Gå til innhold

Gravid med nummer 2 i uke 19 og ingen tegn til liv i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, som overskriften sier. Med første kjente jeg liv i magen i uke 19-20. er gravid igjen nå og har ikke kjent en eneste ting. Jeg er snart 20 uker. Trodde det var vaneligere å kjenne liv i magen tidligere med nummer 2? Jeg har ikke hatt en eneste ultralyd hittil heller, men skal ha det om 2 dager. Er det noen som har opplevd lignende? Er det normalt? 

Anonymkode: 8ac14...592

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei, som overskriften sier. Med første kjente jeg liv i magen i uke 19-20. er gravid igjen nå og har ikke kjent en eneste ting. Jeg er snart 20 uker. Trodde det var vaneligere å kjenne liv i magen tidligere med nummer 2? Jeg har ikke hatt en eneste ultralyd hittil heller, men skal ha det om 2 dager. Er det noen som har opplevd lignende? Er det normalt? 

Du kan ha morkake framfor slik at en ikke kjenner det så godt, ellers er det jo ikke et godt tegn desverre! Lykke til på ultralyd. 

Anonymkode: 20904...6eb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ha morkake framfor slik at en ikke kjenner det så godt, ellers er det jo ikke et godt tegn desverre! Lykke til på ultralyd. 

Håper det er grunnen 🥺 Takk!

Skrevet

Riktignok har jeg bare én, men jeg kjente INGENTING før i uke 24, og ingen helt tydelige tegn på liv (klare bevegelser, spark osv) før i uke 28. Legen min som fulgte meg opp var ikke bekymra, jeg hadde da morkake på fremre vegg.

Så jeg ville ikke gitt opp ennå, kan være helt naturlig, men skjønner at det er ekkelt når du ikke tok tidlig ultralyd og har sett liv ennå. Men ja, jeg hadde jo sett liv på UL tidligere, men var likevel sykt nervøs før OUL og overbevist om det verste siden jeg ikke kjente noe. Har en liten sønn nå ❤️ krysser fingrene for deg også!

Anonymkode: b30db...637

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Riktignok har jeg bare én, men jeg kjente INGENTING før i uke 24, og ingen helt tydelige tegn på liv (klare bevegelser, spark osv) før i uke 28. Legen min som fulgte meg opp var ikke bekymra, jeg hadde da morkake på fremre vegg.

Så jeg ville ikke gitt opp ennå, kan være helt naturlig, men skjønner at det er ekkelt når du ikke tok tidlig ultralyd og har sett liv ennå. Men ja, jeg hadde jo sett liv på UL tidligere, men var likevel sykt nervøs før OUL og overbevist om det verste siden jeg ikke kjente noe. Har en liten sønn nå ❤️ krysser fingrene for deg også!

Anonymkode: b30db...637

Med andremann pleier man å kjenne det tidligere om ikke morkaka ligger slik du beskriver. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med andremann pleier man å kjenne det tidligere om ikke morkaka ligger slik du beskriver. 

Eller så kan babyen ligge på en måte også slik at en ikke kjenner det så godt tror jeg. 

Skrevet

Føler liksom det blir litt rart å ringe og høre 2 dager før UL.. må vel bare vente og se. 
Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler liksom det blir litt rart å ringe og høre 2 dager før UL.. må vel bare vente og se. 
Ts

Har du kjent liv i dette svangerskapet i det hele tatt? 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du kjent liv i dette svangerskapet i det hele tatt? 😊

Nei 😕 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei 😕 

ts

Det er betryggende altså! Da ligger nok babyen/morkaka bare slik at du ikke kjenner det. En skal jo være obs etterhvert om en ikke kjenner liv, men er litt tidlig for det enda. Oppdater her etter timen da 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er betryggende altså! Da ligger nok babyen/morkaka bare slik at du ikke kjenner det. En skal jo være obs etterhvert om en ikke kjenner liv, men er litt tidlig for det enda. Oppdater her etter timen da 😊

Takk for svar ❤️ Håper det er det som er grunnen. Skal huske å oppdatere! Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 12.52):

Med nummer tre kjente jeg ingenting før uke 23. Spørs helt hvordan de ligger. 

Anonymkode: 9bf08...05d

Skrevet

Jeg kjente liv fra uke 17, hvis jeg husker riktig. Men ikke hver dag. 

Det er lett å gå glipp av bevegelsene hvis man selv er i bevegelse.

Anonymkode: d636a...8f0

Skrevet

Det er helt normalt. :) Håper ultralyden gikk fint! 

Skrevet

Ts her! 
Takk for alle svar. Hadde ultralyd idag. Jeg var visst bare 15 uker på vei.. legen hadde bommet med hele 4 uker 😐 Morkaken lå også foran, så hun sa at det og var en grunn til at jeg ikke hadde følt spark enda. Alt var helt topp. Venter en gutt 💙

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her! 
Takk for alle svar. Hadde ultralyd idag. Jeg var visst bare 15 uker på vei.. legen hadde bommet med hele 4 uker 😐 Morkaken lå også foran, så hun sa at det og var en grunn til at jeg ikke hadde følt spark enda. Alt var helt topp. Venter en gutt 💙

Hvordan kan legen bomme med 4 uker? Høres ut som et dårlig tegn.. 

Anonymkode: a26c2...f02

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan kan legen bomme med 4 uker? Høres ut som et dårlig tegn.. 

Anonymkode: a26c2...f02

Aner ikke.. skjedde forrige graviditet også. Han brukte terminkalkulator sin nettside og. Skal sies at jeg brukte en app til å tracke mensen med, det kan kanskje ha vært noe feil med den, gjetter jeg. Alt var værtfall fint med den lille heldigvis.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 12.52):

Helt helt normalt. Jeg er i uke 22 og kjenner så vidt noe med nr 2 i forhold til nummer 1 . Morkaken kan ligge i anterior posterior eller fundal . Les litt opp på drt skal stå på arket ditt som du fikk hvis du noen har tatt UL i svangerskapet. Husk at babyene er forskjellige og magen er forskjellig fra gang til gang. Så lenge du ser at  magen din vokser fra tid til tid så er det normalt. Kan hende du ikke kjenner noe før i uke 24. Noen kjenner ikke før i uke 28. Gi det litt tid. Den har det sikkert veldig varmt og godt der inne 😊💓

Er du usikker så kontakt din jordmor eller lege .

Anonymkode: f656b...c4b

• Hjerte 1
Skrevet

Gratulerer  med gutt 😊 ja var det derfor du ikke følte noe. Morkaken din ligger foran også så  vil nok gå enda mange uker før du kjenner baby sparke. 

Lykke til!

Anonymkode: f656b...c4b

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...