Pippi Lotta Skrevet 8. oktober 2024 #201 Del Skrevet 8. oktober 2024 Hateridioter skrev (5 timer siden): Ts overdriver noe voldsomt når hun skriver at alle menn må være med på alt. Overdrivelse er et ganske vanlig retorisk virkemidel.... Nå du tolker "alle" til å bety ikke manen tråden handler om og "må være med" som ikke være med, så tror jeg du hade vrid budskapet uanset hvordan hun formulerte seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 8. oktober 2024 #202 Del Skrevet 8. oktober 2024 Pippi Lotta skrev (8 minutter siden): Overdrivelse er et ganske vanlig retorisk virkemidel.... Nå du tolker "alle" til å bety ikke manen tråden handler om og "må være med" som ikke være med, så tror jeg du hade vrid budskapet uanset hvordan hun formulerte seg! Tror hva du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 8. oktober 2024 #203 Del Skrevet 8. oktober 2024 Jeg tenker, alt med måte. Når man stifter familie, og blir litt eldre, så er det etter min erfaring ganske naturlig at mye av det sosiale roer seg litt ned. Kontra når man var yngre og singel. Det er helt greit og ha tid med sine venninner/kompiser av og til, men første prioritet bør være familien. (Det er jo også ganske naturlig å henge sammen som par.) Det er nok en liten forskjell på menn og kvinner her også. Spesielt med barn i hus, er nok kanskje kvinner litt mer opptatt av å fokusere på den delen. Menn har - etter min mening - litt lettere for å fortsette med kameratgjengen som før ift aktiviteter osv. Problemet oppstår kanskje når flere av gutta i "gutta gutta gutta" er litt umodne, og som noen skrev ovenfor; evig single? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #204 Del Skrevet 8. oktober 2024 Ts her igjen. Takk for mange fine svar:) Han har en god del venner som ikke har fått barn enda, og når jeg tenker meg om er det faktisk også disse som er med på alt dette. De er dog i godt etablerte samboerforhold flere av dem - bare ikke barn i bildet. De med familier og ektefelle, er langt sjeldnere med. Ser også noen spør hvilke forhold han har hatt tidligere og hvor lenge han har vært singel. Han har to tre langvarige forhold bak seg. Og et par kortere «situationships» som aldri rakk å bli noe langvarig. Han er godt etablert, fin og stor familie (som i sin barndomsfamilie) og bra jobb og en stor og solid vennekrets. Jeg har etter å ha skrevet denne tråden, fått tenkt meg litt om. Jeg tror rett og slett jeg skal lene meg litt tilbake, i form av tilstedeværelse. Fokusere litt mer på meg selv og mitt. Ikke for å straffe han, men for å «bygge opp» rundt mitt eget, samtidig som jeg gir forholdet litt mer luft. På denne måten vil jeg antagelig se hvordan han responderer. Det er nok fort gjort å tenke at jeg gjør det for å se hva han gjør, men det handler faktisk ikke bare om det. Det handler om å finne de gode tingene i sitt eget liv, finne på ting med mine venner, familie og omgangskrets. Det kan også være selvfokus som å trene eller pleie noe jeg liker å gjøre. Jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å klage på han. Det orker jeg rett og slett bare ikke. Jeg har signalisert at jeg har behov for mer kontinuitet i min relasjon om jeg skal være i en. det handler om alt fra å si god morgen, til å si god natt eller spørre hvordan dagen har vært. Spesielt på de dagene man ikke sees. For meg faller det helt naturlig. Jeg tror faktisk jeg måtte ha vært i en viktig kongelig middag for at jeg ikke skulle kunne ha hatt en form for dialog med kjæresten min i løpet av en hel dag. Selv da hadde jeg sikkert greid det😅🙈 Anonymkode: 16726...b85 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #205 Del Skrevet 8. oktober 2024 Jentekveld! 🥂 Vinkveld med girlsa! 🥂 Jentedate på kino i dag! 🥂 Jentebølgen! 🥂 Jentetur til Roma i dag! 🥂 Anonymkode: 741d0...60c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #206 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jentekveld! 🥂 Vinkveld med girlsa! 🥂 Jentedate på kino i dag! 🥂 Jentebølgen! 🥂 Jentetur til Roma i dag! 🥂 Anonymkode: 741d0...60c På bekostning av tid med kjæreste, alltid?! Anonymkode: 16726...b85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #207 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er bare en idiot som ikke liker meningen din. Noen går etter grammatikk fordi de ikke har bedre evner. Anonymkode: f4536...c3d Er dette forsket på og bevist? Anonymkode: f06cc...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava+, Skrevet 8. oktober 2024 #208 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hadde en gang en kjæreste som skulle «eie meg med hud og hår». Mine interesser og kamerater var underordnet. Hvis jeg gjorde noe morsomt på egenhånd, ble hun sjalu. Jeg følte meg etterhvert kvalt og forholdet ble kort. Anonymkode: 5f611...484 Jeg forstår at du kunne føle deg kvelt i et sånt forhold. Jeg tror løsningen er å finne noen man er kompatible med, også på dette området. Jeg ønsker feks ikke en festløve, derfor fant jeg meg en som trives best hjemme med familien. Hver sin smak, og godt er det 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #209 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 18.51): Jeg er 38år. Sammen med en fyr som er 39. Han er for all del en bra kjæreste, men det er en ting som plager meg. Guttastemning, gutteturer osv. Dette påvirker ikke hvordan han er som kjæreste utenom disse guttegreiene, bare så det er sagt. Jeg skjønner at dette er helt vanlig blant menn nå til dags, men jeg synes altså det er et merkelig og nok så umodent opplegg. Menn med familie og barn, menn uten barn og alt som er, alle som en og en som alle MÅ på alt dette guttaopplegget. Gutte; - blåturer - hytteturer - grillings - ut på byen - hobbyting - konserter - julebord - helgeturer Ja listen er lang! Og det skjer med alltid med «gutta». Det er sjeldent noe paropplegg. Man skjønner jo også at de har det vesentlig mye morsommere uten kjærestene sine, ellers hadde det jo ikke vært aktuelt. Vi har vært sammen et år og jeg må bare helt ærlig si at jeg tidvis på mange måter føler meg - litt «nedprioritert»?! Altså han reiser jo ikke på slikt med meg, svært lite. Jeg har i grunn ikke noe i mot at han henger med venner og finner på morsomme ting, men det investeres ikke på samme måte i forholdet. Både økonomisk og «oppfinsomhetsmessig». Jeg føler dette er gjennomsyret blant menn nå til dags. Kan ikke huske at pappa og vennene hans holdt på sånn på 90 tallet. Jeg er også gjerne med venner, men bare ikke på samme måte. Jeg vil feks også kanskje heller nå som vi er såpass nyforelsket og «nye», gjerne reist en helg til Danmark med han - foran venninner. Derimot føles det som om det er helt omvendt for hans del. Hva er dere andres tanker om dette evige gutte «racet»? Anonymkode: 16726...b85 Jada, fint det: Du er begynt å nærme deg 40, "ferdig med å ha det gøy", fruktbarheten din synger på siste verset… og menn må selvsagt tilpasse seg deg, ellers er de "umodne". Tenkt over at det kanskje bare er du som er blitt kjerring? Anonymkode: 8b767...3e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #210 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jada, fint det: Du er begynt å nærme deg 40, "ferdig med å ha det gøy", fruktbarheten din synger på siste verset… og menn må selvsagt tilpasse seg deg, ellers er de "umodne". Tenkt over at det kanskje bare er du som er blitt kjerring? Anonymkode: 8b767...3e6 Hva har fruktbarhet med det å gjøre? Dere vil jo helst pule slik at det ikke blir barn av det. Å ikke dra på fylleturer hele tiden er heller ikke å være kjerring. Anonymkode: f1f17...f7f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 8. oktober 2024 #211 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva har fruktbarhet med det å gjøre? Dere vil jo helst pule slik at det ikke blir barn av det. Å ikke dra på fylleturer hele tiden er heller ikke å være kjerring. Anonymkode: f1f17...f7f Betyr å være "ferdig med å ha det gøy" å ikke dra på fylletur hele tiden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #212 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 8.16): Menn passer jo best sammen med menn(kvinner med kvinner..), så viktig å pleie den relasjonen videre i livet. Det er jo det seksuell som er limet mellom mann og kvinne, derfor man er i forhold. Vennskap/kompis hører til samme kjønn. Anonymkode: 23801...caa Min partner er også min aller beste venn og jeg elsker å tilbringe tid med ham. Hva er feil med det? I tillegg har vi omgang med venner innimellom. Men ikke på turer, kun kortere besøk. Og vi har voksne barn nå. Men dagene bare flyr, så jeg fatter ikke hvordan mange av dere rekker å være så sosiale. Men så heller vi kanskje mot introvert Anonymkode: c0e7c...2b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #213 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 18.51): Jeg er 38år. Sammen med en fyr som er 39. Han er for all del en bra kjæreste, men det er en ting som plager meg. Guttastemning, gutteturer osv. Dette påvirker ikke hvordan han er som kjæreste utenom disse guttegreiene, bare så det er sagt. Jeg skjønner at dette er helt vanlig blant menn nå til dags, men jeg synes altså det er et merkelig og nok så umodent opplegg. Menn med familie og barn, menn uten barn og alt som er, alle som en og en som alle MÅ på alt dette guttaopplegget. Gutte; - blåturer - hytteturer - grillings - ut på byen - hobbyting - konserter - julebord - helgeturer Ja listen er lang! Og det skjer med alltid med «gutta». Det er sjeldent noe paropplegg. Man skjønner jo også at de har det vesentlig mye morsommere uten kjærestene sine, ellers hadde det jo ikke vært aktuelt. Vi har vært sammen et år og jeg må bare helt ærlig si at jeg tidvis på mange måter føler meg - litt «nedprioritert»?! Altså han reiser jo ikke på slikt med meg, svært lite. Jeg har i grunn ikke noe i mot at han henger med venner og finner på morsomme ting, men det investeres ikke på samme måte i forholdet. Både økonomisk og «oppfinsomhetsmessig». Jeg føler dette er gjennomsyret blant menn nå til dags. Kan ikke huske at pappa og vennene hans holdt på sånn på 90 tallet. Jeg er også gjerne med venner, men bare ikke på samme måte. Jeg vil feks også kanskje heller nå som vi er såpass nyforelsket og «nye», gjerne reist en helg til Danmark med han - foran venninner. Derimot føles det som om det er helt omvendt for hans del. Hva er dere andres tanker om dette evige gutte «racet»? Anonymkode: 16726...b85 Her er det motsatt,bare oss 2 hele tiden.Lite jentekvelder og guttastemning. Anonymkode: c12cc...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. oktober 2024 #214 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 10.31): Hahaha, unnskyld at jeg ler men dette er bare nok et patetisk innlegg på Norges største sutreforum for kvinner som ikke er fornøyd med mannen sin. Det flommer jo over av dette, og buruglene står klar med karakteristikkene og diagnosene. (For all del, noen hederlige unntak finnes, det ER fornuftige og kvinner her også). Det er jo klart han velger deg bort. Du er ikke interessant nok til å få hans prioritet! Hør her kvinner, hvis dere ikke får nok oppmerksomhet så må dere starte med dere selv. Når gjorde du noe for mannen sist? Tok på deg sexy undertøy? Overrasket med billetter for to til London? Ba han legge seg ned på sofaen så skal jeg rydde huset i mens. Faktum er jo at det ikke skjer! Det er jo bare å se på mange av innleggene her på KG. Det er blodfeminister som legger all skyld på mannen. Det er kontrollfreaker som skal ha mannen i bånd. Og det er den evinnelige sutringen om at han ikke gjør nok hjemme selv om han står på som en helt med andre viktige ting for familie, hus og hjem. Norske kvinner må jo våkne! Dere må jo ha noe å tilby. DERE må investere nok i forholdet, ikke bare forvente at han skal gjøre det. Hvis ikke så skjer jo sånne ting som dette. Makan! Anonymkode: ae551...f3a Hvis han ikke er interessert, så er det vel bedre å bare avslutte forholdet. Det er da ikke hennes feil hvis han ikke er interessert. Hun får bare finne seg noen andre som faktisk er interessert da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 11. oktober 2024 #215 Del Skrevet 11. oktober 2024 Det är omodernt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå