AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #1 Del Skrevet 7. oktober 2024 Hva ville dere ha gjort hvis eksen til kjæresten deler konfidensielle opplysninger om deg? Exen til min samboer et sted hvor hen har tilgang til personlige opplysninger om meg, fik nylig høre at hen deler disse opplysninger med andre. Burde jeg meldte ifra til arbeidsgiveren? Anonymkode: e7dcc...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #2 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva ville dere ha gjort hvis eksen til kjæresten deler konfidensielle opplysninger om deg? Exen til min samboer et sted hvor hen har tilgang til personlige opplysninger om meg, fik nylig høre at hen deler disse opplysninger med andre. Burde jeg meldte ifra til arbeidsgiveren? Anonymkode: e7dcc...b9d Du burde anmelde hen hvis du har bevis . Anonymkode: 1b643...81c 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #3 Del Skrevet 7. oktober 2024 Det bør anmeldes! Om det er journal involvert her kan politi sjekke hvem som har vært innlogget i din journal, hvor ofte osv. Anonymkode: 54a42...579 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #4 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva ville dere ha gjort hvis eksen til kjæresten deler konfidensielle opplysninger om deg? Exen til min samboer et sted hvor hen har tilgang til personlige opplysninger om meg, fik nylig høre at hen deler disse opplysninger med andre. Burde jeg meldte ifra til arbeidsgiveren? Anonymkode: e7dcc...b9d Hvis det er noe vedkommende har fått tak i via sin arbeidsplass, så er det straffbart og det må anmeldes. om «konfidensiell informasjon» er noe du har delt selv med eksmannen, så står han fritt til å dele det videre. Selv om det er sterkt uetisk og drittsekk oppførsel.. Anonymkode: 0e4dd...7e2 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #5 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg ville ringt politiet. Anonymkode: f7ca5...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #6 Del Skrevet 7. oktober 2024 Ts her, det er ikke delt med min samboer… dette er noe Exen hans har fått tak i via jobben sin. Jeg har noe av det skriftlig da det ble sendt på melding og personen som fikk det videresendte det til meg. Anonymkode: e7dcc...b9d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #7 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her, det er ikke delt med min samboer… dette er noe Exen hans har fått tak i via jobben sin. Jeg har noe av det skriftlig da det ble sendt på melding og personen som fikk det videresendte det til meg. Anonymkode: e7dcc...b9d Anmeld, enkelt og greit! Anonymkode: 793a0...c96 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #8 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det bør anmeldes! Om det er journal involvert her kan politi sjekke hvem som har vært innlogget i din journal, hvor ofte osv. Anonymkode: 54a42...579 Ah, anmeld. Kg's eneste svar på alt. Anonymkode: d0a96...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #9 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ah, anmeld. Kg's eneste svar på alt. Anonymkode: d0a96...744 Hva er din løsning på dette da? Anonymkode: c74f0...4bd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 7. oktober 2024 #10 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hva ville dere ha gjort hvis eksen til kjæresten deler konfidensielle opplysninger om deg? Exen til min samboer et sted hvor hen har tilgang til personlige opplysninger om meg, fik nylig høre at hen deler disse opplysninger med andre. Burde jeg meldte ifra til arbeidsgiveren? Anonymkode: e7dcc...b9d Kan du konfrontere meg eksen med dette? Jeg ville nok vurdert å si ifra til arbeidsgiveren, fordi dette kan være misbruk av stilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #11 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ah, anmeld. Kg's eneste svar på alt. Anonymkode: d0a96...744 Det er ikke KGs eneste svar på alt. Men i DETTE tilfellet er det det eneste riktige svaret! Anonymkode: 54a42...579 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #12 Del Skrevet 7. oktober 2024 PM75 skrev (13 minutter siden): Kan du konfrontere meg eksen med dette? Jeg ville nok vurdert å si ifra til arbeidsgiveren, fordi dette kan være misbruk av stilling. Jeg orker ikke å ta den kampen med eksen, personen kommer aldri til å innrømme det. Jeg må nok som mange sier her å anmelde det. Anonymkode: e7dcc...b9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #13 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg hadde meldt det til arbeidsgiver, hadde ikke nølt ett sekund. Anonymkode: 61250...436 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #14 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg orker ikke å ta den kampen med eksen, personen kommer aldri til å innrømme det. Jeg må nok som mange sier her å anmelde det. Anonymkode: e7dcc...b9d Dette hadde du fått hjelp til å avgjøre dersom du faktisk hadde ringt eller stukket innom politiet. Helt håpløst med dere som ikke går til rett instans, men som - uten kunnskap på feltet - skal tenke og diskutere dere til hva som er riktig å gjøre. Politiet kunne lett ha fortalt deg om du har mulighet til å anmelde, og anmeldelsen ville nok også blitt tatt langt mer seriøst om du hadde bedt de om råd - først. Anonymkode: f7ca5...722 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 7. oktober 2024 #15 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg orker ikke å ta den kampen med eksen, personen kommer aldri til å innrømme det. Jeg må nok som mange sier her å anmelde det. Anonymkode: e7dcc...b9d Hva slags opplysninger og hva slags relasjon må/bør dere ha til vedkommende? Om det er en lite inngripende opplysning og dere er avhengig av å samarbeide med vedkommende, ville jeg bare meldt at det må stoppe ellers går dere videre. Går dere til arbeidsgiver og/eller politiet, vil det ødelegge for samarbeid om eksempelvis barn. Om dere ikke må ha noe relasjon (eks og ingen barn), er det vel bare å kjøre på med anmeldelse m.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 7. oktober 2024 #16 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg orker ikke å ta den kampen med eksen, personen kommer aldri til å innrømme det. Jeg må nok som mange sier her å anmelde det. Anonymkode: e7dcc...b9d Konsekvensmessig tipper jeg det blir verre for eksen din om du sier ifra til arbeidsgiver, og legger ved dokumentasjon. Er det ikke nok, kan vedkommende miste jobben. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #17 Del Skrevet 7. oktober 2024 PM75 skrev (3 minutter siden): Konsekvensmessig tipper jeg det blir verre for eksen din om du sier ifra til arbeidsgiver, og legger ved dokumentasjon. Er det ikke nok, kan vedkommende miste jobben. Så målet er å gi størst mulig konsekvenser, ikke å finne en løsning med lavest mulig konfliktnivå? Pinlig umodent, og vil telle negativt i et eventuelt samarbeid om barn, som nevnt over. Kan uansett telle negativt overfor mannen, om den nye dama hans eeelsker drama, og vil skyte spurv med kanon. Anonymkode: f7ca5...722 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #18 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva ville dere ha gjort hvis eksen til kjæresten deler konfidensielle opplysninger om deg? Exen til min samboer et sted hvor hen har tilgang til personlige opplysninger om meg, fik nylig høre at hen deler disse opplysninger med andre. Burde jeg meldte ifra til arbeidsgiveren? Anonymkode: e7dcc...b9d Hvilken type opplysninger er delt, og hvilken tilgang til dine personopplysninger har hen? Hvordan vet du at hen deler dine opplysninger? Hva regner du som konfidensielle opplysninger? Anonymkode: 4e22e...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #19 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er din løsning på dette da? Anonymkode: c74f0...4bd Ta en prat om det, om noe. Anonymkode: d0a96...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #20 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke KGs eneste svar på alt. Men i DETTE tilfellet er det det eneste riktige svaret! Anonymkode: 54a42...579 Meh. Overreaksjon, og uansett blir det henlagt. Anonymkode: d0a96...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå