Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva foretrekker du? 

Selv foretrekker jeg et fast såpestykke som jeg har for meg selv. 

For gjester og på kjøkkenet har jeg flytende såpe i despender.

Fast såpestykke er deilig å holde i, det gir en deilig renhet, det sparer miljøet for jeg har såpestykke i mye lengre tid/ det varer lengre, det er mye billigere

Anonymkode: f619b...6d8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke besøk av folk jeg er redd for så har en flytende såpe for alle. Såpestykke er klossete og føles lite effektivt ut.

Anonymkode: 54275...b4c

• Liker 2
Skrevet

Bruker såpestykke nå. Fikk det for noen år siden. Kun jeg som bruker det, noe annet er uhygienisk. Bruker ellers pumpesåpe. 

Skrevet

Såpestykke i dusjen, flytenede såpe når jeg bare skal vaske hendene.

Anonymkode: 541b8...2d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke besøk av folk jeg er redd for så har en flytende såpe for alle. Såpestykke er klossete og føles lite effektivt ut.

Anonymkode: 54275...b4c

Har heller ikke besøk av folk jeg er redd for.

Stor pike skrev (Akkurat nå):

Bruker såpestykke nå. Fikk det for noen år siden. Kun jeg som bruker det, noe annet er uhygienisk. Bruker ellers pumpesåpe. 

Det er akkurat sånn jeg har det også.

Tenk hvis alle brukte mer av såpestykker. De er så sparsomme. Da ville de som lager flytende såpe tape mye.

Skrevet

Jeg bruker flytende. Mannen bruker såpestykke. Er mye billigere såpestykke. På gjeste doet står flytende. 

Anonymkode: d8b2b...332

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Såpestykke i dusjen, flytenede såpe når jeg bare skal vaske hendene.

Det er jo så deilig å vaske hender med såpestykke

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva foretrekker du? 

Fast såpestykke er deilig å holde i, det gir en deilig renhet, det sparer miljøet for jeg har såpestykke i mye lengre tid/ det varer lengre, det er mye billigere

Her er vi to, som kommer til å få et helt hylekor mot oss, fordi vi foretrekker fast såpe. 
Mye mer miljøvennlig, ingen plastemballasje og sliter mye mindre på huden på hendene. 

At Lilleborg fant på å fjerne Dr. Greve fast barnedåpe er bare tragedie for min hud. 

Anonymkode: 86b4d...a21

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker flytende. Mannen bruker såpestykke. Er mye billigere såpestykke. På gjeste doet står flytende. 

Anonymkode: d8b2b...332

Ja, myyyyye billigere

Skrevet

Jeg har alltid brukt flytende såpe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her er vi to, som kommer til å få et helt hylekor mot oss, fordi vi foretrekker fast såpe. 
Mye mer miljøvennlig, ingen plastemballasje og sliter mye mindre på huden på hendene. 

At Lilleborg fant på å fjerne Dr. Greve fast barnedåpe er bare tragedie for min hud. 

Anonymkode: 86b4d...a21

Ha, ha, ja, det er sant.

Hørte på et radioprogram nylig om at "det var da ingen i dagens samfunn som brukte såpestykke". Jeg, tenkte jeg, og følte jo på en slags outsider følelse. Men bryr megjo egentlig ikke.

• Liker 4
Skrevet
Freyja Valkyrie skrev (1 minutt siden):

Jeg har alltid brukt flytende såpe. 

Det virker som de fleste gjør det.

Skrevet

Fast såpe, selvfølgelig 😀

Anonymkode: f6ff9...cec

Skrevet

Flytende her. Synes det er litt grisete med vått såpestykke som ligger ved vasken. Ja vet en kan bruke en såpekopp, men husker fra barndommen at den såpekoppen også ble grisete. Jeg skjønner det bare er såpe, men jeg foretrekker flytende så jeg slipper det. I tillegg er flytende lettere for en del som en litt slepphendte, og har en tendens til å glippe ting ut av hendene.:nordvesta:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er jo så deilig å vaske hender med såpestykke

Det har jeg faktisk ikke prøvd, får prøve på det da :)

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva foretrekker du? 

* dispenser

Vi har kun flytende såpe. I dusjen, ved håndvasken på badet og ved vasken på kjøkkenet. Flytende i dispenser/såpepumpe. Såpestykker blir grisete i såpekoppen. Og man kan ikke dele med noen i alle fall, det blir enda mer uhygienisk.

Såpestykker forbinder jeg med bestefaren min. Han brukte det på 70- tallet. Husker han hadde en liten  magnet som ble presset inn i såpestykket, og så ble såpa hengt opp på en liten "arm" med magnet i enden som stakk ut over vasken. Opphengt såpe. 

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Fast såpestykke i dusjen, flytende ved håndvask. 

Anonymkode: 76712...63f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva foretrekker du? 

Her er jeg fullt ut enig. Vi har fast såpestykke på badet som jeg og mannen bruker. Har såpedispenser både på kjøkken å bad for de som foretrekker det . Er oppvokst med såpe i fast form å synes ikke det er verken uhygienisk eller upraktisk .

Skrevet

Begge deler, til forskjellige formål.

Flytende til håndvask i vasken. Såpestykke til kroppsvask i dusjen.

Dersom jeg bruker flytende i dusjen så er det mer styr, tar lenger tid, og jeg opplever at såpen går tom mye tidligere enn et såpestykke gjør.

Anonymkode: 8c868...6ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...