AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #1 Del Skrevet 7. oktober 2024 det er helt sant. Det er en dundyne.Jeg har aldri sett behovet for å kjøpe ny, har liksom ikke vært i tankene mine. Når folkk rundt meg begynner å snakke om å bytte ut sommerdyne med vinterdyne blir jeg helt stille.....er det også noe å gjør? Er litt frostig, så kanskje jeg skal kjøpe meg ei god og varm dundyne Anonymkode: 6f593...585 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #2 Del Skrevet 7. oktober 2024 Håper du vasker dyna i alle fall 🙈 Ja, det er vanlig å ha flere forskjellige dyner, gjerne vinterdundyne eller helårsdyne samt en tynn sommerdyne. Det gjør det også enkelt å vaske dyna når sesongen er over Anonymkode: ca614...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #3 Del Skrevet 7. oktober 2024 Hvor ofte vasker du den da? Det er vanskelig å vaske dun Anonymkode: d259f...589 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #4 Del Skrevet 7. oktober 2024 Bytter sjelden dyne jeg også. Også skjønner jeg ikke hvordan folk vasker den. Er jo ikke plass i vaskemaskinen. Anonymkode: f543c...a27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #5 Del Skrevet 7. oktober 2024 Men må ikke fortelle folk absolutt alt. Anonymkode: 3f6d4...215 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #6 Del Skrevet 7. oktober 2024 Har sommerdyne og vinterdyne. Vasker ved bytte, slik at den er ren før den blir brukt i ca 6mnd. Etter noen år faller dun litt sammen, eller de blir slitt på annen måte. Da byttes de. Eller vi velger å oppgradere, har opp gjennom gått over til 2.20, og punktsydd etterhvert. Hodeputer vaskes jo oftere, og er enda mer utsatt for støvmidd (selv uten vask sier man jo at 10-20% av hodeputa er døde midd og avføring etter midd, etter to års tid. Anonymkode: 2c7a6...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #7 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bytter sjelden dyne jeg også. Også skjønner jeg ikke hvordan folk vasker den. Er jo ikke plass i vaskemaskinen. Anonymkode: f543c...a27 Vasket vinterdynene i går, de er digre. Er greit med plass til en dyne i vaskemaskin, vasker på dunprogram. Så over i tørketrommel. Rakk også hodeputer og sengeteppe på samme dag. Anonymkode: 2c7a6...b10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #8 Del Skrevet 7. oktober 2024 Håper du er dame. 30 år med ronking 🤢 Anonymkode: c939b...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #9 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Håper du vasker dyna i alle fall 🙈 Ja, det er vanlig å ha flere forskjellige dyner, gjerne vinterdundyne eller helårsdyne samt en tynn sommerdyne. Det gjør det også enkelt å vaske dyna når sesongen er over Anonymkode: ca614...7fb Jeg vasker alltid i det sesongen begynner. Mulig jeg tenker feil her? Anonymkode: 2c7a6...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 7. oktober 2024 #10 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg hadde smeltet vekk hvis jeg skulle brukt samme dyne på sommeren som jeg bruker på vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 7. oktober 2024 #11 Del Skrevet 7. oktober 2024 Her vaskes dyrene 2 ganger i året. Blir å lagt ut i snøen når det er kaldt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #12 Del Skrevet 7. oktober 2024 Kvalitetsdyner holder i årevis med riktig stell og lufting, min svigermor har dyner som er like gamle TS og de er fresh som alltid og like gode den dag i dag. Bruk og kast er noe som hører den yngre garde til, eller i allefall de som er yngre enn meg og svigermor Anonymkode: db3cf...f96 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #13 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvalitetsdyner holder i årevis med riktig stell og lufting, min svigermor har dyner som er like gamle TS og de er fresh som alltid og like gode den dag i dag. Bruk og kast er noe som hører den yngre garde til, eller i allefall de som er yngre enn meg og svigermor Anonymkode: db3cf...f96 Økonomien var jo en annen før, det var grunnen. 30 år gamle dyner er virkelig ikke freshe... Anonymkode: 2c7a6...b10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #14 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg bytter ikke til sommer og vinterdyne nei. Og jeg bruker mine dyner i mange år jeg også. Kjøpte ny tidlig i år. Men det er fordi jeg var på et luksushotell og forelsket meg sånn i den dynen at jeg måtte kjøpe en som var lik den. Drit dyr men beste dynen vi har hatt. Anonymkode: 704cf...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 7. oktober 2024 #15 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg bytter ikke til sommer og vinterdyne nei. Og jeg bruker mine dyner i mange år jeg også. Kjøpte ny tidlig i år. Men det er fordi jeg var på et luksushotell og forelsket meg sånn i den dynen at jeg måtte kjøpe en som var lik den. Drit dyr men beste dynen vi har hatt. Anonymkode: 704cf...0c0 Ble nysgjerrig på hvilken dyne det var? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #16 Del Skrevet 7. oktober 2024 jeg har dyner som er eldre en det, en gang i i 10året eller der omkring sendes de på vask, etterfylling av dun og nytt trekk. vasker de selv også innimellom bruker de bare om vinteren. arvet de etter besteforeldrene mine Anonymkode: dbaec...3e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #17 Del Skrevet 7. oktober 2024 jegerrinne skrev (18 minutter siden): Her vaskes dyrene 2 ganger i året. Blir å lagt ut i snøen når det er kaldt Det skal man jo ikke gjøre.. Anonymkode: 1ba5c...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #18 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvor ofte vasker du den da? Det er vanskelig å vaske dun Anonymkode: d259f...589 Nei det går fint å vaske dun så lenge man har tørketrommel og bruker tørkeballer. Så må man så klart ha stor nok kapasitet i vaskemaskin. Anonymkode: 1ba5c...79f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #19 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså æsj! Så mye promp sperm og juice det er i den dyna der. Uff. Kjøp ny Anonymkode: 75a3b...d01 Herregud, er du 13 år og ikke hørt om sengetøy? Anonymkode: 1ba5c...79f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #20 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg har hatt ikke mindre enn 3 forskjellige dundyner på samme tid. De varer jo dessverre ikke evig, de blir så flatt etter hvert selv om jeg vasker de med vaskemiddel for ull. Men sånne syntetiske dyner, de skjer ingenting med, jeg har fortsatt et jeg brukte på studenthybel, den er da 24 år gammelt 😅 Anonymkode: 5fd16...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå