Gå til innhold

Hvor lenge skal en tømrer jobbe om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tømrer som jobber utenfor. Han starter mellom klokken 8 og 9 hver dag og jobber til 15. 

Er det vanlig arbeidstid? Er det noe jeg ikke forstår? Har de f.eks morgenmøte før de reiser ut til kunder? Skal vi betale for en full arbeidsdag eller kun timene han jobber?

Vil vite hva som er vanlig før jeg eventuelt melder det videre til bedriften.

Anonymkode: 56f14...f90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gav et oppdrag til noen uten å ha avtalt pris for oppdraget?

Anonymkode: a943e...1bd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

De starter arbeidsdagen da de setter seg i bilen. Altså starter han mest sannsynlig 7. Kanskje han må handle inn eller hente noe på et lager, kaste søppel osv.

Mye de gjør som tar tid som ingen ser. 

Anonymkode: f9cf7...46d

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du gav et oppdrag til noen uten å ha avtalt pris for oppdraget?

Anonymkode: a943e...1bd

Fastpris lønner seg sjelden. Vi har prisestimat.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De starter arbeidsdagen da de setter seg i bilen. Altså starter han mest sannsynlig 7. Kanskje han må handle inn eller hente noe på et lager, kaste søppel osv.

De starter når de setter seg i arbeidsbilen høres ikke sannsynlig ut 😅 Regner med de har et fast startsted klokken 7, og det bør vel være hos kunde eller på byggeplass. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fastpris lønner seg sjelden. Vi har prisestimat.

Da betaler du vel ikke timepris og det er likegyldig for din del hvor lenge de er der om dagen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For noe svada. Arbeidsdagen starter selvsagt på arbeidsstedet. Hvis ikke må dette være en bedrift som driftes ekstremt ineffektivt. Det er ikke "mye de gjør" som tar tid som ingen ser, nei.

Anonymkode: 036da...e15

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

De starter når de setter seg i arbeidsbilen høres ikke sannsynlig ut 😅 Regner med de har et fast startsted klokken 7, og det bør vel være hos kunde eller på byggeplass. 

Jeg er håndverker selv, og min arbeidsdag starter når jeg setter meg i bilen. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Gjest jegerrinne
Skrevet

Naboen starter dagen i det han setter seg i bil. Driver eget firma.

Da jeg var lærling. Startet dagen i det jeg gikk inn på arbeidsplassen som var oppmøte plass, noen ganger møtte vi på kontoret.

Jeg hadde arbeidstid fra 7 til 15 eller 7 til 18. Når jeg jobbet fra 7 til 18/20 jobbet vi inn så vi hadde fri halve torsdag og hele fredag

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er en fast plass som er lik hele året. De ulike prosjektene endrer sted kontinuelig og regnes ikke som arbeidssted. . Enten er det da fra bedriftskontoret eller fra  hjemme, alt etter avtale. Du klarer sikkert med litt godvilje å forstå at du kan ikke fra uke til uke endre reisetiden til jobb med flere timer. Ingen kan forholde seg til slikt.
Det betyr og at du skal være tilbake på dette stedet ved arbeidstids slutt. 

Jeg forstår ikke helt hva du skal melde heller. Du har ingen kontrollfuksjon på en ansatt hos en annen. Du kan, dersom du er uenig på faktura ta dette med bedriften du har avtale med.
kanskje du heller skal få deg en jobb? 

Anonymkode: b8f12...be8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For noe svada. Arbeidsdagen starter selvsagt på arbeidsstedet. Hvis ikke må dette være en bedrift som driftes ekstremt ineffektivt. Det er ikke "mye de gjør" som tar tid som ingen ser, nei.

Anonymkode: 036da...e15

Når jeg jobber andre steder enn kontoret starter dagen i bilen

Anonymkode: 6a8df...d5d

• Liker 1
Gjest Lars1009
Skrevet

Hva skal du melde? Han jobber jo det han skal. Haha. Nerd.

Skrevet
Meowmere skrev (12 minutter siden):

Jeg er håndverker selv, og min arbeidsdag starter når jeg setter meg i bilen. 

Så om du bor 10 min unna og din kollega 2 timer unna, så kan din kollega jobbe to timer mindre enn deg?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lars1009 skrev (Akkurat nå):

Hva skal du melde? Han jobber jo det han skal. Haha. Nerd.

Om jeg får faktura for fulle arbeidsdager er det ikke riktig. Vet jo ikke om sjefen vet når han her dukker opp på jobb. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har tømrer som jobber utenfor. Han starter mellom klokken 8 og 9 hver dag og jobber til 15. 

Er det vanlig arbeidstid? Er det noe jeg ikke forstår? Har de f.eks morgenmøte før de reiser ut til kunder? Skal vi betale for en full arbeidsdag eller kun timene han jobber?

Vil vite hva som er vanlig før jeg eventuelt melder det videre til bedriften.

Hørtes ut som en kort dag. Han jeg var sammen med jobbet fra 7 og hadde ofte overtid pga prosjekter måtte bli ferdig. 

Anonymkode: 6c7be...28e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er en fast plass som er lik hele året. De ulike prosjektene endrer sted kontinuelig og regnes ikke som arbeidssted. . Enten er det da fra bedriftskontoret eller fra  hjemme, alt etter avtale. Du klarer sikkert med litt godvilje å forstå at du kan ikke fra uke til uke endre reisetiden til jobb med flere timer. Ingen kan forholde seg til slikt.
Det betyr og at du skal være tilbake på dette stedet ved arbeidstids slutt. 

Jeg forstår ikke helt hva du skal melde heller. Du har ingen kontrollfuksjon på en ansatt hos en annen. Du kan, dersom du er uenig på faktura ta dette med bedriften du har avtale med.
kanskje du heller skal få deg en jobb? 

Anonymkode: b8f12...be8

Få meg en jobb? Hvordan er det relevant hva som er mine arbeidstimer? Herregud, for noe svada 😂

Skrevet

Så om du bor 10 min unna og din kollega 2 timer unna, så kan din kollega jobbe to timer mindre enn deg?

Å kjøre er en del av jobben, akkurat som for eks taxisjåfører, budbilsjåfører el.

Skrevet
Meowmere skrev (Akkurat nå):

Å kjøre er en del av jobben, akkurat som for eks taxisjåfører, budbilsjåfører el.

Eh, nei det er det ikke. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fysisk jobbe mindre ja. Men dagen er lik lang sånn sett. Den starter når dem setter seg inn i bilen. Rart at flere ikke vet om dette. 

Anonymkode: a45b8...4a5

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fysisk jobbe mindre ja. Men dagen er lik lang sånn sett. Den starter når dem setter seg inn i bilen. Rart at flere ikke vet om dette. 

Anonymkode: a45b8...4a5

Her er du jo helt bak mål. Det er på ingen måte vanlig praksis at arbeidsdagen starter når man setter seg i bilen hjemme på tunet. Alvorlig talt 😂

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...