Gå til innhold

Bare jeg som synes at dette «gutta gutta gutta» opplegget er umodent?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Menn passer jo best sammen med menn(kvinner med kvinner..), så viktig å pleie den relasjonen videre i livet.

Det er jo det seksuell som er limet mellom mann og kvinne, derfor man er i forhold. Vennskap/kompis hører til samme kjønn.

Anonymkode: 23801...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syns det er bisart at voksne menn ikke inviterer kjæresten sin med på ting. Hvorfor er ikke vennene til kjæresten din dine venner også? Enten snakker de stygt om deg/andre kvinner eller så skjuler han noe. Voksne mennesker driver ikke med jentekveld og guttastemning. Merkelig, merkelig.

Anonymkode: 83211...2d6

Vel, typisk er det områder som faller utenfor min kones interesser, og gjerne venner min kone ikke har noen relasjon med.  Hun på sin side har klubb; jeg er veldig glad jeg slipper å måtte omgås den gjengen. 

Det er viktig i en relasjon at det finnes plass til individet uavhengig av partner og forpliktelser. Det gjelder begge.

Men det må balanseres.  

Anonymkode: f0fa3...cc5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vel, typisk er det områder som faller utenfor min kones interesser, og gjerne venner min kone ikke har noen relasjon med.  Hun på sin side har klubb; jeg er veldig glad jeg slipper å måtte omgås den gjengen. 

Det er viktig i en relasjon at det finnes plass til individet uavhengig av partner og forpliktelser. Det gjelder begge.

Men det må balanseres.  

Anonymkode: f0fa3...cc5

Helt enig!

Man skal ha sine egne venner utenom forholdet, fordi de fleste forhold tar slutt. Ta kan man ikke blande dette sammen.

Alltid ta høyde for dette når man går inn i et forhold.

Om jeg vil reise på en jentetur med kvinnfolk? Aldri livet! Eller ha med kvinnemenneske på tur med bare menn...aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er umodent med å ha det gøy? Skal han bli en gammel kjedelig gubbe bare fordi du ikke har noe morro å bruke tiden din på? 

Anonymkode: 6f8da...a66

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Menn passer jo best sammen med menn(kvinner med kvinner..), så viktig å pleie den relasjonen videre i livet.

Det er jo det seksuell som er limet mellom mann og kvinne, derfor man er i forhold. Vennskap/kompis hører til samme kjønn.

I moderne tid er det det familiære og økonomiske forpliktelser som er limet mellom mann og kvinne. Sex kan man ha med hvem som helst.

Anonymkode: 6f8da...a66

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eks-kjæresten min levde og åndet for gutteturer. De reiste til Las Vegas og andre steder hvor det var hardfylla som stod i fokus, og guttastemningen stod i taket. Han ble en eks, for å si det sånn.

Nå er jeg sammen med en voksen mann som prioriterer familielivet med meg. Han er trygg og stabil, drikker ekstremt sjeldent. Han har en kompisgjeng som han reiser på guttetur med ca 1 gang i året. Treffer de ellers sånn innimellom for å se fotball.

Hadde aldri giddet å vært sammen med en som prioriterer "guttaboys" over familie, så jeg skjønner deg godt, TS.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hateridioter skrev (41 minutter siden):

Jeg aner ikke hvem som evt. er leder. Det er ingen som utmerker seg som leder.

Jeg har ikke merket noe krav om konformitet, vi er ganske forskjellige med ulike interesser, smak og utseende. 

Du kan prøve å utvikle deg ved å se hvordan maktstrukturen er i den gjengen du referer til. Du kommer helt sikkert å få noen aha opplevelser. Lykke til. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

At han er en beta. En som stadig må følge med på kompisene for å finne ut hva som er greit og ikke. Og at han omgir seg med feil typer. 

Dette er innafor når man er i starten av 20-årene, er man ikke voksen mellom 25-30, så blir man det neppe i det hele tatt. 

Anonymkode: b028f...52f

En som må følge kompisene, og omgir seg med feil typer?!? Hva slags vas er dette? Han har kanskje rett og slett lyst å reise med gutta, og det synes jeg han skal få gjøre uten å bli kalt for ting… Og hvem er du til å bestemme at dette er ting de kun skal gjøre i starten av 20-årene??? Men enig med TS at det hadde vært kjekt for henne om de gjorde ting litt sammen. Jeg er hvertfall 4 ganger i året på venninnetur, i tillegg har vi venninnekvelder utenom støtt og stadig. Mannen min synes det er greit, for han er ikke så glad i reise bort etc, men reiser endel på hytta alene i helger hvor han vet mennene i nabohyttene også reiser alene. Synes det er kjekt jeg :) 

TS; Har du foreslått f.eks en helgetur med kun dere? 

Anonymkode: 961ac...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten av 20-årene, ja.

I slutten av 30-årene, når man har levd dobbelt så lenge, så er det bare tragisk. Tenk deg selv da, en gjeng med 40-årige damer som ikke klarer å være sammen med mann og familie, men hele tiden må krampaktig ut sammen med ‘jentene’. Ja, for du kan være viss på at hun kaller de jenter, enda de for lengst er til med Botox og farging av grått hår og trening rettet mot grevinneheng. Tenk godt gjennom dette, og spør deg selv om dette er kult eller sexy eller på noe vis like positivt som en gjeng 20-22 årige damer som gjør det samme.

Alt til sin tid.

Anonymkode: b028f...52f

Vi reiser på jenteturer med venninnegjengen. Jeg er 50 år. Det er verken krampaktig, ingen har Botox, 1 har grått hår, ingen er supertrente. Vi reiser på fjellturer og noen ganger shoppingturer. Forstår virkelig ikke hva som er galt med det?!? Mannen min er ikke glad i shoppingturer, men reiser med han også på fjellet/hytta og går turer, men innimellom reiser han alene opp til hytta for å være med nabomennene og ta seg en fest. Det er ikke jeg så glad i, så da reiser han alene. Så lenge alle parter er fornøyde, ser jeg ikke problemet. Jeg og mannen min har vært sammen i snart 30 år, og det er gøy å gjøre litt ting fra hverandre nå når barna er voksne og vi er sammen hele tiden ellers! 
Mange dømmende folk her inne - bare fordi noen ønsker å gjøre andre ting enn dem! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man har det morsommere på visse turer med andre enn ektefellen, hva så? Har man et trist forhold d

Anonymkode: afe7a...2a9

Ja da har man et ganske trist forhold vil jeg si.

Anonymkode: e451b...e37

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige. Jeg tenker at det er fint for han at han har en god kompisgjeng han trives så godt med, og jeg ville ikke tatt fra han det når det er så viktig for han. Derimot tenker jeg han passer best med en dame med lignende livsstil og prioriteringer.

Jeg kunne sannsynligvis ikke levd med en sånn mann, fordi jeg ikke er sånn selv. Jeg synes ikke det er barnslig eller ar han gjør noe feil, men vi passer ikke.

Jeg fant meg en mann som ligner mer på meg. Vi er muligens litt bakpå sosiale som ei beskrev det. Men vi trives best når det er bare oss to, eller oss to og barna. Vi kan fint gjøre ting hver for oss også. Men skal vi prioritere så kan jeg love deg at en kjærestetur eller familietur ligger langt over en vennetur.

Elsker du han så kan det så klart være verdt å holde på han. Men jeg tenker kanskje det kan være best for deg å lete videre?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man må klare å finne en mellomting. Klart man skal få bruke tid med venner selv om man har kjæreste/ektefelle, men hvis sistnevnte alltid blir nedprioritert, skjønner jeg godt at det er kjipt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt til sin tid, og livsfasene er veldig forskjellig når det kommer til frihet og overskudd/tid. 

Turer med venner er noe man gjør når økonomien og hverdagen tidsmessig tillater det. Tid og samvær med venner trenger ikke koste all verden og er noe man burde opprettholde. Et minimum vil jeg si er å se hverandre 6 ganger i året. 

Min introverte kjæreste som ikke har behov for slikt trener sammen med kompiser fra jobb en fast dag i uken. Dette er noe jeg oppfordrer han til å gjøre. Jeg oppfordrer han også til å reise på fotballtur en gang i året, men det har han ikke villet hittil.

Jeg kjenner det er deilig å være sammen med en mann som ikke flyr rundt hele tiden. Han prioriterer meg og han, familien. Alt annet kommer i tillegg om det passer inn. 

Eksen var konstant på jobbreiser og planlegging av neste guttetur til vegas for å spille poker. 

Anonymkode: 9cfb2...56e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremmed fugl skrev (23 minutter siden):

Du kan prøve å utvikle deg ved å se hvordan maktstrukturen er i den gjengen du referer til. Du kommer helt sikkert å få noen aha opplevelser. Lykke til. 

Neppe, vi har alle utviklet oss siden vi ble kjent.

Beklager å skuffe deg, men det finnes faktisk rause folk som godtar at folk er forskjellige.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært sammen med en sånn en heldigvis. Synes også det er fryktelig barnslig når man er såpass gammel. Vi er snart 40 med 3 barn, skulle tatt seg ut om vi begge prioriterte som du beskriver. Det har vi rett og slett ikke tid eller råd til. Mulig det er annerledes før man får barn. 

Selvfølgelig skal man få gjøre ting hver for seg, men det må da gå an å finne på noe hyggelig sammen også, ellers er det vel ikke noe poeng i å være i et forhold.

Anonymkode: 8751a...00f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er 38år. Sammen med en fyr som er 39. Han er for all del en bra kjæreste, men det er en ting som plager meg. Guttastemning, gutteturer osv. Dette påvirker ikke hvordan han er som kjæreste utenom disse guttegreiene, bare så det er sagt. 

Jeg skjønner at dette er helt vanlig blant menn nå til dags, men jeg synes altså det er et merkelig og nok så umodent opplegg.

Menn med familie og barn, menn uten barn og alt som er, alle som en og en som alle MÅ på alt dette guttaopplegget.

Gutte;

- blåturer

- hytteturer

- grillings

- ut på byen 

- hobbyting

- konserter

- julebord

- helgeturer 

Ja listen er lang! Og det skjer med alltid med «gutta». Det er sjeldent noe paropplegg. Man skjønner jo også at de har det vesentlig mye morsommere uten kjærestene sine, ellers hadde det jo ikke vært aktuelt.

Vi har vært sammen et år og jeg må bare helt ærlig si at jeg tidvis på mange måter føler meg - litt «nedprioritert»?! Altså han reiser jo ikke på slikt med meg, svært lite.

Jeg har i grunn ikke noe i mot at han henger med venner og finner på morsomme ting, men det investeres ikke på samme måte i forholdet. Både økonomisk og «oppfinsomhetsmessig».

Jeg føler dette er gjennomsyret blant menn nå til dags. Kan ikke huske at pappa og vennene hans holdt på sånn på 90 tallet.

Jeg er også gjerne med venner, men bare ikke på samme måte. Jeg vil feks også kanskje heller nå som vi er såpass nyforelsket og «nye», gjerne reist en helg til Danmark med han - foran venninner.

Derimot føles det som om det er helt omvendt for hans del.

Hva er dere andres tanker om dette evige gutte «racet»?

Anonymkode: 16726...b85

Hvor ofte skjer dette? Hver uke?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi reiser på jenteturer med venninnegjengen. Jeg er 50 år. Det er verken krampaktig, ingen har Botox, 1 har grått hår, ingen er supertrente. Vi reiser på fjellturer og noen ganger shoppingturer. Forstår virkelig ikke hva som er galt med det?!? Mannen min er ikke glad i shoppingturer, men reiser med han også på fjellet/hytta og går turer, men innimellom reiser han alene opp til hytta for å være med nabomennene og ta seg en fest. Det er ikke jeg så glad i, så da reiser han alene. Så lenge alle parter er fornøyde, ser jeg ikke problemet. Jeg og mannen min har vært sammen i snart 30 år, og det er gøy å gjøre litt ting fra hverandre nå når barna er voksne og vi er sammen hele tiden ellers! 
Mange dømmende folk her inne - bare fordi noen ønsker å gjøre andre ting enn dem! 🙄

Når man ikke har hjemmeboende barn er det selvsagt noe helt annerledes, enn når man har skolebarn. 

Nå kunne det ikke falle meg inn å bruke ferien min på venninner. Jeg har ganske flexibel jobb, men å bruke feriedager på andre enn familien min kommer ikke til å skje før ungdommene her  ikke vil være med på ferie med oss. 

( Nå har ikke TS barn, men det ønsker jo ikke kjæresten å Dra på tur med henne engang, kun guttetur, og det hadde jeg selv syns var veldig trist).

Anonymkode: 18ef7...9de

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (11 timer siden):

At man gjør det ene, betyr ikke at man ikke kan gjøre det andre. Noen ganger er konene med, andre ganger oss kameratene alene. 

Som voksen trenger man tid med familien, tid alene med partner, tid med partner sammen med felles venner, tid alene med egne venner og sist men ikke minst litt tid helt alene.

I TS sit tilføle høres det jo ut som om det nesten bare er guta da.... Min erfaring er at guta svarer nei til en god del av tingene jeg foreslår bare fordi de ikke har lyst til å være med, foreksempel er det en del av filmene jeg vil se som de ikke synes er intresange, spa er en greie venninene mine liker som vi ikke får noen menn med på og så skjer det jo også spontane ting som at jeg møter en vennie og går en tur uten at det passer for mannen hennes å være med. Så det blir selfølgelig en del aktiviteter hvor mennene ikke vil eller kan være med, akurat som at det ikke er alle venninene mine som  er med på alt jeg foreslår heller. Det jeg synes er kjempe rart er å planlege og invitere til ting man ikke vil ha med guter på (etter ungdomskolen).... Jeg tenker at om min vennine får seg en partner så er det naturlig at han inkluderes i gjengen. Det beryr ikke at han altid må være med på alt, men det er da vanlig høfelighet å spøre om han har lyst.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (5 minutter siden):

I TS sit tilføle høres det jo ut som om det nesten bare er guta da.... Min erfaring er at guta svarer nei til en god del av tingene jeg foreslår bare fordi de ikke har lyst til å være med, foreksempel er det en del av filmene jeg vil se som de ikke synes er intresange, spa er en greie venninene mine liker som vi ikke får noen menn med på og så skjer det jo også spontane ting som at jeg møter en vennie og går en tur uten at det passer for mannen hennes å være med. Så det blir selfølgelig en del aktiviteter hvor mennene ikke vil eller kan være med, akurat som at det ikke er alle venninene mine som  er med på alt jeg foreslår heller. Det jeg synes er kjempe rart er å planlege og invitere til ting man ikke vil ha med guter på (etter ungdomskolen).... Jeg tenker at om min vennine får seg en partner så er det naturlig at han inkluderes i gjengen. Det beryr ikke at han altid må være med på alt, men det er da vanlig høfelighet å spøre om han har lyst.

Ts har ikke skrevet noe om hvor ofte det skjer og hvor ofte hun forslår aktiviteter som han ikke blir med på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mannen min og jeg er på turer med venner hver for oss 2-3 ganger i løpet av året. Men vi prioriterer alltid hovedparten av fridager sammen og med barna. 

Ts - det høres ikke ut som han prioriterer forholdet deres. Og det i en periode hvor man er nyforelsket.. hvordan blir det da senere? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...