Gå til innhold

Gå inn i forhold med far til barn med store hjelpebehov?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du beskrive hva som gjør han fantastisk? Hva gjør han for deg?

Dere er voksne å bestemmer selv hva dere gjør.

har du møtt denne bestemoren og hvordan var ho da mot deg?

er ikke sikkert ho misliker deg i det hele tatt, men ønsker at barnet skal komme først da bruddet er temmelig ferskt.

du sier barnemor vil du skal møte barnet er det fordi ho støtter forholdet?

ville avventet å tatt noen store avgjørelser, ikke på grunnlag av barnet, men av det som kom frem i ditt nylige svar.

om forholdet fungerer godt som det er nå og mennesker i mannen sitt liv er skeptisk til avgjørelsen å introdusere deg så tidlig ville eg ventet til alle var ombord og støttet dere. Alle familier trenger stabilitet, spesielt familier med særskilte behov. Ikke gøy om det blir konflikter oppi det hele for alle parter.

Anonymkode: 6853b...4ad

Du får bytte ut bestemor med barnemor, tidlig på morningen dette🫣😂 forsåvidt interessant å høre hva svigerfamilie synes om forholdet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har arbeidet med slike barn med spesielle behov og blir helt skremt av kommentarene. Det finnes både og voksne og barn med ulike diagnoser og håper virkelig de ikke leser det folk lirer av seg her. «Løp, styr unna». Forferdelig måte  å fremstille mennesker på som et problem. Håpte virkelig det stod bedre til medmenneskelighet. Ikke rart folk opplever økt psykiske helseplager med slik «støtte» i befolkningen. 

eg ville styrt og løpt så fort eg kan vekk fra mennesker med slike holdninger. Håper dere ikke arbeider med barn (eller mennesker). 

ingen velger å få et barn som har det vondt og ingen barn velger å ha det slik. Man velger hvilken holdninger man har og her var det mange dårlige valg.

Om du har jobbet med «slike barn» som du skriver, så vet du jo likevel ikke hvordan det er. Det er noe ganske annet å være forelder til et barn med spesielle behov. Jeg er det og har skrevet et par innlegg om dette i tråden. Det handler ikke om å skåne partner fra et barn som er «forferdelig» eller hva folk tenker om barnet, men det handler om hvor krevende det kan være å være forelder til et barn med spesielle behov. Det vil helt klart innvirke på parforholdet, om man har en partner som støtt er på felgen og har lite tid og overskudd. Og for barn med spesielle behov kan det være ekstra vanskelig å få inn nye personer i livet. Så mye av hensynet her er jo til barnet. Og så kan det være utfordrende å komme inn som bonus til et barn med ekstra behov, selv om det ikke er hovedpoenget. Jeg har også jobbet med barn med spesielle behov og det er noe helt annet å være forelder til et barn med spesielle behov. Kan virkelig ikke sammenlignes.

Anonymkode: d0aac...8f2

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vanskelig nok å være bonusmor til to barn uten spesielle behov. Hadde aldri i verden klart å være sammen med en som hadde en unge som krevde mye. 
Og siden du må lage tråd her på kg så er min mening at du er ikke klar for dette… du trenger ikke å gi slipp på mannen, men vær særboer så lenge som mulig. 

Anonymkode: ce127...50b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her...

Takk for all respons❤️

Glemte å legge til at det er ganske mye konflikt med barnemor som ikke helt har klart å slippe taket på han jeg er på vei inn i ett forhold med.  Hun liker ikke at jeg er i bildet og vil heller ikke at jeg skal møte barnet ennå. De tilbringer ganske mye tid sammen siden barnet er mye på sykehus over flere dager flere ganger i året.  Så det også gjør meg veldig usikker.

Jeg møtte han knappe to uker etter han hadde flyttet ut fra barnemor så bruddet er forsåvidt ganske ferskt også.

Men mannen er fantastisk! Jeg er forelsket selv om det kanskje ikke kom frem i HI og har aldri kjent på noe sånt før❤️ 

Anonymkode: f3485...c95

Jeg hadde ventet her, ikke pga barnet, men pga forholdet dere startet rett etter bruddet (gjerne hvis dere ikke kjente og likte hverandre før det også). Ingen har lyst å bli en rebound. Og her er det en viss fare for at du blir det.

Anonymkode: 10a87...e52

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du beskrive hva som gjør han fantastisk? Hva gjør han for deg?

Dere er voksne å bestemmer selv hva dere gjør.

har du møtt denne bestemoren og hvordan var ho da mot deg?

er ikke sikkert ho misliker deg i det hele tatt, men ønsker at barnet skal komme først da bruddet er temmelig ferskt.

du sier barnemor vil du skal møte barnet er det fordi ho støtter forholdet?

ville avventet å tatt noen store avgjørelser, ikke på grunnlag av barnet, men av det som kom frem i ditt nylige svar.

om forholdet fungerer godt som det er nå og mennesker i mannen sitt liv er skeptisk til avgjørelsen å introdusere deg så tidlig ville eg ventet til alle var ombord og støttet dere. Alle familier trenger stabilitet, spesielt familier med særskilte behov. Ikke gøy om det blir konflikter oppi det hele for alle parter.

Har ikke møtt barnemor ennå men vet at hun har satt krav om å få møte meg før jeg får møte barnet. Fordi hun vil vite hvem som kommer til å være mye rundt barnet deres. Noe jeg forstår godt. 

Ifølge barnefar så har hun fremdeles følelser for han så kjenner jeg gruer meg litt.  

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært bonusmamma til to barn med utfordringer, henholdsvis adhd og angst/redsel. Jeg holdt ut i to år. Kun fordi jeg elsket mannen så høyt (og til en viss grad fremdeles gjør). Men livet ble for vanskelig og tungt. Jeg tror morskjærligheten er helt essensiell for at noe slikt skal kunne gå. Især med så store utfordringer som du beskriver. Mitt råd er; Gå nå før det blir for vondt senere.

Anonymkode: cc1ba...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette høres ut dom en kvalitetsmann i det hele tatt.

Anonymkode: 9d76e...e58

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om utfordringene barnet har kan komme av arv fra han? 
Man elsker barna sine uansett, men om det er en sjanse for å få barn med store hjelpebehov er det noe å ta med i vurderingen og. Nå vet jeg ikke om du ønsker egne barn da. 

Anonymkode: 74b7f...515

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

TS her...

Takk for all respons❤️

Glemte å legge til at det er ganske mye konflikt med barnemor som ikke helt har klart å slippe taket på han jeg er på vei inn i ett forhold med.  Hun liker ikke at jeg er i bildet og vil heller ikke at jeg skal møte barnet ennå. De tilbringer ganske mye tid sammen siden barnet er mye på sykehus over flere dager flere ganger i året.  Så det også gjør meg veldig usikker.

Jeg møtte han knappe to uker etter han hadde flyttet ut fra barnemor så bruddet er forsåvidt ganske ferskt også.

Men mannen er fantastisk! Jeg er forelsket selv om det kanskje ikke kom frem i HI og har aldri kjent på noe sånt før❤️ 

Etter 4 mnd må jeg si meg enig med bm. Det er ALTFOR tidlig å dra inn barn i forholdet deres. Du beskriver det som 'på vei inn i forhold med'. Dess enda mer grunn til å vente med å introdusere barnet. Vent MINST ETT ÅR.

Dette er i tillegg ett barn med ekstra særskilte behov. At far i det hele tatt vurdere dette, er noe som bør gjøre at du burde tenke deg ekstra godt om det egentlig er noe for deg. Han virker ikke til å sette barnet først. Er du egentlig sikker på at bm er så trist for at forholdet mellom de er over? Er ikke så sikker på det jeg..

Du skriver at du selv er barnløs. Ønsker du deg barn selv? Denne karen, han har tydeligvis ikke den beste sædkvaliteten. Friske barne er en håndfull de, kronsike syke barn er enda mer krevende.

Anonymkode: f780d...681

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du om utfordringene barnet har kan komme av arv fra han? 
Man elsker barna sine uansett, men om det er en sjanse for å få barn med store hjelpebehov er det noe å ta med i vurderingen og. Nå vet jeg ikke om du ønsker egne barn da. 

Anonymkode: 74b7f...515

Ikke pga arv, både far og mor testet seg for den genfeilen barnet har og den var nyoppstått (altså ikke arvelig).

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har ikke møtt barnemor ennå men vet at hun har satt krav om å få møte meg før jeg får møte barnet. Fordi hun vil vite hvem som kommer til å være mye rundt barnet deres. Noe jeg forstår godt. 

Ifølge barnefar så har hun fremdeles følelser for han så kjenner jeg gruer meg litt.  

TS

Ikke gå inn i dette forholdet, som du skriver at barnemor har følelser for han enda. Hun kommer til å gjøre livet ditt ganske surt. Og hvis hun er som eksen til min samboer så kommer hun til å bruke barnet som våpen.

Hold deg unna, det finnes nok av andre menn i verden. Du kommer til å angre på dette forholdet 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ikke gå inn i dette forholdet, som du skriver at barnemor har følelser for han enda. Hun kommer til å gjøre livet ditt ganske surt. Og hvis hun er som eksen til min samboer så kommer hun til å bruke barnet som våpen.

Hold deg unna, det finnes nok av andre menn i verden. Du kommer til å angre på dette forholdet 

Støtter dette. Det er nok av utfordringer i livet ts, vi møter alle på noe. Du trenger ikke å lage problemer for deg selv ved å velge an mann med all denne baggasjen.

Finn deg en mann uten krevende barn og ekser. Det er jo så mye i media om menn som ønsker seg damer og blir valgt bort, det skulle man ikke tro.

Anonymkode: 488ba...16f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...