Gå til innhold

Gå inn i forhold med far til barn med store hjelpebehov?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde dere gjort det?

Kjenner jeg er litt usikker selv om jeg liker han kjempegodt. 

Vi har holdt på i snart 4 måneder og han vil nå at jeg skal møte barnet han har 50 %. 

(Barnet er 3 år med alvorlig epilepsi, autisme og utviklingshemming. Hjelpebehovet er stort ifølge far... Inkludert samsoving pga anfall på natten og alt må nøye planlegges rundt dette barnet hele tiden)

Jeg er selv barnløs så vet ikke helt hva jeg går til. Og burde vel ikke møte barnet før jeg er sikker?? 

Noen som har råd?

Anonymkode: f3485...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som bonusmamma til 2 uten noen utfordringer men tante til 1 med halvveis svår autisme sier jeg spontan nei. 

Er du hodestups forelsket og føler at du møtt din sjelevenn, din andre halvdel, pusslebiten som manglet hele livet... ja, da kanskje du må vurdere det men liker kjempegodt er ikke nok.

Anonymkode: bcfd5...0d4

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massivt rødt flagg at han vil du skal involveres med barnet etter 4 mnd!!! Garanterer at du kommer til å måtte ta mye ansvar for dette barnet, han høres ut som han er ute etter avlastning. Enhver seriøs forelder venter mye lenger, minst et år før de involverer barna i et nytt forhold, det er å sette barnas behov først. 

Denne fyren setter ikke barnet sitt høyest, han vil ha inn en ekstra mamma så han kan slippe litt ansvar. 🤢

Anonymkode: 0b509...8f6

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Massivt rødt flagg at han vil du skal involveres med barnet etter 4 mnd!!! Garanterer at du kommer til å måtte ta mye ansvar for dette barnet, han høres ut som han er ute etter avlastning. Enhver seriøs forelder venter mye lenger, minst et år før de involverer barna i et nytt forhold, det er å sette barnas behov først. 

Denne fyren setter ikke barnet sitt høyest, han vil ha inn en ekstra mamma så han kan slippe litt ansvar. 🤢

Anonymkode: 0b509...8f6

For det første bruker du begrepet rødt flagg feil.

For det andre kan det være at han pusher litt på fordi han vil fremprovosere at ts må ta et valg. Han forstår helt sikkert at han ikke er i en drømmesituasjon og at mange vil trekke seg på grunn av barnet. Og da er det bedre at det skjer etter tre måneder enn at de begge skal sløse bort ett år.

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er glad i barn i utgangspunktet, og har god omsorg for de rundt deg sånn ellers så vil du kunne klare dette .
Er dette en skikkelig bra mann så er det potensiale i dette forholdet. 
Er du usikker på om du i det hele tatt vil ha egne barn bør du styre unna 

Anonymkode: 71f74...910

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri blitt sammen med en mann med små barn fra før. Ustabile mennesker som går fra hverandre mens ungene er så små. 

Anonymkode: 75c97...190

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hadde dere gjort det?

Kjenner jeg er litt usikker selv om jeg liker han kjempegodt. 

Vi har holdt på i snart 4 måneder og han vil nå at jeg skal møte barnet han har 50 %. 

(Barnet er 3 år med alvorlig epilepsi, autisme og utviklingshemming. Hjelpebehovet er stort ifølge far... Inkludert samsoving pga anfall på natten og alt må nøye planlegges rundt dette barnet hele tiden)

Jeg er selv barnløs så vet ikke helt hva jeg går til. Og burde vel ikke møte barnet før jeg er sikker?? 

Noen som har råd?

Anonymkode: f3485...c95

Eh... dette forholdet vil dreie seg om barnet i allefall 

Anonymkode: 75d26...4f4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... 

All ære til dem som har barn med store helseutfordringer og hjelpebehov. Men jeg som en voksen som ikke har vært med på å lage disse barna ville ikke valgt en tilværelse med den type liv. Selvfølgelig skjønner jeg at man gjør det om man får et barn med alt dette, men som noen som kommer inn utenfra har man faktisk et valg.

Ja, man blir glad i disse barna. Mannen er sikkert flott. Men jeg hadde ønsket meg en annen type liv så lenge jeg hadde valget. 

Anonymkode: a365d...d99

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du gal! Ikke be på deg slike problemer helt frivillig 

Det vil  komme nok av utfordringer i livet ditt om du ikke med åpne øyne skal gå inn i dette og gjøre det til ditt problem resten av livet eller i alle fall så lenge du sammen med denne kjæresten. 

Anonymkode: f65df...a1c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Som bonusmamma til 2 uten noen utfordringer men tante til 1 med halvveis svår autisme sier jeg spontan nei. 

Er du hodestups forelsket og føler at du møtt din sjelevenn, din andre halvdel, pusslebiten som manglet hele livet... ja, da kanskje du må vurdere det men liker kjempegodt er ikke nok.

Anonymkode: bcfd5...0d4

Signerer denne. Hvis man virkelig føler man har møtt den store kjærligheten og sin sjelevenn, så tar man også med alt det negative som følger med. Lyspunktet her er jo at du tross alt har han for deg selv 50% av tiden, selv om den andre 50% høres veldig heftig ut. Men, dersom du ikke er forelsket enda og bare føler en positiv vibe, så er nok det lurest å ikke ta det noe videre. 

Anonymkode: 81fda...8ef

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg nøye om. Du ender fort opp som hjelpepleier og støttekontakt, mer enn kjæreste. Du må belage deg på å alltid bli nedprioritert. Han er 100% pappa, selv om han deler omsorgen. 

Tenk deg nøye, nøye om. For alle sitt beste. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Brunello skrev (53 minutter siden):

¿que? Kan du forklare hva du mener? 

Anonymkode: bce6d...6c7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 time siden):

For det andre kan det være at han pusher litt på fordi han vil fremprovosere at ts må ta et valg. Han forstår helt sikkert at han ikke er i en drømmesituasjon og at mange vil trekke seg på grunn av barnet. Og da er det bedre at det skjer etter tre måneder enn at de begge skal sløse bort ett år.

Det var helt korekt bruk av rødt flag synes jeg.

Så er det at man er usiker på om forholde varer en helt elendig grun til å introdusere dama for barna! Det er alt for tidelig med noen måneder selv om man er sikker på at det skal vare livet ut, men om begrunelsen er at man ikke vet om forholdet varer er det helt idotisk! 

Så TS med eller uten hjelpebehov, det er et rødt flaag at han vil introdusere deg så fort! Dere bør bruke mer tid på og bli kjent å bli sikre på forholdet før dere vurderer å inkludere deg med barna. Om han bare er lite reflektert så respekterer han at du vil vente (han bør egentlig sette pris på at du er ansvarlig), om han fremdeles vil involvere deg med en gang så er det ikke liv laga.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig spesielt at han vil introdusere deg for barnet etter så kort tid. Vanligvis venter man til man er sikker på forholdet. Dette er i tillegg et sårbart barn, som trenger stabilitet og forutsigbarhet, ikke å introduseres for ny kjæreste støtt og stadig. Jeg hadde droppet det bare på grunn av dette.

Anonymkode: 2feb5...587

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn med autisme er ekstra vár for forandring. Så man introduserer ikke en ny omsorgsperson før man er bombesikker. Det kan bli en heftig overgangsfase, og må tas veldig gradvis.

Jeg har et vennepar med et barn med samme utfordringer. Hjelpebehovet er enormt. De bestemte seg tidlig for at det var helt uaktuelt å gå fra hverandre før barnet flyttet på hjem, bare å tenke tanken var nytteløst. De har ikke en gang tid til å ha samlivsproblemer, så det sier litt..

Synes det er veldig rart at de har gått fra hverandre for å være ærlig, skjønner ikke hvordan det går rundt i hverdagen..

Anonymkode: d49f4...f86

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...