Gå til innhold

Barn til kjeveortoped- pris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datter på 15 har hatt regulering. Det i seg selv er jo kostbart (20000+) og jeg tenkte vi var ferdig med de store utgiftene. Nå er det ca ett år siden hun tok av reguleringen. Hun ble innkalt til en sjekk (gikk alene) forrige uke. Hun har plate som hun bruker om natta. Er særdeles dårlig til å bruke den, men det så fint ut fikk hun beskjed om.

Hun sier selv at hun var inne ca 2 minutt.

Så får jeg faktura. 500kr. Er dette normalen?

Anonymkode: f52b5...772

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontroller har den prisen de har. Om man er inne i 2 min eller 10 spiller ingen rolle, de fakturerer ikke etter minutter. Men om du tenker noe er feil så må du jo ringe til de det gjelder 

Anonymkode: 76077...e36

• Liker 5
Skrevet

Ja, det høres normalt ut.

Anonymkode: 23825...aab

• Liker 1
Skrevet

Ca det samme som jeg betalte da 13-åringen var inne til en to-minutters sjekk ifbm plate etter regulering. 

Anonymkode: e33ca...23d

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er en helt vanlig pris for kontroll.

Anonymkode: 09b7b...a10

• Liker 1
Skrevet

Høres normalt ut. De har jo satt av en gitt tid til din datter uavhengig av hvor lang tid kontrollen faktisk tar. De må fortsatt desinfisere utstyr som er brukt og gjøre klart til neste pasient uavhengig av tid din datter var i stolen.

Anonymkode: 86beb...0db

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Datter på 15 har hatt regulering. Det i seg selv er jo kostbart (20000+) og jeg tenkte vi var ferdig med de store utgiftene. Nå er det ca ett år siden hun tok av reguleringen. Hun ble innkalt til en sjekk (gikk alene) forrige uke. Hun har plate som hun bruker om natta. Er særdeles dårlig til å bruke den, men det så fint ut fikk hun beskjed om.

Hos min tannlege for noen dager siden, så stod det:  hygiene kr. 370. Hva står det på din faktura et beløpet gjelder?

Tannleger er ikke gratis, når en pasient kommer innenfor døra, og setter seg i stolen så skal alt gåes over etterpå. I tillegg har vel tannlegen gjort noe for å komme frem til at alt er fint? 

Anonymkode: d7b61...eec

Skrevet

Det er helt normalt, vi betaler mer enn 1000kr i måneden, han er inne i fem minutter ca en gang i måneden. Får dekket 35% av staten, så egentlig er det enda dyrere. Han har to-fire pasienter samtidig på ulike rom, så dette blir det store penger av! 

Anonymkode: b1cdf...db4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er helt normalt, vi betaler mer enn 1000kr i måneden, han er inne i fem minutter ca en gang i måneden. Får dekket 35% av staten, så egentlig er det enda dyrere. Han har to-fire pasienter samtidig på ulike rom, så dette blir det store penger av! 

Det var kjeveortoped en skulle blitt tydeligvis😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

500 er ingenting mot de 10 000kr jeg måtte betale for første konsultasjon… Likevel koster ikke etterkontrollene her.
Så var det 2900kr hver eneste måned i nesten to år mens reguleringen(e) var på. Rart ingenting ble dekket, søkte nav men fikk nei… Så alle sparepengene er oppbrukt og levd under fattigdomsgrensa i den tida. Ufør 100% alenemor. 

Anonymkode: a89f9...acf

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det tenker jeg hver gang jeg er der. 🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

500 er ingenting mot de 10 000kr jeg måtte betale for første konsultasjon… Likevel koster ikke etterkontrollene her.
Så var det 2900kr hver eneste måned i nesten to år mens reguleringen(e) var på. Rart ingenting ble dekket, søkte nav men fikk nei… Så alle sparepengene er oppbrukt og levd under fattigdomsgrensa i den tida. Ufør 100% alenemor. 

Shit, det var dyrt. Skjønner jeg ikke skal klage over 2200kr annenhver måned! Vi får dekket noe (35%), men likevel må det ha vært veldig mye dyrere for deg/dere.
Vi har også to inntekter, så vi slipper de store økonomiske problemene dette har gitt deg. Synd det skal være slik. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Shit, det var dyrt. Skjønner jeg ikke skal klage over 2200kr annenhver måned! Vi får dekket noe (35%), men likevel må det ha vært veldig mye dyrere for deg/dere.
Vi har også to inntekter, så vi slipper de store økonomiske problemene dette har gitt deg. Synd det skal være slik. 

Ja, alt av sparepenger og alt jeg hadde spart til konfirmasjon er vekke. Fine tenner da, men har enda ikke hørt om noen som måtte betale så mye…

Skrevet

Helt normalt! Dekningsgraden er en vits... Har 90% på våre barn, men mye som ikke faller inn under det. Har så langt betalt 15000 i år  (fordelt på flere barn, men hvor kun et barn er i aktiv behandling). Blir nok fort 10-15000 til før året er ferdig.

Feks så skal et av barna ta nye bilder/scanninger nå, 8 år siden sist, og da dekkes ikke dette fordi hen alt har tatt bilder. At det er en annen bittfeil som nå skal reguleres og barnet nå er så godt som fullt utvokst har ingenting å si.... forstå det den som kan. Ligger an til operasjon og da skal mer (100%) dekkes, men vil se det før jeg tror det.

Anonymkode: fab77...4bf

Skrevet

Ja høres rett ut ja. Ene her hadde 90% dekning og jeg betalte over 35 000 for henne. Det samme gjorde jeg for nr to. Men hun hadde ikke så mye dekning. Så 70 000 for rette tenner. Så jeg håper dem tar godt vare på dem. 

Anonymkode: 5ee23...458

Skrevet

Gud bedre jeg håper ungen ikke må ha regulering 😳💸💸💸💸

Skrevet

Ja,vi betaler 1000 kr omtrent hver gang hun er på kontroll. De fleste gangene tar det 5 min. De kan ta blodpris,da kjeveortopeder er utdannet både tannlege og lege, altså 2 masterstudier 😳 

Anonymkode: fa4a3...9a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja det er bare å bli det hvis du mener at det er så enkelt.

Anonymkode: d6585...645

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja det er bare å bli det hvis du mener at det er så enkelt.

Anonymkode: d6585...645

Kan ikke se hvor det står at vedkommende mener det er enkelt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...