Gå til innhold

Dilemma, kjæresten var mer "på" med tidligere flørt enn med meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å gjøre en lang historie kort. Men hodet har løpt avgårde med fornuften min.

Vi er 40 ish, sammen på andre året, begge vært singel en stund. Jeg frivillig (ingen leting), han har vært på søken men ikke funnet noen. Vi møttes, falt pladask, har det egentlig utrolig fint sammen, vil flytte sammen og ser etter noe å kjøpe felles.

Det viser seg at han har hatt en on/off relasjon med en felles bekjent. Vi visste ikke om dette før vi hilste på samme person under et idrettsarrangement i fjor og alle tre så litt overraska ut. Viser seg at han iløpet av 6 år har hatt sporadisk kontakt med henne, både kort dating, hatt sex, gjort tjenester for henne, sextet og gått turer, ikke månedlig, men nå og da. Han sier han aldri var forelsket eller så for seg en fremtid med henne, og at hun betydde ingenting. Han påstår han ikke sendte noe særlig meldinger eller gjor noe særlig til innsats, fordi han kun så for seg lett tilgjengelig sex av og til. 

Det hører med til historien at han løy om henne de første gangene jeg spurte, men etterhvert måtte han bare innrømme greien.

Jeg har hatt vanskeligheter med å tro det han sier, for han har kommet med "sannheten " dryppvis, og kun når jeg tar initiativ til å oppklare. 

Han vet at jeg har kjent henne i flere år gjennom idretten, og vi har tilbragt timesvis på sidelinjen sammen. Det han ikke vet er at hun har vist meg meldinger og delt div i årenes løp om "en fyr hun holder litt på med" . Navnet hans er helt ordinært, og jeg koblet ikke da vi ble sammen at dette er samme mann.

Så jeg vet dessverre at det han sier til meg ikke stemmer. Han har vært veldig på ovenfor henne, skriver hvor deilig det er å ha sex med henne, at han gleder seg til å se henne ri han, kjenne kuken inni henne, at hun har perfekte pupper, at han gleder seg til å tilfredsstille henne, at en perfekt lørdag er når hun er på besøk og rir han/suger han/lar han komme i munnen hennes osv. Han har vært pådriver, invitert henne på gåturer, hjem til seg, tatt initiativ til disse samtalene, sendt bilder av seg selv avkledd, osv. 

Saken er den. Sånn er han ikke med meg. Jeg har mange ganger etterlyst initiativ og litt mer "hva ønsker/liker du". Han unnskylder seg med at han ikke er sånn, er introvert, han har aldri vært sånn som person. Tross i at han har lagt med 40 damer oppigjennom så sier han at han aldri har vært flink til de tingene. 

Vi har kommet til et punkt at dette samtaleemnet ikke kan diskuteres mer. Vi har kun tatt det 3-4 ganger på 18 mnd, men nå ble han tydelig irritert og nesten litt sint. Han orker ikke snakke noe mer om henne fordi han ikke har noe nytt å si. 

Han påstår jeg er det beste som har skjedd han, han har ikke vært forelsket sånn her før, eller elsket noen før. Han har heller aldri møtt noen han ser for seg å dele livet sitt med og han er pådriver for å flytte sammen. Ordene er jo veldig fine de. 

Men jeg sitter igjen med følelsen av at hun andre vekket noe annet i han. Han ble gira, jaktet, uttrykte seg, var verbal om at han ville ha henne, og gjorde ting for henne. 

Han påstår hardnakket at jeg ikke er noen andrepremie, eller noen han tar til takke med. At hun aldri har betydd noe. 

Selv om ordene er fine så kjenner jeg dypt inn i kjernen av meg at noe skurrer. 

Er dette meg som ødelegger for meg selv og et fint forhold? Eller?

Hva skal jeg tro?

Anonymkode: aa736...8f7

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blander jo helt sammen sex og forhold.

Det han hadde med henne var kun seksuelt, klart han var mer pågående seksuelt.

(At dere kjenner hverandre, og at du vet alt dette her, er riktignok klart problematisk.)

Anonymkode: e2a32...3fd

• Liker 8
  • Nyttig 10
Skrevet

Det er opp til deg om dette er noe du kan leve med og legge bak deg. Hvis dette hele tiden kommer til å skape usikkerhet for deg er det ikke verdt det, dessverre. Jeg hadde gjort det slutt i hvert fall 

Anonymkode: c7a8a...8e1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er opp til deg om dette er noe du kan leve med og legge bak deg. Hvis dette hele tiden kommer til å skape usikkerhet for deg er det ikke verdt det, dessverre. Jeg hadde gjort det slutt i hvert fall 

Du hadde gjort det slutt fordi han ikke har de rette følelsene for meg?

For det er det hodet mitt tenker. At om jeg var rett for han så hadde han vært like "på".

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For det er det hodet mitt tenker. At om jeg var rett for han så hadde han vært like "på".

Ts

Jeg hadde gjort det slutt fordi det for meg hadde skapt mye usikkerhet. Jeg tror han mener det han sier til deg, men for min del hadde det ikke forandret noe. 

• Liker 6
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du blander jo helt sammen sex og forhold.

Det han hadde med henne var kun seksuelt, klart han var mer pågående seksuelt.

(At dere kjenner hverandre, og at du vet alt dette her, er riktignok klart problematisk.)

Ja, er derfor jeg spør her inne. Føler jeg ikke tenker klart. Ikke er hun verken pen, smart eller vellykket på noe vis. Hun er en grå mus med silikonpupper, absolutt ingen grunn til å vekke sjalusi på noen av de frontene. Det er det emosjonelle, at jeg tenker hun vekket noe i han som jeg ikke klarer.

Han har selvfølgelig sagt og skrevet at jeg er deilig, at han gleder seg til å se meg, at han elsker ene og andre kroppsdelene. Men det er alltid jeg som starter ballet. Alltid jeg som drar igang en sånn dialog. Da vi datet ble han alltid med på det jeg foreslo, men kanskje 1/10 var hans forslag eller initiativ. Vi har spøkt med at hvis ikke det var for min innsats hadde vi ikke sittet her ibdag, fordi han sier han alltid lar ting koke ut i kålen fordi han tar så lite initiativ ovenfor damer.

Men jeg vet jo, det ikke er tilfellet. Og han har selv innrømmet å invitere henne på ditt og datt.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts

Rett for han…som hva da? Kone eller elskerinne? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rett for han…som hva da? Kone eller elskerinne? 

Trenger det å være to forskjellige ting?

Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, er derfor jeg spør her inne. Føler jeg ikke tenker klart. Ikke er hun verken pen, smart eller vellykket på noe vis. Hun er en grå mus med silikonpupper, absolutt ingen grunn til å vekke sjalusi på noen av de frontene. Det er det emosjonelle, at jeg tenker hun vekket noe i han som jeg ikke klarer.

Han har selvfølgelig sagt og skrevet at jeg er deilig, at han gleder seg til å se meg, at han elsker ene og andre kroppsdelene. Men det er alltid jeg som starter ballet. Alltid jeg som drar igang en sånn dialog. Da vi datet ble han alltid med på det jeg foreslo, men kanskje 1/10 var hans forslag eller initiativ. Vi har spøkt med at hvis ikke det var for min innsats hadde vi ikke sittet her ibdag, fordi han sier han alltid lar ting koke ut i kålen fordi han tar så lite initiativ ovenfor damer.

Men jeg vet jo, det ikke er tilfellet. Og han har selv innrømmet å invitere henne på ditt og datt.

Ts

Ja, det du beskriver høres helt riktig ut i mine ører, at han vil noe seriøst med deg, men ikke med henne.

Men måten du beskriver det hele på, virker det som du heller vil være en elskerinne han begjærer kroppen til, enn en seriøs kjæreste han vil gifte seg med?

Ser så klart problemet med at du vet altfor altfor altfor mye om denne andre dama. Tror dessverre ikke du kommer deg over dette, med mindre du takler at han har elskerinner. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Har han vært interessert i et seriøst forhold til henne? 

Hun høres mer ut som en FF. Ville han hatt henne hadde han vel prøvd å date henne seriøst🤷🏻‍♀️

Og når det kun er seksuelt uten følelser så lever han jo ut en annen del av seg selv.

Med deg er det følelser involvert og da blir en gjerne mer forsiktig. 

Da jeg møtte kjæresten tok det litt tid før han ble trygg nok på å kunne være mer dirty og dominant mot meg. Det ble litt kontrast fordi han elsket meg, men også ville slippe løst dyret i seg. Jeg måtte trygge han på at jeg digger at han prater og puler meg som en elskerinne uten hemninger. I tillegg til at vi er partnere, kjærester og bestevenner. 

Anonymkode: 980c5...cbd

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Trenger det å være to forskjellige ting?

Ts

Ja, jeg mener det.

Selv har jeg ingenting til overs for de mennene som er vill etter meg seksuelt, og foretrekker helt klart menn jeg må jobbe for å få.

At han da har mer lyst seksuelt på andre damer, er bare en fordel. 

Skrevet

Ja, det du beskriver høres helt riktig ut i mine ører, at han vil noe seriøst med deg, men ikke med henne.

Men måten du beskriver det hele på, virker det som du heller vil være en elskerinne han begjærer kroppen til, enn en seriøs kjæreste han vil gifte seg med?

Ser så klart problemet med at du vet altfor altfor altfor mye om denne andre dama. Tror dessverre ikke du kommer deg over dette, med mindre du takler at han har elskerinner. 

Ja, nei, elskerinner klarer han ikke å ha 😅 han er en one woman guy som ikke vil ha noe styr og drama. Dette er tidenes mest lojale og trofaste fyr, og jeg har null frykt for utroskap. 

Men at hun var en spennende elskerinne?  ja hun var tydeligvis det.

Men hvorfor oppføre seg annerledes med meg? Det er det jeg ikke skjønner. 

Når man møter hun ene som du virkelig vil dele livet med. Er det ikke DA man er pådriver? 

Det er nok den tanken som tuller mest med hodet mitt.

Ts

Skrevet

Ja, nei, elskerinner klarer han ikke å ha 😅 han er en one woman guy som ikke vil ha noe styr og drama. Dette er tidenes mest lojale og trofaste fyr, og jeg har null frykt for utroskap. 

Når man møter hun ene som du virkelig vil dele livet med. Er det ikke DA man er pådriver? 

Ts

Det er fordi han er seriøs med deg. Du betyr mer for han enn hun gjør. Han er mer nervøs for å miste deg.

Du må da ha opplevd noe i livet som gjorde deg mer nervøs enn andre ganger, og hvor du la mer bånd på deg? Ta utgangspunkt i dette, og tenk at du er årsaken til hans nervøsitet. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Når følelsene ikke stikker så dypt, så er det kanskje lettere å være drøy og eksplisitt i sin tone overfor den andre dama. Han har mer å miste ved å tøye strikken med deg, hvis han er usikker på om du liker den slags. Det er litt trist, men jeg har litt samme erfaring som deg. Føler at kjæresten i begynnelsen var mye mer eksplisitt i sine ønsker og begjær da vi bare datet. Etter at vi ble sammen så avtok det drastisk. Vet ikke om det er et slags skuespill som blir kjørt når relasjonen er litt overfladisk, og det kanskje ikke er hans egentlige natur. 

Anonymkode: fa255...810

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har han vært interessert i et seriøst forhold til henne? 

Hun høres mer ut som en FF. Ville han hatt henne hadde han vel prøvd å date henne seriøst🤷🏻‍♀️

Og når det kun er seksuelt uten følelser så lever han jo ut en annen del av seg selv.

Med deg er det følelser involvert og da blir en gjerne mer forsiktig. 

Da jeg møtte kjæresten tok det litt tid før han ble trygg nok på å kunne være mer dirty og dominant mot meg. Det ble litt kontrast fordi han elsket meg, men også ville slippe løst dyret i seg. Jeg måtte trygge han på at jeg digger at han prater og puler meg som en elskerinne uten hemninger. I tillegg til at vi er partnere, kjærester og bestevenner. 

Anonymkode: 980c5...cbd

Hmmm... takk for svar... 

Tror ikke jeg helt skjønner mekanismen, for i min verden er en livspartner nettopp det, alt. 

Det er med min kjære jeg er dyrisk, vill, kjærlig, intim, lojal, sårbar, nær, dirty, omsorgsfull osv. Hele meg er forbeholdt kjæresten min. Det er helt unaturlig å plukke ut én bit som er forbeholdt sexrelasjoner..

Men kanskje er det sånn for han da... som du foreslår. 

Ts

Skrevet

Det er med min kjære jeg er dyrisk, vill, kjærlig, intim, lojal, sårbar, nær, dirty, omsorgsfull osv. Hele meg er forbeholdt kjæresten min. Det er helt unaturlig å plukke ut én bit som er forbeholdt sexrelasjoner..

Men du er jo kvinne? 

Skrevet

Men du er jo kvinne? 

Hehe.  Ja, det er jeg. Gjelder det andre regler for det spillet? 😇🤭

Ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ts

Jeg tolker ikke som at han på noen måte var mer interessert i henne. Men at det kanskje falt han mer naturlig å snakke/oppføre seg dirty, fordi det ikke var noen følelser der. I tillegg er mange litt mer sånn når de er yngre, han kan ha vokst litt fra det. 

Når man møter noen man vil dele livet med, så blir man jo litt nervøs, selv over tid. Vil ikke skremme dem bort. Og en man elsker behandler man såklart med respekt. Men hvis det du mener er at han ikke tar initiativ til noe som helst, ikke til å tilbringe tid sammen på noen måte, så ville jeg også blitt litt usikker ja. Men du tar kanskje såpass mye initiativ at han ikke trenger? Vil tro dere møtes oftere enn de gjorde? Det kan jo være forklaringen. 

Jeg ville vært ærlig med han. Si at dere snakket om han den gangen da de hadde en greie, men at du først nylig skjønte at det var han siden navnet er vanlig. Og at det gjør deg usikker at du vet at han var så seksuelt på henne når han sier til deg det ikke betydde noe. Så kan du se hva han svaret.

Anonymkode: c82e0...5ab

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hehe.  Ja, det er jeg. Gjelder det andre regler for det spillet? 😇🤭

Ts

Er du seriøs nå?

Det må da være en årsak til at du velger en mann som kjæreste og ikke en kvinne? Du har vel opplevd at de parene med mann og kvinne, som fungerer over mange år, er de hvor kjønnene er ulike?

Nå nærmer vi oss en slags filosofi om at to fotballag som møtes til kamp, ikke må forsøke å treffe hverandres mål, for det er å være slem, men i stedet må ha et felles mål…det blir for useriøst for meg. 

Skrevet

Hvorfor skal han være ærlig med deg og alt han gjorde med henne  og fortelle deg alt mulig når du ikke er det med ham? 

Fortell at du har sett meldingene hun sendte....

Anonymkode: 70241...29e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...