AnonymBruker Skrevet 7. oktober #21 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor lurer du på hvorfor jeg lurer på det? Anonymkode: ba2c8...431 Jeg syns bare det var et rart spørsmål. Hvorfor barn har spesialpedagog. Er jo litt åpenbart at de trenger ekstra hjelp på somme områder Anonymkode: 4fd0a...23f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #22 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det har ikke du noe med hvis det ikke angår dine barn. Men ellers er det ulike handicap,forsinket språkutvikling,sosiale vansker osv. Anonymkode: Lov spørre.🙈🙈 Anonymkode: 7efb0...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 7. oktober #23 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er ikke autisme genetisk? Trodde det lå i genene og ikke at det kan oppstå pga skade etter fødsel. Anonymkode: ba2c8...431 I utgangspunktet ja, den regnes som medfødt, og ofte genetisk, men trenger ikke å være dette. Som det står i SNL: Sitat Autisme regnes som en medfødt og organisk betinget utviklingsforstyrrelse. Sitat Organisk betingede psykiske lidelser er en fellesbetegnelse for ervervede psykiske lidelser som i det alt vesentlige er forårsaket av klare biologiske forstyrrelser eller sykdommer som enten rammer hjernen direkte (for eksempel demens) eller indirekte (for eksempel bivirkninger av legemidler eller psykiske lidelser ved stoffskiftesykdommer) Grunnet hjerneblødningen i spebarnsalder har de klassifisert dette som medfødt, selv om den er strengt tatt utviklet etter fødsel. Det er Oslo Universitetssykehus og landets beste spesialister som har diagnosert ham. Han har mange andre tilleggsdiagnoser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #24 Del Skrevet 7. oktober SPOCA skrev (13 minutter siden): I utgangspunktet ja, den regnes som medfødt, og ofte genetisk, men trenger ikke å være dette. Som det står i SNL: Grunnet hjerneblødningen i spebarnsalder har de klassifisert dette som medfødt, selv om den er strengt tatt utviklet etter fødsel. Det er Oslo Universitetssykehus og landets beste spesialister som har diagnosert ham. Han har mange andre tilleggsdiagnoser. Vet ikke helt om jeg ser hvor det står at autisme er ervervet og ikke medfødt. Anses autisme som en psykisk lidelse? Trodde det gikk under utviklingsforstyrrelse. Anonymkode: ba2c8...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #25 Del Skrevet 7. oktober Barnet vårt har ingen diagnoser og klarer seg godt. Ligger foran andre barn på egen alder i ganske mye, men trenger støtte med det sosiale samspillet bla.. Anonymkode: fb5c3...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 7. oktober #26 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet ikke helt om jeg ser hvor det står at autisme er ervervet og ikke medfødt. Anses autisme som en psykisk lidelse? Trodde det gikk under utviklingsforstyrrelse. Anonymkode: ba2c8...431 Det er en utviklingsforstyrrelse. Jeg klarte å kopiere med meg tekst det ikke var meningen å ta med. Litt sliten etter lang dag på jobb, beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #27 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet ikke helt om jeg ser hvor det står at autisme er ervervet og ikke medfødt. Anses autisme som en psykisk lidelse? Trodde det gikk under utviklingsforstyrrelse. Anonymkode: ba2c8...431 Jeg tror ikke autisme er en psykisk lidelse for da tror jeg sønnen min hadde blitt henvist til BUP. Han er henvist til barnehabilitering som kobber med blant annet autisme og downs syndrom. BUP driver med utredning og behandling innen barne-og ungdomspsykiatri deriblant adhd Anonymkode: 4fd0a...23f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #28 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror ikke autisme er en psykisk lidelse for da tror jeg sønnen min hadde blitt henvist til BUP. Han er henvist til barnehabilitering som kobber med blant annet autisme og downs syndrom. BUP driver med utredning og behandling innen barne-og ungdomspsykiatri deriblant adhd Anonymkode: 4fd0a...23f Det er en nevroutviklingsforstyrrelse. Selve diagnosekoden er jo fortsatt inn under psykiatriske diagnoser. Det varierer rundtomkring i landet om det utredes på Habu eller BUP. Anonymkode: 08f87...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #29 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): I tillegg til forbigående tilstander, hvor man trenger ekstra oppfølging i en periode. Anonymkode: 1bfdf...d3c Spesielt dette, barnehagene trenger de ansatte de kan få derfor blir ofte bagateller på små barn store for barnehagene vil ha inn ekstra mennesker. Hadde barnehagen allerede hatt adekvat bemanning så hadde det ikke trengt å henvise så mange barn videre for å få "krav" på litt ekstra hjelp. Anonymkode: 841ad...678 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå