gutta». Det er sjeldent noe paropplegg. Man skjønner jo også at de har det vesentlig mye morsommere uten kjærestene sine, ellers hadde det jo ikke vært aktuelt. Vi har vært sammen et år og jeg må bare helt ærlig si at jeg tidvis på mange måter føler meg - litt «nedprioritert»?! Altså han reiser jo ikke på slikt med meg, svært lite. Jeg har i grunn ikke noe i mot at han henger med venner og finner på morsomme ting, men det investeres ikke på samme måte i forholdet. Både økonomisk og «oppfinsomhetsmessig». Jeg føler dette er gjennomsyret blant menn nå til dags. Kan ikke huske at pappa og vennene hans holdt på sånn på 90 tallet. Jeg er også gjerne med venner, men bare ikke på samme måte. Jeg vil feks også kanskje heller nå som vi er såpass nyforelsket og «nye», gjerne reist en helg til Danmark med han - foran venninner. Derimot føles det som om det er helt omvendt for hans del. Hva er dere andres tanker om dette evige gutte «racet»? Anonymkode: 16726...b85 Nei dette er ikke vanlig for voksne menn på snart 40 år. Eneste jeg vet om som prøver å tviholde på «gutta-greier» er de som skilte seg veldig ut fra ungdommen av. Småklein gjeng. Evig single hele gjengen. Anonymkode: dbad3...1ca 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 7. oktober 2024 #32 Del Skrevet 7. oktober 2024 Nei, det er ikke umodent å ha et eget sosialt nettverk. Som regel har kvinnen i forholdet mer av det enn mannen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #33 Del Skrevet 7. oktober 2024 Kan det være at det er egentlig ikke at han ‘jazzer med gutta’ som er problemet, men at han jevnlig prioriterer aktiviteter med gutta istedenfor meg deg. At en tur til Svalbard eller øl på pub er ikke noe han prioriterer å gjøre med deg. Men straks gutta byr på det samme så er han med. Om det er slik så kan jeg godt forstå at du blir lei og frustrert. Anonymkode: 63541...0bb 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #34 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jepp. La oss ta permanent. Og finne frem strikketøyet. Nei... jeg reiser fortsatt med venninner, drikker vin, og finner på ulike ting. Småbarnsårene - begrenset, selvfølgelig. Men så er man ovenpå igjen, og har både tid og overskudd. Jeg ler nok en god del mer enn hva du gjør i løpet av en uke. Og har fortsatt rikelig med tid til mannen. Anonymkode: 9f559...445 Men om du trenger alle disse turene med venninner for å le, da er du jo i et trist forhold tenker jeg. Det er ingen andre jeg har det så gøy sammen som mannen. Men jeg er kanskje bare heldig med han.. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi er heldigvis av den oppfatning begge to at et par ikke trenger å være alt for hverandre og at man trenger å få påfyll fra andre også. Når det gjelder reising så har vi det fint sammen når vi er på typiske avslapningsturer, men når det kommer til byferier og aktivitetsturer blir det litt krasj, så denne typen turer tar vi med venner. Jeg synes det et helt topp at jeg har en livsglad og aktiv mann som ikke trenger å sitte trykt oppi meg hver ledige stnud. Vi får nok tid sammen allikevel. Anonymkode: afe7a...2a9 Man kan da være livsglad og aktiv, selv om man foretrekker å bruke den tiden man kan på tur, sammen med kjæresten ? Jeg har en god venninnegjeng jeg, vi finner på mye gøy sammen, men å bruke opp ferien min, og de helgene jeg har mulighet til å reise bort på dem, er utenkelig for meg. I en travel hverdag liker jeg å bruke den tiden med mannen. Vi har det heldigvis veldig gøy sammen, uansett om det er på Spa, storbyferie eller langtur til varmen. Om vi først skal reise, så vil vi oppleve verden sammen, rett og slett fordi det er ingen andre vi har det like deilig sammen med. At andre er avhengig av venninner for å ha det gøy på tur kan så være, men at man sitter hjemme og gnur oppå hverandre bare fordi man liker å være sammen blir litt tåpelig å si. Anonymkode: 18ef7...9de 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #35 Del Skrevet 7. oktober 2024 Vært sammen med en sånn en. Varte ikke lenge gitt. Hyttetur med kjæresten? Da kommer plutselig fire festklare kompiser på slep, uten at han sa fra til meg, som hadde med barnet mitt og aldri møtt disse kompisene før - den ene med ei stakkars gravid dame på slep som et par måneder etter måtte føde på veien oppi fjellet fordi mannen absolutt måtte kjøre egotripp. Så Strynefjellet med gutta, han måtte bare dumpe meg først for å kunne holde på i fred oppå der for så å ta meg tilbake etterpå. Ut på byen med gutta og kom hjem dritings og sinna da jeg sa at dette ikke går lengre så han kasta mobilen sin i veggen og knuste den. Modent. Veldig modent… Slike er ikke menn men små mamma/pappadalter som gjør alt «sjefen» i kompisgjengen sier han skal gjøre. Sier han «hopp», ja så hopper han. Ler hver gang jeg ser vedkommende (ex om han kan kalles det) slike er så patetiske og barnslige 🤣 Anonymkode: 96c85...e24 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #36 Del Skrevet 7. oktober 2024 Det er nok en generasjonsgreie som dessverre blir vanligere og vanligere. Det er mange elementer som bidrar til utviklingen. Fokus på eget behov, mangel på forpliktelse, status å være i gjeng, FOMO etc. Jeg tror det store spørsmålet handler om hvorfor man har dette behovet og hvorvidt det er kompatibelt med å ha familie og barn. Jeg er enig i at det er bra å ha tid fra hverandre, men dersom dette påvirker partner negativt så må man kanskje tenke seg litt om. Det gir jo signaler om at man a) foretrekker andres selskap og b) ikke investerer i hyggelige opplevelser og c) trenger pause fra livet hjemme - å tolke det negativt i forhold til trivsel med partner er egentlig forståelig. Det fremstår litt umodent å måtte oppføre seg som om ungdomstiden og smak av singellivet fortsatt var nødvendig Anonymkode: 48ba6...e9e 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #37 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men om du trenger alle disse turene med venninner for å le, da er du jo i et trist forhold tenker jeg. Det er ingen andre jeg har det så gøy sammen som mannen. Men jeg er kanskje bare heldig med han.. Man kan da være livsglad og aktiv, selv om man foretrekker å bruke den tiden man kan på tur, sammen med kjæresten ? Jeg har en god venninnegjeng jeg, vi finner på mye gøy sammen, men å bruke opp ferien min, og de helgene jeg har mulighet til å reise bort på dem, er utenkelig for meg. I en travel hverdag liker jeg å bruke den tiden med mannen. Vi har det heldigvis veldig gøy sammen, uansett om det er på Spa, storbyferie eller langtur til varmen. Om vi først skal reise, så vil vi oppleve verden sammen, rett og slett fordi det er ingen andre vi har det like deilig sammen med. At andre er avhengig av venninner for å ha det gøy på tur kan så være, men at man sitter hjemme og gnur oppå hverandre bare fordi man liker å være sammen blir litt tåpelig å si. Anonymkode: 18ef7...9de Så hvis man har det morsommere på visse turer med andre enn ektefellen, hva så? Har man et trist forhold d Anonymkode: afe7a...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 7. oktober 2024 #38 Del Skrevet 7. oktober 2024 Her i huset så hender det at jeg drar på "guttetur" type 1- 2 ganger i året. Tilsvarende så gjør den andre parten det,men da "jentetur". Dvs vi snakker sammen,blir enige og unner den andre parten fritid uten gubbe / kvinne. Det er ofte en hel helg uten forpliktelser for den ene parten. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #39 Del Skrevet 7. oktober 2024 Tenker det er naturlig at man får ha et liv utenom familielivet og når jenter kan samles til jentekvelder og langhelg i London så kan vel mannen det samme. Hva som passer for enhver familie må jo diskuteres dem i mellom men så lenge det er relativt delt så ser ikke jeg noe problem med dette. Har en venninne som har to kvelder i måneden, samme har mannen og så har de 4 langhelger i året fast der de reiser med venner. Det er et sunt forhold tenker jeg. Av og til blir det mer når det er en spesiell konsert eller kamp de skal på. De er fornøyde med en slik ordning når de begge er veldig sosiale og glad i slikt. Anonymkode: 883e9...cac 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #40 Del Skrevet 7. oktober 2024 Brunello skrev (16 minutter siden): Min erfaring er at det nettopp er oppegående mennesker som klarer å både ha familieliv og ha god kontakt med venner eller venninner. Det går bra, kos deg, jeg klarer meg AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men om du trenger alle disse turene med venninner for å le, da er du jo i et trist forhold tenker jeg. Det er ingen andre jeg har det så gøy sammen som mannen. Men jeg er kanskje bare heldig med han.. Tenker akkurat det samme! Har det fint med litt kvinnelig sosialisering i ny og ne, men ingen er som min mann! Anonymkode: b028f...52f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå