Shoegal Skrevet 24. februar 2006 #1 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg har lenge tenkt på å gjøre noen små (?) grep for å fornye kjøkkenet. Benkeplaten på kjøkkenet mitt er i hvit laminat, helt ok egentlig - men den bærer preg av de forrige eierne, noe jeg synes er litt kjipt... På veggen over benkeplaten er det fliser som har en struktur som jeg ikke har så veldig sansen for (de ser litt billige ut...). Det jeg lurer på er om det er mulig og om det vil gi et godt resultat dersom jeg flislegger benkeplaten, og legger tilsvarende fliser på veggen (må vel da bare fjerne de gamle flisene?) ? Hvis noen også har en fremgangsmåte, er det supert! *vil ha "nytt" kjøkken* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2006 #2 Del Skrevet 24. februar 2006 Akkurat det samme har jeg tenkt på! Jeg har ingen erfaringer, men håper noen andre har noe å bidra med! ps: på sånne oppussingsprogrammer på TV ser det jo ut som de bare legger fliser rett på benken, men det er jo ikke sikkert at det er slik det funker "in real life" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 24. februar 2006 #3 Del Skrevet 24. februar 2006 Ville ha tatt meg en tur til en flisebutikk å pratet med dem. Jeg trur det teoretisk sett er mulig, men er vedlig greit å få pratet med noen eksperter slik at det blir best mulig resultat. Men husk på renholdet av flisene da.. kan fort bli lei av å vaske fugene på en benkeplate. Du bør også fjerne de gamle flisene som du har i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monikabrx Skrevet 25. februar 2006 #4 Del Skrevet 25. februar 2006 vi har granitt fliser på kjøkkenbenken.. Vi brukte 22mm.gulvspon, som vi satte inn med membran. Limte på flisene (black galaxy) Du bør ha minst mulig fuge... Fuga med svart silicon. Veldig lett, billig og kjempe lekkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 25. februar 2006 Takk for svar! Ville ha tatt meg en tur til en flisebutikk å pratet med dem. Jeg trur det teoretisk sett er mulig, men er vedlig greit å få pratet med noen eksperter slik at det blir best mulig resultat. Men husk på renholdet av flisene da.. kan fort bli lei av å vaske fugene på en benkeplate. Du bør også fjerne de gamle flisene som du har i dag ← Sikkert en god ide å prate med noen eksperter vi har granitt fliser på kjøkkenbenken.. Vi brukte 22mm.gulvspon, som vi satte inn med membran. Limte på flisene (black galaxy) Du bør ha minst mulig fuge... Fuga med svart silicon. Veldig lett, billig og kjempe lekkert! ← Vet ikke helt om jeg forsto fremgangsmåten...? :klø: La du dem oppå den gamle benkeplata? Gulvspon og membran - hvordan og hvorfor? (dvs skjønner vel prinsippet med membran, men fint hvis du kan forklare likevel ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. februar 2006 #6 Del Skrevet 25. februar 2006 Du får kjøpt Litex-plater som er fine til flislegging. Brukes mye på bad o.l. Men da er det jo snart like dyrt som å kjøpe ny benkeplate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #7 Del Skrevet 25. februar 2006 Du får kjøpt Litex-plater som er fine til flislegging. Brukes mye på bad o.l. Men da er det jo snart like dyrt som å kjøpe ny benkeplate. ← Litex-plater brukes på bad og fungerer på samme måte som membran (tåler vann). Ser ikke poenget med å bytte ut en benkeplate med Litex, like greit å flislegge benkeplaten. Når det er sagt ville jeg ikke flislagt benkeplaten i det hele tatt. Vanskelig å rengjøre fugene hvis man søler (noe man ofte gjør på et kjøkken), og stekefett sitter ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 25. februar 2006 #8 Del Skrevet 25. februar 2006 Fliser på benkeplate. I tillegg til flisene bør du kanskje samtidig kjøpe inn flere glass, kopper og alt annet som kan knuses, for du kommer ikke til å knuse færre ting med fliser på benkeplaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monikabrx Skrevet 25. februar 2006 #9 Del Skrevet 25. februar 2006 Takk for svar! Sikkert en god ide å prate med noen eksperter Vet ikke helt om jeg forsto fremgangsmåten...? :klø: La du dem oppå den gamle benkeplata? Gulvspon og membran - hvordan og hvorfor? (dvs skjønner vel prinsippet med membran, men fint hvis du kan forklare likevel ) ← Nei, vi la gulvspon plata oppå skapene, ingenting under. Vi brukte gulvspon forde det tåler veldig mye. Skjær til plata, kapp ut til vask, evt koketopp. Bruk en vanlig rulle til å smøre på membran. Det er viktig å bruke nokk menbran, for å vere helt sikker på att det ikke sveller om det blir mye vannsøl. Når membran har tørket, har du på flisene på vanlig måte. På kanten rundt, har vi festet sorte lakerte lister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2006 #10 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg har alltid hatt lyst på fliser på benkeplaten, med varmekabler under der som jeg pleier å trille ut bollene.............. *drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå