AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #21 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skal man jo ikke gjøre.. Anonymkode: 1ba5c...79f Og hvorfor ikke det? Best rens man kan få da! Anonymkode: 75c26...3f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 7. oktober 2024 #22 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skal man jo ikke gjøre.. Anonymkode: 1ba5c...79f Hvorfor ikke? Jeg henger også ut dyner, putet, madrasser og tepper når det er mer enn -10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #23 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hvorfor ikke det? Best rens man kan få da! Anonymkode: 75c26...3f2 Hadde noe med fuktinntrengningen å gjøre, men det går kanskje greit så lenge man kan trumle etterpå? Tvist skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke? Jeg henger også ut dyner, putet, madrasser og tepper når det er mer enn -10 Lufte og å legge i snøen er to forskjellige ting Anonymkode: 1ba5c...79f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #24 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og hvorfor ikke det? Best rens man kan få da! Anonymkode: 75c26...3f2 Tvist skrev (3 minutter siden): Hvorfor ikke? Jeg henger også ut dyner, putet, madrasser og tepper når det er mer enn -10 Jeg henger alltid ut om det er kaldt. Men ikke i snøen, tenker det er en del partikler, kan være fugler og katter som har gjort fra seg der. Man får lett litt fukt i dynene ( i det de bæres inn igjen), som ikke er en god kombinasjon med dun. Anonymkode: 2c7a6...b10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #25 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde noe med fuktinntrengningen å gjøre, men det går kanskje greit så lenge man kan trumle etterpå? Lufte og å legge i snøen er to forskjellige ting Anonymkode: 1ba5c...79f Legge ut i snøen er en metode vi har brukt i alle år. Når det er kaldt blir det ikke så fuktig, man rister godt av snøen før man tar det inn. Anonymkode: 75c26...3f2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #26 Del Skrevet 7. oktober 2024 Kvalitet skrev (14 minutter siden): Ble nysgjerrig på hvilken dyne det var? https://www.hoie.no/product/embla-dyne-hoie-embla-ekstra-varm-dyne--P-50014020_no?code=50014022 Mannen har ekstra varm han er frossenpinne. Jeg tok bare varm for jeg er veldig varm av meg. Ikke akkurat denne dem hadde på hotellet med det var den jeg fant som var mest lik. Den dem hadde selges ikke til privatpersonen. Jeg prøvde😂 Anonymkode: 704cf...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #27 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har hatt ikke mindre enn 3 forskjellige dundyner på samme tid. De varer jo dessverre ikke evig, de blir så flatt etter hvert selv om jeg vasker de med vaskemiddel for ull. Men sånne syntetiske dyner, de skjer ingenting med, jeg har fortsatt et jeg brukte på studenthybel, den er da 24 år gammelt 😅 Anonymkode: 5fd16...8e0 Dundyner skal bankes og ristes. Da blir den luftig igjen. Anonymkode: 704cf...0c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 7. oktober 2024 #28 Del Skrevet 7. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (53 minutter siden): det er helt sant. Det er en dundyne.Jeg har aldri sett behovet for å kjøpe ny, har liksom ikke vært i tankene mine. Når folkk rundt meg begynner å snakke om å bytte ut sommerdyne med vinterdyne blir jeg helt stille.....er det også noe å gjør? Er litt frostig, så kanskje jeg skal kjøpe meg ei god og varm dundyne Anonymkode: 6f593...585 Hvor ofte renser/vasker du den ? Det anbefales ny dyne ca hvert 5-10 år. En god dundyne kan holde 20 år. Endret 7. oktober 2024 av Rødstrupa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #29 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Herregud, er du 13 år og ikke hørt om sengetøy? Anonymkode: 1ba5c...79f Men væske går igjennom sengetøy med mindre du har gummilaken.... Så sorry, kan være mye ekkelt i den dyna tross sengetøy altså. Anonymkode: 9d8ce...91d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #30 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men væske går igjennom sengetøy med mindre du har gummilaken.... Så sorry, kan være mye ekkelt i den dyna tross sengetøy altså. Anonymkode: 9d8ce...91d Det er derfor dyner vaskes/renses/luftes... Anonymkode: 1ba5c...79f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 7. oktober 2024 #31 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det skal man jo ikke gjøre.. Anonymkode: 1ba5c...79f Er anbefalt å gjøre https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/kulde-renser-dyna-for-midd-1.12753170 https://www.kk.no/helse/na-ma-du-legge-dyna-i-snoen/69357640 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #32 Del Skrevet 7. oktober 2024 hadde sommer og vinter D - Men nå bruker jeg kun sommerdynen. Synes den er varm nok. Legger et ullteppe over om det kryper ned på 20. tallet - sover med vinduet på gløtt. Anonymkode: d2563...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #33 Del Skrevet 7. oktober 2024 Da anbefaler jeg ihvertfall å være nøye med å skifte på sengen, lufte dyna osv. Jeg veksler mellom to dyner, begge med mikrofiber, jeg har ikke hatt en dundyne enda, fordi jeg synes ofte at de er litt dyre i prisen. Det kan være vanskelig å vaske en svær dyne i maskin, ofte blir den da ødelagt eller mister passformen. Begge mikrofiberdynene er i bruk hver for seg hele året, varm komfort uansett årstid - da jeg har lett for å fryse. Anonymkode: 7afa7...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 7. oktober 2024 #34 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bytter sjelden dyne jeg også. Også skjønner jeg ikke hvordan folk vasker den. Er jo ikke plass i vaskemaskinen. Anonymkode: f543c...a27 Ta den til renseri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. oktober 2024 #35 Del Skrevet 7. oktober 2024 (endret) Jeg har fiberdyner. Både jeg og sønnen har det. Jeg har i tillegg en vinterdyne og en sommerdyne, men sønnen bruker samme kjølige dynen året rundt for han er så varm av seg. Har ikke tørketrommel og var litt skeptisk til å vaske dem selv, så i fjor tenkte jeg at jeg skulle få det profesjonelt og fint gjort... Pøh! Dynene jeg leverte inn til rens på renseriet, ble ikke noe særlig bra av det. Helt ødelagte. Fibrene lå i klumper over hele dynene, klump, klump, klump. Bare å kaste, helt ubrukelige. Siste gang jeg prøver å rengjøre dynene. Det kostet uansett halve dynens kostnad på renseriet, så da kjøper jeg heller nye når det blir på tide. Jeg liker ikke dun, det blir flatt og rart etter kort tid, så jeg bruker kun fiber i dyne og puter. Veldig fornøyd med det. Endret 7. oktober 2024 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #36 Del Skrevet 7. oktober 2024 jegerrinne skrev (40 minutter siden): Er anbefalt å gjøre https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/kulde-renser-dyna-for-midd-1.12753170 https://www.kk.no/helse/na-ma-du-legge-dyna-i-snoen/69357640 https://www.nrk.no/livsstil/derfor-bor-du-lufte-dyna-na-1.13902166#:~:text=– Dyner og puter bør vaskes,i snøen anbefales derimot ikke. Anonymkode: 1ba5c...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 7. oktober 2024 #37 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): https://www.nrk.no/livsstil/derfor-bor-du-lufte-dyna-na-1.13902166#:~:text=– Dyner og puter bør vaskes,i snøen anbefales derimot ikke. Anonymkode: 1ba5c...79f Men ser du hva jeg skrev tidligere også. Vi vasker 2 ganger i året. Og vi har ut i kulde og snø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #38 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bytter sjelden dyne jeg også. Også skjønner jeg ikke hvordan folk vasker den. Er jo ikke plass i vaskemaskinen. Anonymkode: f543c...a27 Har du vaskemaskin på 9 kg så går der fint det, ingen problem. Anonymkode: 24795...b30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #39 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vasket vinterdynene i går, de er digre. Er greit med plass til en dyne i vaskemaskin, vasker på dunprogram. Så over i tørketrommel. Rakk også hodeputer og sengeteppe på samme dag. Anonymkode: 2c7a6...b10 Tørket du vinterdynene, hodeputer og sengeteppe på en og samme dag? Anonymkode: 24795...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 8. oktober 2024 #40 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Altså æsj! Så mye promp sperm og juice det er i den dyna der. Uff. Kjøp ny Anonymkode: 75a3b...d01 Juice i dyna? Uansett ikke ditt problem hva som er i andres dyner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå