AnonymBruker Skrevet 7. oktober #1 Del Skrevet 7. oktober Jeg har aldri likt navnet mitt. Det er et typisk kjerringnavn som ingen andre på min alder heter. Ble mobbet for det på barneskolen. Jeg har et mellomnavn jeg synes er mye finere og som jeg synes passer meg bedre, men føler det blir rart å «plutselig» gå over til å bruke det. Har vurdert å heller introdusere meg som det for nye folk, men kan bli litt kleint å gjøre det når jeg er med folk som allerede kjenner meg som det andre navnet. Hva ville dere gjort? Anonymkode: c859e...d05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #2 Del Skrevet 7. oktober Bytt navn. Anonymkode: 9920e...098 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #3 Del Skrevet 7. oktober Skulle tro det var meg som skrev dette her. Har også er typisk norsk kjerringnavn som jeg hater. Anonymkode: 3ccc4...294 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #4 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har aldri likt navnet mitt. Det er et typisk kjerringnavn som ingen andre på min alder heter. Ble mobbet for det på barneskolen. Jeg har et mellomnavn jeg synes er mye finere og som jeg synes passer meg bedre, men føler det blir rart å «plutselig» gå over til å bruke det. Har vurdert å heller introdusere meg som det for nye folk, men kan bli litt kleint å gjøre det når jeg er med folk som allerede kjenner meg som det andre navnet. Hva ville dere gjort? Anonymkode: c859e...d05 Gjør det DU har lyst til og ikke hva alle andre mener,syns og tror. Anonymkode: b5073...3b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #5 Del Skrevet 7. oktober Ja, det er bare å bytte, tenker jeg. Faktisk vet jeg om folk på min alder med "kjerringnavn" som jeg undrer meg over hvorfor de ikke skifter navn. 😁 Anonymkode: cba86...273 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #6 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har aldri likt navnet mitt. Det er et typisk kjerringnavn som ingen andre på min alder heter. Ble mobbet for det på barneskolen. Jeg har et mellomnavn jeg synes er mye finere og som jeg synes passer meg bedre, men føler det blir rart å «plutselig» gå over til å bruke det. Har vurdert å heller introdusere meg som det for nye folk, men kan bli litt kleint å gjøre det når jeg er med folk som allerede kjenner meg som det andre navnet. Hva ville dere gjort? Anonymkode: c859e...d05 Jeg likte ikke mitt og har byttet. Anonymkode: a72ab...420 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygdefrue Skrevet 7. oktober #7 Del Skrevet 7. oktober Jeg begynte å bruke mellomnavnet mitt i tidlig 20 åra, har et typisk østfoldsk fornavn (også brukt av italiensk-amerikanere) og et italiensk mellomnavn…. nå bruker jeg begge, eller bare ett av navnene litt om hverandre…. (Nå er jeg nærmere 40) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 7. oktober #8 Del Skrevet 7. oktober Jeg har blitt mobbet mye for mitt navn. Jeg elsker navnet mitt da selv om. Er oppkalt. Altså om du har lyst til å bytte navn så bare gjør det. Det kan du heldigvis bestemme sjøl. Om du forbinder navnet ditt bare med negativitet så er det sikkert like greit. Hva slags navn har du tenkt på da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 7. oktober #9 Del Skrevet 7. oktober Snakker vi Gunda, Ruth, Gerda og Aud her? Bruk mellomnavnet ditt om du er mer fornøyd med det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #10 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har aldri likt navnet mitt. Det er et typisk kjerringnavn som ingen andre på min alder heter. Ble mobbet for det på barneskolen. Jeg har et mellomnavn jeg synes er mye finere og som jeg synes passer meg bedre, men føler det blir rart å «plutselig» gå over til å bruke det. Har vurdert å heller introdusere meg som det for nye folk, men kan bli litt kleint å gjøre det når jeg er med folk som allerede kjenner meg som det andre navnet. Hva ville dere gjort? Anonymkode: c859e...d05 Du er heldig, du har to navn, begynn å bruke navnet du liker og begrunn overfor andre hvorfor du bytter om på navnet du bruker. Anonymkode: d08cd...902 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 7. oktober #11 Del Skrevet 7. oktober Hadde byttet om det plaget meg så mye. livet er for kort til å ha ett navn man hater. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #12 Del Skrevet 7. oktober Jeg dør av nysgjerrighet, hva er navnet ditt? Hvis du liker mellomnavnet ditt bedre, så synes jeg det er en god idé å introdusere deg som det til nye mennesker. Fortell vennene dine at du helst vil bli kalt … (mellomnavnet ditt). Det tar kanskje litt tid før det setter seg, men vennene dine vil sikkert forstå. Deretter fortell om det på jobben og til familien og bytt navn + førerkort, pass og bankkort. Det er litt styr, men det går bra. Just do it!! Lykke til❤️ Anonymkode: a06e9...d26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #13 Del Skrevet 7. oktober Jeg hadde byttet. Jeg har et relativt normalt navn, men omtrent alle skriver eller sier det feil 🙄 Så når jeg må oppgi navnet mitt til noen jeg ikke må forholde meg til senere sier jeg bare et navn som ligner, men som alle vet hvordan skrives 😅 Har vurdert å bytte, men ikke tatt meg bryet foreløpig Anonymkode: d4817...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 7. oktober #14 Del Skrevet 7. oktober (endret) Her kommer et synspunkt fra "andre sida" - jeg har et navn som "alle" på min alder heter. Jeg syntes det var skikkelig kjipt da jeg gikk på skolen - vi var gjerne 3 med samme navn i klassen. Det er upersonlig og kjedelig. Navns popularitet går gjerne i bølger. Et navn kan være populært med én generasjon, og så blir det "ut". Sånn er det for så å si alle navn. At du synes et navn er "kjerringnavn" betyr ikke at alle andre mener det samme, generasjonen under deg kan like gjerne synes det er eksotisk. Jeg synes dermed ikke hvor "in" navnet er bør være noe kriterium - for snart er det ut. Endret 7. oktober av Uanonym bruker 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #15 Del Skrevet 7. oktober "navnet skjemmer ingen" brukte alltid far å si. .. Du kan bidra til at folk assosierer noe positivt med navnet ditt. eller så starter du bare med å bruke kun mellomnavnet. Har kjent et par som har gjort det slik. Anonymkode: 48bbc...a63 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #16 Del Skrevet 7. oktober Jeg kunne skrevet dette, men nå er jeg over 40 og liker at navnet mitt er uvanlig og gammelt haha Anonymkode: 50333...af5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #17 Del Skrevet 7. oktober Bare begynn å bruk mellomnavnet som du liker. Kjenner flere som gjør det. Anonymkode: 1ae8e...08b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #18 Del Skrevet 7. oktober Uanonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes dermed ikke hvor "in" navnet er bør være noe kriterium - for snart er det ut. Ja, moten skifter. Navnet Hedda, som har vært så populært de siste 10-20 årene, var skikkelig kjerring da jeg vokste opp. Skjønner ikke hvorfor det er blitt så populært. Anonymkode: cba86...273 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #19 Del Skrevet 7. oktober Jeg bytta navnet mitt. Bytta fornavnet og etternavnet, og fjernet mellomnavnet. Anonymkode: 9bade...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #20 Del Skrevet 7. oktober Hvor gammel er du? Har du barn? Er du mye over 25-30, tenker jeg kanskje det er rart å bytte nå, om du er yngre tenker jeg bytt. Anonymkode: 6d24a...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå