Gå til innhold

Hvordan komme over sin egen pinlige oppførsel og starte å leve igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært under mye stress, som har ført til mye helt crazy oppførsel fra meg. Det har vært enslags depresjon som har ført til at jeg hverken har vært meg selv eller psykisk balansert. 

Nå må jeg faktisk tørre å gå ut av huset, men føler det står skrevet "crazy idiot" skrevet på panna mi med tusj. 

Men må jo begynne å leve livet igjen da, har jo ikke valg. 

Er det noen som har gode råd når man står oppi slik mental situasjon, hvordan ikke la det knekke en igjen at folk kanskje snakker. 

Anonymkode: 4a25d...20e

• Liker 2
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir fort glemt av nåde deg og andre.  Gi det litt tid.

Anonymkode: 161ec...c47

• Liker 2
Skrevet

Gi litt faen. Tenk på hvor lite spennende liv folk har hvis de henger seg opp i ditt. Du får bare starte å leve igjen og holde deg opptatt, da blir det for deg uinteressant hva de tenker om deg. 

• Hjerte 1
Skrevet

Folk har mer enn nok med sitt, så du er nok glemt for lenge siden.

Hev hodet, rett opp skuldrene og gi faen! 

Dukker det opp i en samtale, si du forstår at du var dust, men livet har gått videre og har du grunn til å beklage til noen, så gjør det. 

Og drit nå i at folk snakker, du er uansett gårsdagens nyheter i morgen :)

Anonymkode: d0e8c...116

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har vært under mye stress, som har ført til mye helt crazy oppførsel fra meg. Det har vært enslags depresjon som har ført til at jeg hverken har vært meg selv eller psykisk balansert. 

Nå må jeg faktisk tørre å gå ut av huset, men føler det står skrevet "crazy idiot" skrevet på panna mi med tusj. 

Men må jo begynne å leve livet igjen da, har jo ikke valg. 

Er det noen som har gode råd når man står oppi slik mental situasjon, hvordan ikke la det knekke en igjen at folk kanskje snakker. 

Anonymkode: 4a25d...20e

Ut av huset må du jo, så er bare å hoppe i det. 

Vær åpen mot de du har nær, og kanskje forklar ståa om hva som har vært, kanskje trenger du å si unnskyld her og der, kanskje ikke. 

Men ut må du. 

Fine er att om folk muligens har snakka, så er du nok glemt nå, fordi de har funne noe nytt og snakke om, trossalt så svever ikke planetene rundt deg, så du er nok ikke så viktig att folk sitter spesifikt og diskuterer deg og ditt hele dagen. 

Hopp idet, ut må du, og søk gjerne litt hjelp og støtte til latente problemer, så du iallefall slipper å vere alene med de ❤️

Lykke til, du er jo ikke førstemann som har hatt det litt stritt, og du blir ikke sistemann heller. 

Anonymkode: 7ad96...92f

• Hjerte 1
Skrevet

Det kommer jo an på hva slags crazy oppførsel du har hatt. Har du behandlet folk dårlig, bør du kontakte dem ig be om unnskyldning. Da er det vel lettere å ta fatt igjen. 

Anonymkode: 5ddc9...2fd

• Liker 4
Skrevet

På både godt og vondt bryr folk rundt deg seg mye mindre om deg enn du selv tror. 

• Liker 2
Skrevet

Sinnrobønnen:

"Gi meg sinnsro

til å godta de ting jeg ikke kan forandre,

Mot til å forandre de ting jeg kan,

og forstand til å se forskjellen."

• Liker 2
Skrevet

Folk bryr seg generelt veldig lite om hva andre mennesker sier og gjør. De er stort sett opptatt av seg selv og sine egne usikkerheter.

Den flaue tingen du sa for ti år siden som fortsatt holder deg våken om natten av og til, er det ingen andre som husker.

Ellers har folk også gjerne større takhøyde enn det man tror. Vi gjør alle feil iblant, og de aller fleste har forståelse for det. Ville du selv dømt mennesker for å gjøre de tingene du har gjort? Ville du husket på det til evig tid, og tenkt på det hver gang du så personen? Ville det hengt igien selv om du senere så den samme personen oppføre seg på en langt mer rasjonell måte? Sannsynligvis ikke. Så hvorfor går vi ut ifra at "alle andre" er så mye mer dømmende enn det vi selv er?

• Liker 2
Skrevet

Prøv å tenk på at de rundt deg mest sannsynlig ikke tenker på deg på samme måte som du tenker på deg sånn du gjør. Så lenge du ikke har gjort andre vondt, voldet skade på noen, så er det ikke noe andre går og tenker på. De har nok med seg selv, alle andre har nok med seg selv, som du har nok med deg selv. 

Det finnes en app du kan laste ned som heter Tankevirus. Der kan du høre mer om det - at folk flest tror at andre tenker like mye på dem som de gjør selv. Det er ikke sånn. 

Om ei venninne eller familiemedlem hadde oppført seg crazy så tenker helt sikker den mer på det enn jeg gjør. 

Anonymkode: 02e74...dcb

Skrevet

Men hva har du gjort? Sikker på at det ikke bare var ille i ditt hode?

• Nyttig 1
Skrevet

Som noen andre påpeker her, dette er helt avhengig av hva du har gjort i din "sinnssyke" tilstand. Det er lite jeg synes gir fripass til idiotisk oppførsel. Hvis du har oppført deg kjipt og urimelig mot folk rundt deg, så er første bud at du unnskylder oppførselen. Om du har tråkket over mange grenser, så hadde jeg forventet en innrømmelse av dette. Hvis ikke starter du ikke med blanke ark, og da kan det bli liggende mye gruff som i lengden kan skape mer uhygge for både deg og de rundt deg.

Anonymkode: 9b5e3...38f

• Hjerte 1
Skrevet

Ts, det er mange som er pinlig, de bare skjønner det ikke selv. 

Anonymkode: 05c09...d7c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...