Gå til innhold

Kvinners vs. menns diskusjoner på nett – forskjell i temaer eller interesser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man ser på populære forum, kan man lett få inntrykk av at kvinner og menn har veldig forskjellige interesser. På kvinneforum som Kvinneguiden, er det ofte diskusjoner om kjendiser, influensere, forhold og samliv. På mannsdominerte forum som Diskutopia er det gjerne politikk, økonomi, statsbudsjettet og andre samfunnsspørsmål som er i fokus. Men betyr dette at kvinner ikke bryr seg om viktige samfunnstemaer, eller at menn ikke interesserer seg for forhold og populærkultur?

Anonymkode: b9b89...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gidder ikke diskutere politikk på forum. Betyr ikke at jeg ikke bryr meg om det. 

Anonymkode: efa02...64c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskutopia er vel relativt nytt? Ikke mange tråder der...

Men diskusjon.no er vesentlig større, og mange menn der. Betyr det at menn ikke bryr seg om barn siden det ikke nevnes på noen av deres ?

Av temaene de har, virker det som 'helse, samliv og kjærlighet' kanskje faller inn under barn.

Men jeg vet ikke, synes liksom ikke barn var helt der heller... ser sjeldent at noe med barn, utenom samlivsbrudd, blir tatt opp der..

Kjærlighet, relasjoner og dating

Stedet hvor du kan diskutere samlivsproblemer, forelskelse, vennskap og alt annet som faller innunder temaet.

Anonymkode: 26c80...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten ikke noe om barn på Diskutopia heller gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Diskutopia er vel relativt nytt? Ikke mange tråder der...

Flere innlegg der enn på diskusjon.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en master i samfunnsanalyse, men dette er diskusjoner jeg har på jobb, med kolleger. Diskuterer aldri dette på nett for jeg synes det er så mye støy og svada og feilaktige påstander. Kg er et fristed, ikke et interessested.

Kvinne

Anonymkode: 78fe0...592

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Denne var interessant. Hva snakker kvinner om på jentetur, og hva snakker menn om på guttetur:

image.thumb.png.39e8c66de25e0933f7f179b347f3a149.png

image.thumb.png.0f1c3634763686ac378055e4b88e511d.png

https://www.youtube.com/watch?v=tbEKkL68iWE   

Om størrelsen på bokstavene skal vise hva som er fokus på jentetur er det veldig lite representativt for mine venninner. Hva skal vi gjøre her og nå og opplever her og nå er hovedfokus, så mimring og minner fra tidligere turer og opplevelser, musikk, latter og moro, dans og konkurranser, refleksjoner om livet. Barn og familier er noe vi bare såvidt sveiper innom, som i "Går det bra med barna?" "Ja det går bra." Ferdig med det. Barn og mann, og hverdag, er hva vi gjerne ikke gidder å bruke tid på når vi har en pause fra slikt. Heller politikk og samfunn enn det. I nuet opplevelser og mimring fra tidligere opplevelser, minner og latter er i hovedfokus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er siviøkonom med en spesialisering jeg brenner for. Mange av mine venninner har samme utdannelse eller bakgrunn. Så det blir jo en del jobb-prat. Det treffer ikke her inne. 

Jeg deltar litt i spare- og rentetrådene, blant annet. Men deler og diskuterer mye mer familie, barn, forhold etc her inne enn i det virkelige liv. Da jeg ikke synes noe om å gå rundt å snakke om mine nærmeste, min oppfatning om situasjoner og slik, i det virkelige liv. 

Anonymkode: f11f0...771

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...