Gå til innhold

Noen som nyli har solgt fond hos DNB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det?

Jeg er alltid nervøs for å selge fond, blir bekymret for å time salget feil.

Anonymkode: 079f5...472

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar et par dager, så det kan ikke "times" på samme måte som vanlige aksjer.

Anonymkode: f0077...43b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tar et par dager, så det kan ikke "times" på samme måte som vanlige aksjer.

Anonymkode: f0077...43b

Nei, det er det som er litt nervepirrende 🙂

Takk for svaret, jeg hadde et lite håp om at de hadde effektivisert prosessen siden sist.

Anonymkode: 079f5...472

Skrevet (endret)

DNB har regler angående fastsetting av kurs. Når DNB utbetaler pengene har dermed lite å si for kurset du får.

https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/bors-og-marked/kjop_og_salg_fond_oppgjorstider

Jeg anbefaler at du leser deg opp ang. det hos DNB. Det virker som om kl.12 på virkedager er det magiske tidspunktet som bestemmer kursen.

Noen dager bør ikke ha noe å si når vi snakker om fonds. Om det er tilfelle likevel, så kan ETF dvs. børshandlete fonds være et godt alternativ. Her kan du ikke bare prøve deg på timing men også sette limit og diverse.

Schmuhu

Endret av Schmuhu
  • Liker 1
Skrevet
Schmuhu skrev (På 7.10.2024 den 12.44):

DNB har regler angående fastsetting av kurs. Når DNB utbetaler pengene har dermed lite å si for kurset du får.

https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/bors-og-marked/kjop_og_salg_fond_oppgjorstider

Jeg anbefaler at du leser deg opp ang. det hos DNB. Det virker som om kl.12 på virkedager er det magiske tidspunktet som bestemmer kursen.

Noen dager bør ikke ha noe å si når vi snakker om fonds. Om det er tilfelle likevel, så kan ETF dvs. børshandlete fonds være et godt alternativ. Her kan du ikke bare prøve deg på timing men også sette limit og diverse.

Schmuhu

DNB sender alle ordre individuelt, de med lavere plattformhonorar grupperer alle ordre og sender de samlet. Hovedregelen er at du får dagens sats hvis du sender ordre innen kl. 09 (DNB). De fleste steder garanterer kun neste dags kurs for å være på den sikre siden.  Fond selges alltid til ukjent pris da den bestemmes ved utgang av døgnet. 

Anonymkode: aeafe...c01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...