Gå til innhold

Ønsker å bytte jobb, vil det kjennes lettere for meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lei av jobben min. Føler ikke lenger den passer meg, og at ledelsen er dårlig. Det er ineffektivt og det er veldig mye å gjøre, samt at jeg noen ganger føler det ikke er etisk forsvarlig det jeg driver med. 

Ønsker meg inn i skolen (jobber allerede med mennesker), og har skjønt at det muligens er en slags flukt derfra. Samtidig så er det jo mange som venter på å ta over tomme stillinger som har en mer egnet lærerutdanning enn meg (barne- og ungdomsarbeider, sykepleier med videreutdanning i psykisk helse hos barn og ppu, pluss master i pedagogikk).

Det var digresjon. Spørsmålet mitt er vel om dere tenker at jeg er mer systemfeil (har lært et nytt ord) enn lei av å jobbe. Vil jeg trives bedre i ny jobb selv om ledelsen sikkert har like mye å gjøre, like mye press på seg på å spare penger, kollegaene sikkert har like mange sykemeldinger og selve jobben kommer til å kreve arbeid dag og natt? Jeg drømmer om å jobbe med barn, hadde vært en drøm å få til. 

Anonymkode: e10dd...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke fast lærerjobb uten godkjent lærerutdanning. Så da blir det enten å jobbe på SFO, som miljøarbeider eller som ufaglært lærer. Det er ikke noe særlig. Da ville jeg heller sett andre plasser, kanskje mot institusjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (23 timer siden):

Du får ikke fast lærerjobb uten godkjent lærerutdanning. Så da blir det enten å jobbe på SFO, som miljøarbeider eller som ufaglært lærer. Det er ikke noe særlig. Da ville jeg heller sett andre plasser, kanskje mot institusjoner?

Ja, jeg har allerede ppu-y, så kan jo jobbe i ungdomsskolen og i vgs. Tror jeg kunne fått vikariat ihvertfall. Håper er egentlig å kunne få jobb som spesialpedagog, det kunne jeg godt tenkt meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, jeg har allerede ppu-y, så kan jo jobbe i ungdomsskolen og i vgs. Tror jeg kunne fått vikariat ihvertfall. Håper er egentlig å kunne få jobb som spesialpedagog, det kunne jeg godt tenkt meg. 

Hvis du har ppu y så har du et yrkesfag du er kvalifisert å undervise i?

Det er jo enorm mangel på yrkesfagslærere, så da vil du nok kjapt få mange tilbud. Du vil nok også være aktuell for mange spes.ped. jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke gull og grønne skoger som spesialpedagog heller. Kjenner igjen mye av det du beskriver, fra min arbeidsplass. Veldig mye er skikkelig dass

Anonymkode: a9705...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...