AnonymBruker Skrevet 7. oktober #1 Del Skrevet 7. oktober Tenåringen rører knapt middagen, men har alltid plass til kjeks, bakevarer, godteri. Det er selvfølgelig ikke vi som kjøper, men hen har penger selv og plutselig er det handlet noe på butikken istedenfor. Hvor mye kan vi mase om å spise opp middagen nå? (og før noen får lyst til å svare «nå er det for sent», tro meg dette har vi jobbet med) Anonymkode: 8e7a6...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #2 Del Skrevet 7. oktober Man maser aldri om å måtte spise opp, er det mett så er de mdtt Anonymkode: 834d6...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #3 Del Skrevet 7. oktober Kommer an på alderen til denne tenåringen. Er forskjell på hva man sier til en 13-åring og en 19-åring. Anonymkode: 1d917...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #4 Del Skrevet 7. oktober Det er snakk om en 14-åring. Jeg liker ikke å mase om at all maten må spises opp, men når middagen såvidt blir rørt før han en halvtime etterpå sykler ut med kompiser og spiser seg mett på skolebrød og sjokolade, da blir jeg mildt sagt sur. HI Anonymkode: 8e7a6...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #5 Del Skrevet 7. oktober Jeg ville ikke mast på middag, men snakket om hvor viktig det er å spise sunt. Og så tenker jeg at jeg ville vært lite villig til å sponse et usunt kosthold og sagt at om hen vil bruke penger på junkfood så får det komme fra egen inntekt og ikke fra vår lomme så det ville blitt slutt på ukepenger. Anonymkode: 7ab08...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #6 Del Skrevet 7. oktober Hvor kommer pengene fra? Anonymkode: 4a8ce...528 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 7. oktober #7 Del Skrevet 7. oktober Fryktelig mange ungdomsskole og videregående-elever lever på skoleboller, energidrikk, sjokomelk og den typen ting. Mye i skoletiden, og det er jo vanskeligere å kontrollere. Jeg hadde nok lagt inn støtet hjemme på en 14åring for å få i ham noe annet enn tull hjemme også. Kan dere lage mat sammen? Kan han komme med ideer til hva han vil spise, og dere kan møtes på det? Jeg hadde ikke brukt pekefingeren, men prøvd på en dialog, og hatt fokus på at det er viktig med sunn mat for utvikling, og alt hva pengene kunne vært brukt til, når han tross alt får mat hjemme. Det er ikke for sent, og dere trenger heller ikke å ha gjort en dårlig jobb med oppdragelsen 💚 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå