Gå til innhold

Vogn til barn over 4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å få kjøpt en ny vogn til jenta mi på 4, vi har en ganske lang vei til barnehagen og da er det ikke alltid fristende for henne å gå. Noen som har tips til vogner som tåler litt større barn?

Anonymkode: f5f86...532

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gått for en sykkelvogn 😊 fungerer også som lastetralle på teltturer osv. Tror det er relativt greit å videreselge også. Store hjul er lett å trille, ofte plass til en handlepose, vått regntøy, ekstra par sko/våte støvler osv.

Anonymkode: 29633...72c

• Nyttig 3
Skrevet

Hva er lang vei å gå? Syns d er helt utrolig at du i det hele tatt vurderer å kjøpe ny vogn til en frisk 4 åring. Ta heller med løperhjul  o.l. dersom det blir slitsomt. 

Anonymkode: 182f2...076

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er lang vei å gå? Syns d er helt utrolig at du i det hele tatt vurderer å kjøpe ny vogn til en frisk 4 åring. Ta heller med løperhjul  o.l. dersom det blir slitsomt. 

Anonymkode: 182f2...076

Dette er vel istedenfor å bruke bil. Sykkelvogner har ofte håndtak, så det er bra å bruke

• Liker 8
Skrevet

Støtter sykkelvogn, og akebrett om vinteren :) Her har vi ikke brukt vogn på over et år til vår på 4. 

Anonymkode: e63ca...1fc

• Liker 1
Skrevet

Sykkel, løpesykkel, sparkesykkel. IKKE vogn til frisk 4-åring.

Anonymkode: 9e073...b6a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Siden det har vært flere tråder rundt emnet i det siste vet jeg ikke om dette er trolling... Men støtter uansett forslag om sykkelvogn, de har gjerne plass til litt større barn (og du kan til og med sykle hjem fra barnehagen om det er langt å gå 😉 ).

Anonymkode: 18da7...f92

• Liker 1
Skrevet

Helt sykt at folk tenker det er greit å putte ungen i bil, men ikke i vogn 🙄

Vi brukte babyjogger, men spørs jo hvor stor ungen er av vekst. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde ikke kjøpt vogn , men det er meg

Anonymkode: 15bbf...b46

Skrevet

Jeg har ingen tips til vogn, men ville bare si at jeg skjønner deg godt, var akkurat det samme hos oss . Min satt også i vogn til han var langt over 4. Hadde babyjogger vogn fra han var liten, så trengte ikke ny vogn. 

Anonymkode: cb247...3f7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Babyjogger eller tfk har god plass.

Anonymkode: 2d824...fd7

Skrevet

Babyjogger! Ikke hør på negative kommentarer, kjøp om det passer deres familie best. 

Anonymkode: 060aa...b8d

• Liker 4
Gjest jegerrinne
Skrevet

Selv hadde jeg ikke gjort. 

Hva med sparkesykkel? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Babyjogger! Ikke hør på negative kommentarer, kjøp om det passer deres familie best. 

Anonymkode: 060aa...b8d

Ja, jeg for min del ser ingen forskjell på å frakte barnet til barnehage i vogn istedenfor bil. Det blir jo akkurat det samme, et framkomstmiddel. Har du tips til type babyjogger?

-ts

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg for min del ser ingen forskjell på å frakte barnet til barnehage i vogn istedenfor bil. Det blir jo akkurat det samme, et framkomstmiddel. Har du tips til type babyjogger?

-ts

Ikke bry deg om kommentarene 
Mi satt også i vogn til langt over 4, hun er kort og har korte ben. Det sa de også i barnehagen, og det er rellt at hun da blir fortere sliten. 
Brukte babyjogger.

Anonymkode: ca684...dfe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Trenger å få kjøpt en ny vogn til jenta mi på 4, vi har en ganske lang vei til barnehagen og da er det ikke alltid fristende for henne å gå. Noen som har tips til vogner som tåler litt større barn?

Du får kontakte Nav hjelpemiddelsentral og få en rullestol til henne, om hun ikke klarer å gå. Fireåringer sitter ikke i barnevogn. 

Anonymkode: 78476...9df

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde en britax-trille som ble brukt til hun var fem. 

Anonymkode: 3ef0c...d30

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde en britax-trille som ble brukt til hun var fem. 

Hva faen 

Anonymkode: bced7...278

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får kontakte Nav hjelpemiddelsentral og få en rullestol til henne, om hun ikke klarer å gå. Fireåringer sitter ikke i barnevogn. 

Men derimot i bil over avstander på bare noen få kilometer?

De som ikke har bil bruker vogn til transport, ikke i stedet for vanlig aktivitet. Nytter ikke å gå i en fireårings tempo når man skal rekke jobb uten å stå opp midt på natta.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For det har du bestemt? Jeg har selv stått uten bil en periode og du kan være sikker på at jeg satte min da fireåring i vogn da veien til barnehagen var ganske lang. Det er ikke akkurat verre enn at andre kjører bil samme strekning. 

Anonymkode: 37ed7...68b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...