AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #1 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg er 38år. Sammen med en fyr som er 39. Han er for all del en bra kjæreste, men det er en ting som plager meg. Guttastemning, gutteturer osv. Dette påvirker ikke hvordan han er som kjæreste utenom disse guttegreiene, bare så det er sagt. Jeg skjønner at dette er helt vanlig blant menn nå til dags, men jeg synes altså det er et merkelig og nok så umodent opplegg. Menn med familie og barn, menn uten barn og alt som er, alle som en og en som alle MÅ på alt dette guttaopplegget. Gutte; - blåturer - hytteturer - grillings - ut på byen - hobbyting - konserter - julebord - helgeturer Ja listen er lang! Og det skjer med alltid med «gutta». Det er sjeldent noe paropplegg. Man skjønner jo også at de har det vesentlig mye morsommere uten kjærestene sine, ellers hadde det jo ikke vært aktuelt. Vi har vært sammen et år og jeg må bare helt ærlig si at jeg tidvis på mange måter føler meg - litt «nedprioritert»?! Altså han reiser jo ikke på slikt med meg, svært lite. Jeg har i grunn ikke noe i mot at han henger med venner og finner på morsomme ting, men det investeres ikke på samme måte i forholdet. Både økonomisk og «oppfinsomhetsmessig». Jeg føler dette er gjennomsyret blant menn nå til dags. Kan ikke huske at pappa og vennene hans holdt på sånn på 90 tallet. Jeg er også gjerne med venner, men bare ikke på samme måte. Jeg vil feks også kanskje heller nå som vi er såpass nyforelsket og «nye», gjerne reist en helg til Danmark med han - foran venninner. Derimot føles det som om det er helt omvendt for hans del. Hva er dere andres tanker om dette evige gutte «racet»? Anonymkode: 16726...b85 11 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #2 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jepp, la dem holde på. Ser ingen grunn til at kvinnfolkene skal bry seg med dette også. Anonymkode: f06cc...bd3 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #3 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er dere andres tanker om dette evige gutte «racet»? Anonymkode: 16726...b85 At han er en beta. En som stadig må følge med på kompisene for å finne ut hva som er greit og ikke. Og at han omgir seg med feil typer. Dette er innafor når man er i starten av 20-årene, er man ikke voksen mellom 25-30, så blir man det neppe i det hele tatt. Anonymkode: b028f...52f 7 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 7. oktober 2024 #4 Del Skrevet 7. oktober 2024 Damer holder på med akkurat det samme. Men kalles da jentetur, julebord med jentene osv. Helt vanlig for begge kjønn. 19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #5 Del Skrevet 7. oktober 2024 Da regner jeg med du ikke har venninnekvelder? Anonymkode: 1eb77...eeb 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #6 Del Skrevet 7. oktober 2024 Til dere menn som kjenner dere igjen i dette, altså som lever sånn selv: 1. Er dere virkelig helt all in i forholdet deres? 2. Gjør dere dette som en «escape» fra forholdet? Også når det er fresht og flott? Anonymkode: 16726...b85 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #7 Del Skrevet 7. oktober 2024 Brunello skrev (1 minutt siden): Damer holder på med akkurat det samme. Men kalles da jentetur, julebord med jentene osv. Helt vanlig for begge kjønn. Ts her. Jeg gjør faktisk ikke det, det er virkelig maks et par ganger i året. Her snakker vi også om at det ene erstatter noe annet. Han foreslår ikke en tur til Svalbard med meg, men med gutta er det helt aktuelt, feks. Bare et eksempel da. Anonymkode: 16726...b85 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #8 Del Skrevet 7. oktober 2024 Det er slik blant kvinner også, ts. «Jenteturer» er akkurat samma opplegget. La oss ikke være løgnere og påstå noe annet. Og begge later som du så fint påpeker det, til å være designet for mennesker som har valgt seg en partner de ikke egentlig synes det er skrekkelig festlig å tilbringe tid med. Det hele løses ved å velge seg en partner. En man faktisk synes er et menneske tiden blir festlig sammen med. Og så etablere et forhold med denne vedkommende. Altså å ikke ha «ser pen ut om hen holder kjeft» eller «vil ha meg og jeg får neppe bedre» som kriterier for forhold. Som, igjen, om vi ikke skal lyve, er helt normale motivasjoner til et forhold. Anonymkode: b716a...f0c 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #9 Del Skrevet 7. oktober 2024 Brunello skrev (Akkurat nå): Damer holder på med akkurat det samme. Men kalles da jentetur, julebord med jentene osv. Helt vanlig for begge kjønn. I starten av 20-årene, ja. I slutten av 30-årene, når man har levd dobbelt så lenge, så er det bare tragisk. Tenk deg selv da, en gjeng med 40-årige damer som ikke klarer å være sammen med mann og familie, men hele tiden må krampaktig ut sammen med ‘jentene’. Ja, for du kan være viss på at hun kaller de jenter, enda de for lengst er til med Botox og farging av grått hår og trening rettet mot grevinneheng. Tenk godt gjennom dette, og spør deg selv om dette er kult eller sexy eller på noe vis like positivt som en gjeng 20-22 årige damer som gjør det samme. Alt til sin tid. Anonymkode: b028f...52f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #10 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): At han er en beta. En som stadig må følge med på kompisene for å finne ut hva som er greit og ikke. Og at han omgir seg med feil typer. Dette er innafor når man er i starten av 20-årene, er man ikke voksen mellom 25-30, så blir man det neppe i det hele tatt. Anonymkode: b028f...52f Selvsagt er det innafor etter 20 også. Dette er helt opp til hver enkelt. Anonymkode: f06cc...bd3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #11 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I starten av 20-årene, ja. I slutten av 30-årene, når man har levd dobbelt så lenge, så er det bare tragisk. Tenk deg selv da, en gjeng med 40-årige damer som ikke klarer å være sammen med mann og familie, men hele tiden må krampaktig ut sammen med ‘jentene’. Ja, for du kan være viss på at hun kaller de jenter, enda de for lengst er til med Botox og farging av grått hår og trening rettet mot grevinneheng. Tenk godt gjennom dette, og spør deg selv om dette er kult eller sexy eller på noe vis like positivt som en gjeng 20-22 årige damer som gjør det samme. Alt til sin tid. Anonymkode: b028f...52f Huff, for noe respikket vrøvl. Anonymkode: f06cc...bd3 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #12 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt er det innafor etter 20 også. Dette er helt opp til hver enkelt. Anonymkode: f06cc...bd3 Men trådstarter spør altså hva vi mener, og jeg mener det er stusslig. Anonymkode: b028f...52f 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #13 Del Skrevet 7. oktober 2024 For meg blir dette fryktelig umodent, og hadde vært en dealbraker. Det er selvsagt greit å finne på ting med venner, men å Prioritere kompisene foran den man er i forhold med blir litt for dumt for meg. Vi prioriterer hverandre og tid med hverandre, rett og slett fordi vi liker å være sammen. Det er ingen av oss som føler vi forsaker noe om vi dropper den helgen med kompiser/venninner. Hos det så virker det jo som om du er god å ha hjemme, men om det er noe med gutta som blir du prioritert bort. Syns den oppførselen er ganske typisk for mange i dag, oppfører seg som om de var 22. Anonymkode: 18ef7...9de 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 7. oktober 2024 #14 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I starten av 20-årene, ja. I slutten av 30-årene, når man har levd dobbelt så lenge, så er det bare tragisk. Tenk deg selv da, en gjeng med 40-årige damer som ikke klarer å være sammen med mann og familie, men hele tiden må krampaktig ut sammen med ‘jentene’. Ja, for du kan være viss på at hun kaller de jenter, enda de for lengst er til med Botox og farging av grått hår og trening rettet mot grevinneheng. Tenk godt gjennom dette, og spør deg selv om dette er kult eller sexy eller på noe vis like positivt som en gjeng 20-22 årige damer som gjør det samme. Alt til sin tid. Anonymkode: b028f...52f Det er svært vanlig at damer i både 30-40-50-60 og 70 åra er på jentetur og finner på mye sammen uten menn og barn. Det dreier seg ikke om at de ikke klarer å være sammen med familien, men at man må finne på noe uten partner og barn. Sunt for hele familien. Hyggelig er det også. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #15 Del Skrevet 7. oktober 2024 TS her. Jeg er klar over at det også finnes kvinner som gjør dette. Jeg føler derimot at menn er mer aktive her, uansett hva. Jeg er ikke en som holder på sånn, jeg er ute med et par gode venninner av og til. Spiser middag, skravler og drar hjem. Det blir alltid bare med praten at man skal reise bort. Og de få gangene det har skjedd, er det ikke hæla i taket og fyll som er motivasjonen. Jeg respekterer at alle må gjøre som de ønsker, men jeg personlig synes jeg tegner til noe umoden levestandard. Jeg kjenner faktisk at jeg ikke er helt sikker på om det er slik jeg ønsker å ha det. Så er det kanskje jeg som er rar, det er helt i orden for så vidt. Det jeg synes er litt trist bare, er at slike turer aldri arrangeres på vegne av oss. Men det er vel kjedelig det da🤷🏼♀️ Anonymkode: 16726...b85 5 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #16 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts her. Jeg gjør faktisk ikke det, det er virkelig maks et par ganger i året. Her snakker vi også om at det ene erstatter noe annet. Han foreslår ikke en tur til Svalbard med meg, men med gutta er det helt aktuelt, feks. Bare et eksempel da. Anonymkode: 16726...b85 Men da er det jo bare du som er litt bakpå sosialt isåfall, jeg er mamma til 3 barn, er midt i 30-åra og skal likevel på jentetur nr 2 i år og på jentejulebord og vi har jaggu hatt noen morsomme jentekveld, fester og happenings i løpet av året også 🫶🏻 Kjempegøy! Og kjempeviktig å prioritere når man koser seg med det 🥰 Ser virkelig ikke problemet 😊 Anonymkode: c6980...fcb 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #17 Del Skrevet 7. oktober 2024 Brunello skrev (1 minutt siden): Det er svært vanlig at damer i både 30-40-50-60 og 70 åra er på jentetur og finner på mye sammen uten menn og barn. Det dreier seg ikke om at de ikke klarer å være sammen med familien, men at man må finne på noe uten partner og barn. Sunt for hele familien. Hyggelig er det også. Vanlig ja, men det var ikke det som var spørsmålet her. Jeg omgås ikke ‘vanlige’ menn eller damer. Jeg omgås bare oppegående mennesker - og hadde ikke orket noe sånt som det der. Anonymkode: b028f...52f 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #18 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg respekterer at alle må gjøre som de ønsker, men jeg personlig synes jeg tegner til noe umoden levestandard. Jeg kjenner faktisk at jeg ikke er helt sikker på om det er slik jeg ønsker å ha det. Så er det kanskje jeg som er rar, det er helt i orden for så vidt. Det jeg synes er litt trist bare, er at slike turer aldri arrangeres på vegne av oss. Men det er vel kjedelig det da🤷🏼♀️ Anonymkode: 16726...b85 Du er da ikke rar selv om du ønsker at kjæresten din skal ønske å prioritere deg? Han holder jo på som om han er singel. Anonymkode: 18ef7...9de 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #19 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er 38år. Sammen med en fyr som er 39. Han er for all del en bra kjæreste, men det er en ting som plager meg. Guttastemning, gutteturer osv. Dette påvirker ikke hvordan han er som kjæreste utenom disse guttegreiene, bare så det er sagt. Jeg skjønner at dette er helt vanlig blant menn nå til dags, men jeg synes altså det er et merkelig og nok så umodent opplegg. Menn med familie og barn, menn uten barn og alt som er, alle som en og en som alle MÅ på alt dette guttaopplegget. Gutte; - blåturer - hytteturer - grillings - ut på byen - hobbyting - konserter - julebord - helgeturer Ja listen er lang! Og det skjer med alltid med «gutta». Det er sjeldent noe paropplegg. Man skjønner jo også at de har det vesentlig mye morsommere uten kjærestene sine, ellers hadde det jo ikke vært aktuelt. Vi har vært sammen et år og jeg må bare helt ærlig si at jeg tidvis på mange måter føler meg - litt «nedprioritert»?! Altså han reiser jo ikke på slikt med meg, svært lite. Jeg har i grunn ikke noe i mot at han henger med venner og finner på morsomme ting, men det investeres ikke på samme måte i forholdet. Både økonomisk og «oppfinsomhetsmessig». Jeg føler dette er gjennomsyret blant menn nå til dags. Kan ikke huske at pappa og vennene hans holdt på sånn på 90 tallet. Jeg er også gjerne med venner, men bare ikke på samme måte. Jeg vil feks også kanskje heller nå som vi er såpass nyforelsket og «nye», gjerne reist en helg til Danmark med han - foran venninner. Derimot føles det som om det er helt omvendt for hans del. Hva er dere andres tanker om dette evige gutte «racet»? Anonymkode: 16726...b85 Mannfolk er bare et ekstra barn. Anonymkode: e41b0...a6b 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #20 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg omgås bare oppegående mennesker - og hadde ikke orket noe sånt som det der. Anonymkode: b028f...52f Jeg omgår også oppegående mennesker. Her er det både gutteturer og jenteturer, guttekvelder og jentekvelder. Anonymkode: f7267...c89 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå