Gå til innhold

Hjemmekontor og bilen utenfor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hjemmekontor to dager i uka. Bilen står da i carporten, godt synlig fra veien.
Jeg opplever stadig vekk at folk ringer eller banker på døra. 
Elever som spør om pant til støtte for idretten, fiskebilen, alarm-selgere og jehovas vitner. 
Ofte lar jeg være å åpne, men om de ser meg fra stuevinduet så «må» jeg nesten, alt annet vil virke rart. 

Hva gjør dere? Kobler ut ringeklokka? Bare lar være å åpne? Det hender jo de står de ei stund og ringer på en gang til, spesielt om de ser at jeg er hjemme.  

Anonymkode: 4d967...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lar være å svare. Jeg hadde bare latt som ingenting. På hjemmekontor er man på jobb, og da regner jeg det som ikke hjemme.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har hjemmekontor to dager i uka. Bilen står da i carporten, godt synlig fra veien.
Elever som spør om pant til støtte for idretten, fiskebilen, alarm-selgere og jehovas vitner. 
Ofte lar jeg være å åpne, men om de ser meg fra stuevinduet så «må» jeg nesten, alt annet vil virke rart. 

Hva gjør dere? Kobler ut ringeklokka? Bare lar være å åpne? Det hender jo de står de ei stund og ringer på en gang til, spesielt om de ser at jeg er hjemme.  

Heng et stort skilt på dørhåndtaket: Hjemmekontor, ikke forstyrr! Alternativt Gjemmekontor, hunden er løs! 

Anonymkode: 39697...303

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et skilt med "Vennligst ikke forstyrr" på ringeklokka.

Ev. etterfulgt av "Send en sms hvis det er noe viktig, så svarer jeg når jeg har pause". Selvfølgelig uten å oppgi nummeret di slik at det bare er de som kjenner deg som kan sende melding og ikke selgere.

Anonymkode: 215b6...1b8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner ikke. Punktum. Uansett om de ser meg i vinduet eller ikke. Det er ingen andre enn jeg som bestemmer om jeg vil åpne døren til mitt eget hjem.

Du kan henge opp skilt om du vil, noe ala "ønsker ikke medlemskap noen plass, neitakk til selgere".

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye hjemme når det er rolig på jobb. Ingen som ringer på her. Til og med Posten legger igjen pakkene utanfor lell om jeg er hjemme. 

Anonymkode: 301e4...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i alle dager føler du at du "må" åpne for ukjente? 

Det er jo bare å la være å åpne. Du er ikke forpliktet til å åpne for verken selgere, Jehovas vitne eller hvem det nå måtte være

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å ha en bil stående hjemme selv om man ikke er hjemme selv, så ikke føl at du er uhøflig om du ikke åpner selv om du er fysisk hjemme. Jeg har også hjemmekontor og som en annen sier - jeg anser meg som på jobb selv om jeg jobber hjemmefra og føler meg overhodet ikke forpliktet til å åpne døren. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sett en lapp på døra: Jeg er på hjemmekontor kl 08.00. - 15.30. I dette tidsrommet vil jeg ikke åpne om dere ringer på. Kom tilbake etter kl 15.30. 

Anonymkode: d842a...e46

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bilen står i carporten har da ingen betydning for hvorvidt det er noen hjemme i huset eller ikke? Her står bilen alltid i carport’en på dagtid, selv om jeg og mannen stort sett er på kontoret de fleste dager. Vi reiser alltid kollektivt til jobb, så bilen er sjelden i bruk midt på dagen.

Anonymkode: 70f82...a24

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å sitte et sted der du ikke blir sett utenfra? Mitt hjemmekontor har vindu mot hagen på motsatt side av huset, så folk må inn i hagen for å se om jeg er der. Folk har også begynt å lære at bilen min ikke er et sikkert tegn på at jeg er hjemme. Det hender ofte at jeg sykler eller tar buss til jobb, eller bruker mannens bil.

I tillegg har jeg dørklokke med kamera, slik at jeg slipper å åpne døra eller vise meg i et vindu for å se hvem som står utenfor. Og døra er selvfølgelig låst (bor på bygda, og her ringer vi på og går inn…).

Anonymkode: 44b50...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min står utenfor enten jeg er på jobb eller ikke, jeg har aldri tenkt at jeg er forpliktet til å åpbe døra av den grunn. Det er da ikke noen indikasjon på at jeg er hjemme, bare på at jeg ikke er i bilen.

Anonymkode: 8db9f...517

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner døra og sier jeg jobber. Samme hvis jeg sitter i møte. Har kort vei til døra, så det tar meg 30 sekunder. 

Anonymkode: d7fe4...ede

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bilen min står utenfor enten jeg er på jobb eller ikke, jeg har aldri tenkt at jeg er forpliktet til å åpbe døra av den grunn. Det er da ikke noen indikasjon på at jeg er hjemme, bare på at jeg ikke er i bilen.

Anonymkode: 8db9f...517

Dette. Her står alltid bilen utenfor, vi bruker den kun for storhandling og enkelte langturer. Synes ikke vi har så stor pågang på døra, og vi bor i villastrøk i Oslo.

Anonymkode: fcecc...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av om du og bilen er hjemme så er du da ikke forpliktet til å åpne døra når du jobber. Bare la være. 

Anonymkode: bfe7f...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 15.42):

Du setter et slikt kort på døra: 

https://www.temu.com/no/3pcs-no-soliciting--do-not---or--------g-601099636314900.html?_oak_mp_inf=EJSmsNKm1ogBGhZnb29kc19ndWE0N3VfcmVjb21tZW5kIJrh38%2BuMg%3D%3D&top_gallery_url=https%3A%2F%2Fimg.kwcdn.com%2Fproduct%2Ffancy%2F3ec7e36e-7ed6-47e8-91b9-a55f194aa47c.jpg&spec_gallery_id=4409230747&refer_page_sn=10032&refer_source=10016&freesia_scene=11&_oak_freesia_scene=11&_oak_rec_ext_1=MzAw&_oak_gallery_order=119627688%2C48351501%2C104824010%2C189808559%2C703939237&refer_page_el_sn=200444&_x_sessn_id=jalcz5lkpx&refer_page_name=goods&refer_page_id=10032_1730502192031_qzwyv1bv9c

Er kortet for lite, så forstyrrer du det opp. 

Anonymkode: 39697...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...