Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har overlevd et forhold med psykisk vold, og har nå tenkt å gå til psykolog for å bearbeide det som har skjedd.

Jeg lurte på om det er noen her inne som vært gjennom noe lignende og kan si hvordan et typisk opplegg hos psykologen fungerer?

Er det noe man burde passe på å få snakket om? Er det noe man også burde passe på mtp. dokumentasjon og beskyttelse mot videre manipulasjon og psykisk vold, mtp. evt hevngjerrig, narsisstisk eks?

Og hvor mange timer trenger man? 10? 100? Jeg betaler selv og har begrenset med økonomi og tid.

Eller kan det være like greit å bare kjøpe en bok? Hva var det mest nyttige med å gå til psykolog, for dere som har gjort det?

Jeg tenkte å dekke 

1) det som har skjedd

2) hvordan det påvirker meg

3) bli fri fra løgntanker, manipulasjon, traumebånd

4) hvordan unngå dette i framtiden (forstå og kunne spotte giftige personligheter)

Takk for all hjelp❤️

Anonymkode: ba6e7...799

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk først dobbeltimer, 1 gang i uken eller annen hver uke, etter det gikk jeg fast annen hver uke, og senere 1 gang i måneden. Nå tar jeg en pause, delvis pga økonomi. Har sendt forespørsel til alternativ til vold, ang gruppeterapi for kvinner som har vært i voldelige forhold. For å kunne se røde flagg osv. 

Hos psykologen begynte vi med å kartlegge hva som hadde skjedd og hva jeg ville ha ut av terapien. Psykologer har taushetsplikt. 

Jeg leste noen bøker i tillegg, men fikk mest ut av å skrive dagbok, og å skrive ned alt han hadde gjort mot meg, som jeg kan se på, når jeg tenker at alt er min feil, eller at jeg er gal..

Skrevet

Du kan kontakte Alternativ til vold (ATV) 

De tilbyr hjelp til både voldsofre og utøvere. De er eksperter på sitt felt, og er nok der du ville fått best hjelp, og ikke minst så er det subsidiert så prisen er rundt kr 300 per time.

Går selv til ATV.

Håper det hjelper 😊

Anonymkode: db5da...301

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

du trenger en god del timer 10 timer er ingenting. Du må bli kjent med psykologen din og vice versa. 

og btw. Er eksen din narsissist på papir? Eller er det noe du bare slenger ut for at det skal høre mer dramatisk ut enn det virkelig er

Anonymkode: 66380...54e

Tusen takk for svar. Da kan jeg regne med at dette tar lengre tid.

Det er en psykolog som har sagt det.

ATV-Videre skrev (12 timer siden):

Jeg leste noen bøker i tillegg, men fikk mest ut av å skrive dagbok, og å skrive ned alt han hadde gjort mot meg, som jeg kan se på, når jeg tenker at alt er min feil, eller at jeg er gal..

Det var et godt tips. Jeg har skrevet noe og synes det har hjulpet masse. Det høres lurt ut å skrive mer og som du gjør.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan kontakte Alternativ til vold (ATV) 

De tilbyr hjelp til både voldsofre og utøvere. De er eksperter på sitt felt, og er nok der du ville fått best hjelp, og ikke minst så er det subsidiert så prisen er rundt kr 300 per time.

Går selv til ATV.

Håper det hjelper 😊

Tusen takk til deg også, og så bra det finnes et tilbud! Jeg kontaktet nå ATV der jeg bor, men jeg fikk dessverre høre at hos de så er det dessverre kun et tilbud dersom den som har utført volden går dit først. Det er jo veldig synd, for det høres ut som om det er de som har best kompetanse og det blir ikke så dyrt. Men kanskje det er lokale variasjoner? Kan jeg spørre deg om du fikk gå dit for egen maskin?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk til deg også, og så bra det finnes et tilbud! Jeg kontaktet nå ATV der jeg bor, men jeg fikk dessverre høre at hos de så er det dessverre kun et tilbud dersom den som har utført volden går dit først. Det er jo veldig synd, for det høres ut som om det er de som har best kompetanse og det blir ikke så dyrt. Men kanskje det er lokale variasjoner? Kan jeg spørre deg om du fikk gå dit for egen maskin?

Jeg  går der ikke som offer, men som tidligere voldsutøver. 

Vet dog om tilfeller der bare offer har fått mulighet til å benytte seg av ATV, men kan jo være det er annerledes nå enn for et par år siden.

Hvis de ikke kan tilby noe til deg er det nok DPS som er det beste alternativet for å unngå å bli ruinert. Håper uansett du får hjelp til å bli bedre!

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg går til atv som utsatt, det tilbudet har de i byen jeg bor i. Synd de ikke kan tilby deg det der du bor. Prøve å få innpass hos dps kan være et godt alternativ for deg for å unngå å bli totalt ruinert ved å gå privat. Eller så vil jeg anbefale å ta kontakt med krisesenteret nær deg, mange krisesentre har grupper for utsatte. Ønsker deg lykke til, utrolig bra at du ønsker å fokusere på deg selv ❤️

Anonymkode: 13e1b...b0a

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...